کد خبر 465094
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که قاضی رسیدگی به پرونده فساد مالی رئیس‌جمهور مستعفی گوآتمالا حکم حبس موقت وی را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، «میگل آنخل گالوز» قاضی رسیدگی به پرونده فساد مالی «اتو پرز مولینا» رئیس‌جمهور مستعفی گوآتمالا روز گذشته حکم حبس موقت وی را به مدت 3 ماه صادر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر «پرز مولینا» که از پنج‌شنبه هفته گذشته در یک زندان نظامی در حبس موقت به سر می‌برد، 39 نفر دیگر نیز به جرم دست داشتن در شبکه فساد گمرکی گوآتمالا موسوم به «لا لینه‌آ» دستگیر شده‌اند.

رئیس‌جمهور مستعفی گوآتمالا روز گذشته تحت الحفظ نیروهای پلیس وارد ساختمان دادگستری این کشور شد تا به اتهامات وی مبنی بر احتمال دست داشتن در فساد مالی این کشور رسیدگی شود.

قاضی پرونده در این رابطه تأکید کرد که شواهد کافی دال بر مشارکت «پرز مولینا» در شبکه فساد گمرکی «لا لینه‌آ» وجود دارد و ما در این مرحله از روند محاکمه قضایی رئیس‌جمهور مستعفی کشور تنها به بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی وزارت عمومی گوآتمالا و کمیسیون بین‌المللی عدم مصونیت در این کشور خواهیم پرداخت.

به گزارش فارس، رئیس جمهور گوآتمالا در روز 3 سپتامبر (12 شهریور) پس از گذشت ساعاتی از صدور حکم بازداشت وی از سوی دادگاه گوآتمالا اعلام کرد که از سمت خود کناره‌‌گیری می‌کند.

2 سپتامبر( 11 شهریور) یک قاضی گوآتمالایی پس از لغو مصونیت سیاسی «اتو پرز مولینا» رئیس‌جمهور گوآتمالا از سوی کنگره این کشور، حکم بازداشت وی را به اتهام فساد مالی صادر کرد.

اول سپتامبر(10 شهریور ماه) کنگره گوآتمالا مصونیت سیاسی رئیس‌جمهور این کشور را به جرم مشارکت در فساد مالی دولتی موسوم به «لالینه‌آ» لغو کرد.

«کارلویس هررا» دبیر هیئت مدیره کنگره گوآتمالا اعلام کرد که با رأی موافق نمایندگان مجلس عمومی گوآتمالا مصونیت سیاسی رئیس جمهور این کشور به اتهام مشارکت وی در فساد مالی دولتی، لغو شد.

پس از انتشار خبر لغو مصونیت سیاسی «پرز مولینا» مردم گوآتمالا در خیابان‌های اصلی و مراکز مهم کشور تجمع کردند و از صدور این فرمان ابراز شادمانی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس