فصل 16-2015 برای آلمانی‌های منظم، فصلی قدرتمند و باشکوه پیش‌بینی می‌شود. این روزها، حال بایرن مونیخ خوب است و رقیب بزرگی چون دورتموند که حالا سرمربی جدیدی چون "توماس توخل" را به خود می‌بیند در مقابل آن قرار دارد.

گروه ورزشی مشرق - با آغاز فصل جدید رقابت های فوتبال در لیگ های معتبر اروپایی در سلسله گزارش هایی به معرفی تفصیلی تیم های مطرح و پرطرفدار اروپا خواهیم پرداخت تا با چهره جدید این تیم ها بیشتر آشنا شوید. پیشتر، در اولین گزارش به سراغ منچستر یونایتد (اینجا) و در دومین گزارش به سراغ بارسلونا (اینجا) رفتیم و حالا در سومین گزارش به سراغ بایرن مونیخ می‌رویم:

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

فصل 16- 2015 باشگاه بایرن مونیخ که از 1 جولای 2015 تا 30 ژوئن 2016 به طول خواهد انجامید را می‌توان پنجاه و سومین فصل این تیم در بوندس لیگا و یکصد و هفدهمین فصل در تاریخ باشگاه است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

بایرن مونیخ در ابتدای فصل، بازی سوپر جام را با باخت به وولسفبورگ آغاز کرد اما سه بازی اول فصل را مقابل هامبورگ (5 بر 0)، هافنهایم (2 بر 1) و بایرلورکوزن (3 بر 0) با پیروزی به پایان رساند تا از همین ابتدا نشان دهد مدعی اصلی قهرمانی است.

لباس باشگاهی
بایرن مونیخ طراحی لباس خود در این فصل  را به آدیداس -هموطن خود- سپرد. طراحی لباس‌ها امسال شکل ساده‌تری به خود دارد و نام "تلکام" (Telekom) به عنوان اسپانسر بر روی آنها چاپ شده است.


باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


فیلم رونمایی از لباس فصل جدید منچستر یونایتد را در زیر می توانید ببینید:



رییس باشگاه
"کارل هوفنر" (Karl Hopfner) رییس باشگاه بایرن مونیخ است. او که طی یک اطلاعیه در سال 1983 با مسئله به مزایده گذاشتن باشگاه بایرن مونیخ آشنا شد، شانس خود را امتحان کرد و در این مزایده به پیروزی رسید. این مدیر شایسته آلمانی، که عضو کمیته باشگا‌ههای یوفا، هیئت مدیره لیگ فوتبال آلمان، و هیئت مدیره اتحادیه فوتبال آلمان نیز هست، در بین طرفداران بایرن مونیخ بسیار محبوب است؛ چرا که این باشگاه را از زیر بار بدهکاری‌ سنگین رهانید.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

هوفنر، در سال 2012 به علت بیماری از ریاست استعفا داد و اولی هوینس جایگزین وی شد. اما هوینس هم مشکلات خود را داشت و پس از مدتی استعفا داد. بدین ترتیب با میل طرفداران و مدیران باشگاه، بار دیگر هوفنر معرفی شد و در صف‌آرایی و انتخابات 2 می 2014 در مقابل هوینس قرار گرفت که با کسب آراء برتر، به عنوان رییس باشگاه انتخاب شد.

کادر مربیان
جوزپ گوآردیولا معروف به "پپ گوآردیولا" / سرمربی: به راستی چه کسی است که در دنیای فوتبال پپ گوآردیولا را نشناسد؟ او پرافتخارترین مربی تاریخ بارسلونا است که 4 فصل تاریخی را برای این باشگاه به ارمغان آورد. پس از اینکه در سال 2013 علیرغم درخواست ساندرو راسل -مدیر وقت بارسلونا- از این تیم خداحافظی کرد، تصمیم به استراحت یک ساله گرفت اما سیل درخواست از سمت باشگاه‌های بزرگ جهان بود که به طرف پپ سرازیر گشته بود. سرانجام، این شانس نصیب بایرن مونیخ شد و در 16 ژانویه 2013 رسما به عنوان مربی باواریایی‌ها اعلام شد. اما پپ در فصل 14-2013 و 15-2014 همراه با بایرن، دارای پس و پیش بوده و ضمن موفقیت تقریبا قابل قبول در فوتبال آلمان، موفق به عبور از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نشده است و اتفاقا همین مورد تبدیل به پاشنه آشیل وی در میان طرفداران بایرن شده است. از طرفی، برخی از کارشناسان و رسانه‌های آلمانی بر این اعتقادند که پپ در حال اسپانیولیزه کردن فوتبال بایرن مونیخ است. اما این ادعا قویا از سوی این مربی بزرگ رد شده است.

در ضمن پپ را می‌توان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا دانست. او در پست هافبک دفاعی و میانی توپ می‌زد. از ویژگیهای دوران بازی او می‌توان به بازیسازی، دفاع قدرتمندانه، دید وسیع، تغذیه نقاط مختلف زمین، و کاریزمای رهبری تیم اشاره کرد. از ویژگیهای مربیگری او باید به شخصیت برجسته وی در کنار زمین، هوش سرشار، صبر، دید وسیع، و صمیمیت با بازیکنانش اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

هرمان گرلند (Hermann Gerland):
هرمان گرلند 62 ساله، یکی از بهترین مربیان حال حاضر آلمان است. مربی‌گری را از سال 1985 از "وی اف ال بوخوم" شروع کرد و در سال 1988 به نورنبرگ پیوست. سپس از سال 1990 تا 1995 در خدمت بایرن مونیخ B بود و فصل 6-95 را دوباره در نورنبرگ گذراند. اما باشگاه "تنیس بروسیا برلین" در سال 1996 از وی دعوت به عمل آورد و تا سال 1998 میزبان او بود. فصل 2000-1999 برای گرلند در آرمینیا بیلفد گذشت و بعد از آن به "اس اس وی اولم" رفت و فصل 1-2000 را در آنجا طی کرد. در سال 2001 از سوی سران وقت بایرن مونیخ برای مربیگری در تیم دوم بایرن مونیخ دعوت شد و تا سال 2009 در این تیم بود. گرلند، از سال 2009 به تیم اول راه یافت و اکنون نفر دوم پس از گوآریولا محسوب می‌گردد.


باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

دومنک تورنت (Domenec Torrent): این مربی اسپانیایی 53 سال دارد و مربیگری خود را در سال 1994 از باشگاه "اف سی پالافروگل" پرتغال آغاز کرد. فصل 2-2001 را در پالاموس گذراند. در سال 2003، به گیرونا آمد و تا 2005 آنجا بود. در سال 2005،به بارسلونا B پیوست و سال 2006 راه خود را به تیم اول باز کرد و تا سال 2012 در آنجا بود. پپ که نظر و شناخت بسیار مساعدی نسبت به وی دارد، در سال 2014 پس از پیوستن به باواریایی‌ها از او دعوت کرد تا در کنارش باشد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


تونی تاپالوویچ (Toni Tapalović): او مربی دروازه‌بان‌های بایرن مونیخ است و در یکم جولای 2011 به جمع باواریایی‌ها پیوست. تونی 35 ساله که دارای دو رگ کروات و آلمانی است، هم به عنوان دروازه‌بان و هم به عنوان مربی طی این سالها در بایرن مونیخ حضور داشته است. گوآریولا همانطور که با حضور گرلند در تیم مخالفت نکرد، با بودن او هم موافقت نمود. تاپالوویچ، سابقه بازی در 7 تیم آلمانی به غیر از بایرن مونیخ را دارد.
 

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


لورنزو بوناونتورا (Lorenzo Buenaventura): این مربی اسپانیایی، بدنساز حال حاضر باشگاه بایرن مونیخ است. او، پیش از این به‌ عنوان بدنساز "کادیز" حضور داشته است. بوناونتورا، همچنین سابقه حضور در وایادولید، اسپانیول، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و تیم ملی آرژانتین را در کارنامه خود دارد.

صدای چکمه باواریایی‌ها به گوش می‌رسد + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


بازیکنان
شایان ذکر است که تقریبا تمامی بازیکنان معرفی شده، دارای افتخارات بسیار در سطوح مختلف ملی کشور خود هستند. لذا به دلیل عدم ایجاد اطناب در کلام، از ذکر آنها در این گزارش خودداری شده و فقط در اینجا به آن اشاره گردید. در لیست بازیکنان فصل جدید بایرن حضور آرتورو ویدال شیلیایی و خروج باستین شواین اشتایگر بیشتر به چشم می آید:

دروازه‌بانان
مانوئل نویر (معروف به مانو): نویر آلمانی اکنون 29 سال دارد و در حال حاضر بهترین دروازه‌بان جهان است. توانایی‌ها او در بازی پا با توپ منحصر بفرد است. نویر، به "دروازه‌بان سوئیپر" معروف است چرا که در دریافت شوت و واکنش‌های سریع، فرماندهی منطقه بازی خود، و توزیع توپ به زمین استاد است. برخی از کارشناسان حتی پا را فراتر گذاشته و او را بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال بعد از "لو یاشین" روس می‌دانند. این دروازه‌بان آلمانی، فوتبال خود را در سال 2004 از تیم دوم شالکه 04 آغاز کرد و در سال 2006 به تیم اول راه یافت. درخشش او در شالکه آنقدر بارز بود که سران بایرن مونیخ در سال 2011 بی‌درنگ با او قرارداد بستند. اما فصل باشکوه مانوئل نویر در بایرن مونیخ شکل گرفت. او به همراه این تیم کسب سه گانه، قهرمانی اروپا، و عنوان برترین دروازه‌بان جهان را کسب کرد. نویر، به همراه تیم ملی آلمان نیز مقام سوم جهان (2010) و قهرمانی جهان (2014) را به دست آورد. وی، در رده‌ سنی جوانان آلمان هم با این تیم به قهرمانی رسید.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


تام استارک: این دروازه‌بان 34 ساله آلمانی که فوتبال خود را در سال 1988 از "استال فریرال" شروع کرد، پس از بازی در تیم‌های مختلف آلمانی، نهایتا در سال 2012 از تیم هافنهایم به بایرن مونیخ پیوست. از نکات بارز استارک می‌توان به پرش‌های بلند و بی‌نظیر وی اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

اسون اولریش: متولد آلمان است و 27 سال دارد. فوتبال خود را در سال 1993 از آکادمی "لیخنوالد" شروع کرد. در سال 1998 به اشتوتگارت پیوست و پس از بازی در تیم دوم این باشگاه در سال 2008 به تیم اول رسید. درخشش اولریش بالاخره در سال 2015 چشم روسای بایرن را گرفت و به خدمت این تیم درآمد. از او به عنوان دروازه‌بان سوم باواریایی‌ها یاد می‌شود.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

ایوان لوچیچ:
این پسر اتریشی 20 سال دارد و دروازه‌بان اول تیم ملی جوانان کشورش است. از او به عنوان امید اصلی آینده دروازه‌بانی بایرن مونیخ یاد می‌شود.  فوتبال خود را در سال 2004 از "پست اس وی وین" آغاز کرد و وقتی در سال 2014 برای "اس وی رید" توپ می‌زد، مورد توجه استعدادیابان بایرن مونیخ قرار گرفت و به خدمت تیم دوم در آمد. لوچیچ که استعدادش را نمی‌توان نادیده گرفت، بلافاصله به در سال 2015 خود را به تیم اول رساند و اکنون به عنوان دروازه‌بان چهارم باواریایی‌ها اما امید اصلی آینده شناخته می‌شود.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

مدافعین
دانته بونفیم کاستا سانتوس معروف به دانته: این بازیکن برزیلی 31 ساله یک دفاع میانی است که توانایی بازی به عنوان هافبک دفاعی و دفاع چپ را دارد. او، فوتبال خود را در سال 1998 از باشگاه "کاتوئنته فوتبال" برزیل آغاز کرد. پس از طی کردن مراحل پیشرفت در تیم‌های نه چندان مطرح، بالاخره در سال 2009 به "بروسیا مونشن گلادباخ" پیوست. اما درخشش عملکرد او در این تیم، تبدیل به برگه شانس وی شد و در سال 2012، رسما به خدمت بایرن مونیخ درآمد. اگرچه این شانس آنچنان که باید پایایی نداشت، و با محکم شدن جای پای مهدی بن عطیه، وی عملا تبدیل به یک نیمکت نشین شد. حال، باید ببینیم که آیا در این فصل دانته به فرم اصلی خود باز خواهد گشت؟


باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

زمانی که وی در مونشن گلادباخ توپ می‌زد، طرفداران تیم به نشانه ادای احترام کلاه گیس افرو (سبک موهای دانته) بر سر می‌گذاشتند و اکنون این سنت در طرفداران بایرن هم ادامه پیدا کرده است.


مهدی بن عطیه: بن عطیه 28 ساله که دارای اصلیت مراکشی و متولد فرانسه است، یک دفاع میانی به شمار می‌رود. او، فوتبال خود را از آکادمی "کلرفونتین" آغاز کرد و رده بزرگسالان در سال 2005 وارد مارسی شد و تا سال 2010 که رسما به اودینزه و فوتبال ایتالیا بپیوندد، در تیم‌های مختلف فرانسوی توپ زد. در سال 2013 به رم پیوست و پس از یک فصل درخشش، با رقم 26 میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. جنجال پس از فروش وی، یکی از تیترهای پر رنگ رسانه‌ها بود. او علت ترک باشگاه رم را نیاز این باشگاه به پول حاصل از فروشش اعلام داشت اما "جیمز پالوتا" -رییس باشگاه رم- بلافاصله اعلام کرد که بن عطیه یک دروغگوی کثیف است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی وی می‌توان به قدرت بدنی، سرعت، تکل‌های دقیق، نبردهای هوایی، و بازی‌خوانی عالی اشاره کرد.

ژروم بوآتنگ: این بازیکن غنایی‌الاصل متولد 1988 آلمان غربی، یک دفاع همه‌کاره محسوب می‌شود. توانایی بازی در کناره‌ها را به خوبی دارد، در نبردهای هوایی و گلزنی با سر توانمند، و از قدرت بدنی و تکل‌های بسیار قدرتمند برخوردار است. فوتبال خود را در نوجوانی از "تنیس بروسیا برلین" آغاز کرد و در سال 2006 وارد تیم دوم "هرتا برلین" شد. در سال 2007 به تیم اول رسید و بلافاصله به هامبورگ انتقال یافت. فصل 11-2010 را در منچستر سیتی گذراند و سران بایرن مونیخ که این فصل طلایی او را شاهد بودند، به ارزش دستمزد 13.5 میلیون یورو برای چهار سال تصمیم به خرید او گرفتند.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

هولگر بادشتوبر: هولگر، اکنون 26 سال دارد و در سال 2009 وارد تیم اول بایرن مونیخ شد. او اصالتا یک مدافع میانی است اما توانایی بازی در پست دفاع چپ را نیز داراست. این مدافع آلمانی را باید محصول اکادمی بایرن دانست چرا که در سال 2002 در سن 13 سالگی به این تیم پیوست. او، در جام جهانی 2010 بسیار مورد توجه "یوآخیم لو" -سرمربی تیم ملی آلمان- بود اما به مرور زمان کاریزمای خود در ترکیب ثابت را از دست داده و این در حالی است که شایستگی خود را بارها اثبات نموده اما رقبای قدرتمندی دارد. به هر حال، این بازیکن برای رقابت‌های جام ملت‌های 2016 اروپا به تیم ملی آلمان دعوت شده است. از ویژگیهای برجسته بازی بادشتوبر، باید به قدرت پاس دهی، تکل‌های سریع، و مشارکت در فاز حمله ااشاره کرد. لوئیز فان خال، بادشتوبر را بهترین مدافع چپ حال حاضر فوتبال آلمان خوانده است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


یان کرشهوف:
این مدافع میانی آلمانی که جوانترین و بلند قامت‌ترین مدافع میانی باواریایی‌ها است، فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2008 از "ماینز 05" آغاز کرد. پس از موفقیت در این تیم، در سال 2013 از سوی بایرن مونیخ خریداری شد و در فصل 15-2014 به عنوان بازیکن قرضی به شالکه بازگشت. اما در این فصل بیشتر مورد توجه پپ قرار گرفته است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

مارسیو رافائل فریرا داسوزا معروف به رافینیا (رافا ریزه): این مدافع راست برزیلی که در حال حاضر 29 سال دارد، فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2002 از باشگاه "کوریتیبا" آغاز کرد و در سال 2005 به شاکله 04 پیوست. 5 فصل بعد، در سال 2010 به جنوآ ایتالیا رفت و در آنجا آنقدر خوش درخشید که یک سال بعد در سال 2011، تیم بایرن مونیخ از دعوت به همکاری کرد و او با دستمزد سه ساله  5.75 میلیون یورو رسما به باواریایی‌های پیوست. از خصوصیات برجسته بازی رافی، می‌توان به قدرت پاس‌دهی، سرعت، بازی رو به جلو، و شوت‌های قدرتمند اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

خوآن برنات: این بازیکن والنسیایی 22 ساله را می‌توان محصول مستلا (آکادمی والنسیا) دانست. او آنقدر تا سال 2014 در این تیم خوش درخشید که سران بایرن مونیخ بی‌مهابا او را در جولای این سال به خدمت گرفتند. در ابتداف گمان‌ها بر این بود که این مدافع و بال چپ که توانایی بازی در پست مدافع راست را هم داراست، به عنوان جایگزین مناسب داوید آلابا فعالیت خواهد کرد اما استعداد این بازیکن که به عنوان یکی از 20 بازیکن با استعداد دنیای فوتبال هم شناخته شده است، موجب شد که به تدریج جای داوید آلابا را هم پر کند و پپ گوآردیولا با اعتماد کامل به وی، چپ تیم را به وی سپرد. از ویژگیهای بازی وی می‌توان به سرعت بالا، دریبل زنی، دید وسیع، و پاس‌دهی دقیق اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


فیلیپ لام:
این مدافع راست 31 ساله که توانایی بسیاری در پست هافبک دفاعی هم دارد را می‌توان یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ باشگاه بایرن مونیخ دانست. فیلیپ، همچنین کلکسیونی از افتخارات را نیز به همراه تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان با خود دارد که از درخشانترین آنها می‌توان به کسب سه گانه معروف سال 2013 با بایرن مونیخ و نایب قهرمانی 2008 اروپا، سومی جهان در سال 2010، و قهرمانی جهان در سال 2014 اشاره کرد. کاپیتان قدرتمند باواریایی‌ها، یک بازیکن کاملا کاریزماتیک است که دفاع قدرتمندانه، بازی‌خوانی عالی، تغذیه هافبک‌ها، و رهبری مرکز و دفاع از ویژگیهای برجسته وی است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

داوید آلابا: این مدافع و بال چپ، 23 سال سن دارد و متولد اتریش است. این بازیکنان  توانا، به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ اتریش، در 17 سالگی به عضویت تیم ملی این کشور درآمد. آلابا، توانایی بازی در پست‌های دفاع و بال راست و هافبک دفاعی را نیز دارد. وی، فوتبال خود را در سال  2002 از تیم "وین" اتریش آغاز کرد و در سال 2008 به عضویت تیم دوم بایرن مونیخ درآمد. در سال 2010، خود را به تیم اول رساند و در فصل 2011 به طور قرضی به هافنهایم رفت و پس از بازگشت آنچنان درخشش داشت که یوپ هاینکس -مربی وقت بایرن- پست دفاع و بال چپ را بطور ثابت در اختیار او قرار داد و یکی از ارکان قهرمانی سه گانه سال طلایی 2013 برای باواریایی‌ها بود.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


تیاگو آلاکانترا دوناسیمنتو معروف به "تیاگو": هافبک میانی و بازیساز برزیلی‌الاصل متولد ایتالیا، دارای شهروندی اسپانیایی است و 24 سال سن دارد. وی، در سن 14 سالگی به آکادمی لاماسیا (بارسلونا) پیوست و پس از سال‌ها فعالیت در این تیم و در حالی که پیوسته در میان بزرگان بارسا به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین دیده می‌شد، در سال 2013 با قرارداد 25 میلیون یورو از سوی پپ گوآردیولا -که مربی سابق وی بود- به بایرن مونیخ دعوت شد. اما بخت و اقبال در کنار باواریایی‌ها بیشتر شامل حال تیاگو شد و پپ او را در بسیاری از مواقع به گوتزه ترجیح داد و همین امر مورد اعتراض بسیاری از طرفداران مونیخی قرار گرفت. از ویژگیهای برجسته بازی تیاگو، می‌توان به تکنیک چشمگیر، قدرت تهاجمی، پاس‌دهی و بازیسازی، جسارت، و گلزنی اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

فرانک ریبری: این بازیکن مسلمان فرانسوی 32 سال سن دارد و به جرات او را می‌توان یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان دانست. فرانک، یکی از مهمترین ارکان کسب سه‌گانه طلایی سال 2013 به مربیگری یوپ هاینکس بود. این مهاجم و بال چپ فرانسوی، از سوی زین‌الدین زیدان "جواهر فوتبال فرانسه" خوانده شده است. فوتبال را در سنین کودکی از باشگاه "کونتی بولون" فرانسه آغاز کرد و در سال 2000 به تیم بزرگسالان بولون رسید. سپس در طی 5 سال متمادی در تیم‌های مختلف توپ زد تا اینکه در سال 2005 به خدمت باشگاه مارسی درآمد. در مارسی بود که به شدت درخشید و مورد توجه آلمانی‌های ریزبین قرار گرفت. این آغاز دوران عزت و شکوفایی ریبری بود. وی، در سال 2014 به عنوان یکی از سه کاندید اصلی جایزه بهترین بازیکن جهان به همراه رونالدو و مسی به فینال رسید.

از ویژگیهای بازی ریبری باید به سرعت، قدرت بدنی و سماجت، حفظ توپ، شوت‌زنی، بازیسازی و پاس‌دهی خوب، و استقامت بی‌نظیر این بازیکن اشاره کرد. 


باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


خاویر مارتینز آگیناگا معروف به "خاوی مارتینز": این هافبک دفاعی و میانی 26 ساله اسپانیایی را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان دانست. او، فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم دوم اوساسونا در سال 2005 آغاز کرد. پس از یک فصل، به آتلتیکو بیلبائو رفت و تا سال 2012 در این تیم توپ زد. درخشش این بازیکن شایسته، تا آن حد بود که در سال 2012 مورد توجه سران بایرن قرار گرفت و به این تیم پیوست.

از ویژگیهای بازی خاوی می‌توان به پاس‌های کوتاه و بلند عالی وی، بازی‌خوانی، توپ‌ربایی، تکل‌های دقیق، و شم گلزنی اشاره کرد. 

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

آرین روبن: هافبک گوش تهاجمی هلندی، 31 سال دارد و قطع یقین یکی از بهترین بازیکنان حال دنیا به شمار می‌رود. آرین، فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2000 از تیم "گرونیگن" هلند آغاز کرد و پس از توپ زدن در پی اس وی آیندهوون، چلسی، و رئال مادرید، نهایتا در سال 2009 به باواریایی‌ها پیوست. دوران حضور او در تیم آلمانی، سرشار از موفقیت‌ها و افتخارات بود که از آن دست می‌توان به سه‌گانه طلایی 2013 اشاره کرد. روبن اما با تیم ملی هلند چندان اقبال نداشت. او در نیمه نهایی 2010 به همراه تیم ملی کشورش ضمن تمام شایستگی‌ها در فینال با نتیحه 0-1 مغلوب اسپانیا شد. هلند، که همچنان در تاریخ فوتبال به عنوان بداقبال‌ترین فینالیست تاریخ جام جهانی شناخته‌ می‌شود، در سال 2014 تحت مربیگری لوئیز فان خال هم از اقبال  چندانی برخوردار نشد و به همراه روبن به مقام سومی جام جهانی رسید.

روبن، از دید بسیاری از رسانه‌ها یکی از برجسته‌ترین بال‌های تهاجمی دنیای فوتبال محسوب می‌گردد. خبرگزاری معتبر ورزشی ESPN، او را مهاجم کناری‌ای معرفی کرده که هر خط دفاعی را دچار وحشت و از هم گسیختگی می‌کند. استیل بازی روبن به این شکل است که با شکستن سد دفاع چپ حریف و پر سرعت و تکنیک به محوطه جریمه و موقعیت‌شناسی بی‌نظیر، توپ را بر روی پای چپ خود سوار می‌کند و هدف را نشانه می‌گیرد. آرین، علاقه به عوض کردن موقیت جای خود با گوش چپ را نیز دارد و معمولا با فرانک ریبری بسیار هماهنگ است. همچنین، هماهنگی وی با بال دفاعی راست بایرن مونیخ که معمولا رافینیا یا لام است، زبانزد بوده و بسیار به نفع باواریایی‌ها تمام شده است. او در اکثر اواقات به کمک شریک خود در دفاع سمت راست بایرن آمده و او را در شرایط بحرانی پوشش می‌دهد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

ژابی آلونسو: هافبک دفاعی اهل "تولوسا"ی اسپانیا هم‌اکنون سی و سه سال سن دارد و یکی از بهترین‌های حال حاضر جهان در این پست برشمرده می‌شود. فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1999 از تیم دوم رئال سوسیداد شروع کرد و در سال 2004 به عنوان اولین تجربه مهم، وارد تیم لیورپول شد. 5 فصل توپ زد و در سال 2009 از سوی رئال مادرید دعوت شد و به عضویت این تیم درآمد. از جمله ارکان اصلی فتح عنوان بزرگ "لادسیما" (قهرمانی اروپا برای دهمین مرتبه) برای رئال مادرید بود. با عزیمت پپ به بایرن، در سال 2014، از پر افتخارترین تیم باشگاهی جهان به پرافتخارترین تیم آلمان پیوست.

از ویژگیهای برجسته بازی رهبری میانه زمین، پاسهای کوتاه و بالاخص بلند بی‌نظیر، بازی‌خوانی خوب، قدرت بدنی مطلوب و شوت‌های سنگین اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

جیانلوکا گادینو: این هافبک میانی ایتالیایی‌الاصل متولد "هاناو" آلمان با اینکه 18 ساله است اما پپ اعتماد بسیاری به او دارد. او محصول آکادمی بایرن مونیخ است و آنقدر پپ را تحت تاثیر بازی خوب خود قرار داد که در فصل 15-2014 رسما از سوی وی به تیم اول دعوت شد.

از ویژگیهای بازی گادینو باید به هوش سرشار، بازیسازی، و پاس‌دهی خوب او اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


ماریو گوتزه: این هافبک 23 ساله آلمانی  را می‌توان یکی از بهترین بازیکنان نسل جدید آلمان برشمرد. او بیشتر به عنوان یک بازیساز و مهاجم کناری، و مهاجم دوم ظاهر می‌شود و از شم گلزنی بالایی برخوردار است. ماتیوس سامر در مورد او گفته که یکی از بهترین استعدادهای تاریخ فوتبال آلمان است. ماریو، برگ برنده فینال جام جهانی 2014 برزیل بود. یک تعویض طلایی از سوی یوآخیم لو که با گل خود منجر به پیروزی 0-1 به سود آلمان و قهرمانی این تیم شد. ای بازیکن پر استعداد، فوتبال حرفه‌ای خود را از آکادمی بروسیا دورتموند در سال 2001 شروع کرد و آنقدر عالی بود که در سال 2013 سران بایرن مونیخ پس از میل و تلاش فراوان موفق به خرید به قیمت 37 میلیون یورو شدند. او که فرزند دورتموند محسوب می‌شد، به دلیل عجله وافرش برای پیوستن به بایرن از چشم طرفداران دورتموندی افتاد و هر گاه به وستفالن (با نام رسمی سیگنال ایدونا پارک) پا می‌گذارد به شدت مورد انتقاد و توهین قرار می‌گیرد. 

ماریو گوتزه ذاتا یک بازیکن خوب است. او دارای توانایی کنترل توپ، تکنیک، قدرت دریبل زنی، و بازیسازی عالی است. با رفتن شینجی کاگاوا از از دورتموند، یورگن کلوپ از او به عنوان هافبک تهاجمی استفاده کرد و اما مزیت عالی او که توسط یوآخیم لو کشف شد، False 9 یا همان مهاجم کاذب است. او استعداد بی‌نظیری در این پست دارد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


سباستیان رود: این هافبک میانی 24 ساله آلمانی فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 2005 در "کیکرز آفنباخ" شروع کرد. سال 2010 به "آینتراخت فرانکفورت" رفت و تا سال 2014 که مورد توجه سران بایرن مونیخ قرار گرفت، آنجا بود.

از ویژگیهای بازی رود می‌توان به پاس‌های بلند عالی وی، قدرت بدنی، حضور در غالب نقاط منطقه زمین از خط هافبک دفاعی تا خط حمله، و شم گلزنی وی اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


آروتورو اراسمو ویدال پادرو معروف به "آرتور ویدال":
هافبک تهاجمی 28 ساله شیلیایی، فوتبال حرفه‌ای خود را از "کولو کولو"ی شیلی در سال 2005 شروع کرد. سپس با بایرن لورکوزن و یوونتوس رفت و آنقدر در تیم ملی شیلی و یوونتوس خوش درخشید، که بایرنی‌ها معطل نکردند و در سال 2015 با قراردادی 4 ساله به ارزش 37 میلیون یورو + 3 میلیون یورو جایزه، او را به مونیخ آوردند.

آرتور، یک هافبک "کامل" یا "باکس تو باکس" است. او در میانه زمین همه کار می‌کند. از محوطه جریمه این طرف به آن طرف در حال حرکت است. به کمک‌ دفاع می‌آید و در زمان حمله یا بازیسازی می‌کند و یا به مهاجمین اضافه می‌شود. نمایش خیره‌کننده او در یوونتوس، موجب شد تا به او لقب "جنگجو" و "پادشاه آرتور" را بدهند. این جنجگوی واقعی مستطیل سبز، خشن و قدرتمند بازی می‌کند. باهوش است، خوب پاس می‌دهد، موقعیت‌شناس است، مهاجمین را به خوبی تغذیه می‌کند، شوت‌های قدرتمندی دارد، و در کارهای دفاعی هم خوب عمل می‌کند. او، پنالتی‌زن اول یوونتوس بود. او در نبردهای هوایی هم عالی است. این‌ها، همه باعث شده که آرتور را یکی از بهترین‌های جهان در میانه زمین بدانیم.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


جاشوآ (یوشع) کیمیچ:
این هافبک میانی آلمانی فقط 20 سال دارد و در ژانویه 2015 با قرارداد 5 ساله به ارزش 7 میلیون یورو به خدمت بایرن مونیخ درآمد. او فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه در سال 2013 اشتوتگارت آغاز کرد و بصورت قرضی "آر بی لیپزیگ" رفت و نهایتا به باواریایی‌ها پیوست. او توپ‌ربا، سمج، شوت‌زن، و بازیساز است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

پی‌یر امیل هویبرگ معروف به "پی‌یر هویبرگ": این هافبک تهاجمی 20 سال دارد و متولد دانمارک است. در سال 2012 در حالی که 17 سال داشت، مورد توجه استعدادیابان آکادمی بایرن مونیخ قرار گرفت و به خدمت تیم دوم باواریایی‌ها درآمد. در سال 2013 به تیم اول رسید و امسال با توجه به ازدیاد هافبک‌ها در تیم، به طور قرضی به "اف سی آسبورگ" رفته است. به گفته خودش، او آرزو دارد نقشی همانند نقش زین‌الدین زیدان در تیمش داشته باشد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


روبرت لواندوفسکی: این مهاجم لهستانی، 27 سال دارد و کاپیتان تیم ملی کشورش است. او، فوتبال خود را در سال 2006 از تیم "زنیکس پروشکوف" لهستان آغاز کرد و آنقدر در لیگ کشورش گل زد که باشگاه "لخ پوزنان" در سال 2008 او را خرید. اما سال 2010، سالی بود که استعدادیابان دورتموند از وجود جواهری گرانبها در فوتبال لهستان باخبر شدند و وی را شکار کردند. اما ظاهرا روزگار با روبرت یار و همراه بود و لیاقت وی دست به سرنوشت داد و او را در دورتموند تبدیل به فوق ستاره کرد. بایرن مونیخ که پیوسته در شکار استعدادهای بکر دورتموند ید طولایی دارد، معطل نکرد و در ژانویه 2015 با قراردادی 5 ساله او را به جمع باواریایی‌ها اضافه کرد. 

لواندوفسکی، به راستی عالی است. او را می‌توان یک تمام‌کننده کامل دانست. از ویژگیهای بازی وی باید به چابکی، تکنیک، دریبل زنی، شوت‌های دقیق، هوش بالا، و توانایی در نبرد هوایی اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


داگلاس کاستا د سوزا معروف به داگلاس کاستا: مهاجم برزیلی 25 سال دارد و دوران فوتبال خود را از تیم "گرمیو" برزیل آغاز کرد. در سال 2010، مورد توجه "شاختار دونتسک" روسیه قرار گرفت و با قرارداد 6 میلیون یورو به آن تیم رفت. به همراه شاختار، به افتخارات مختلفی همچون کسب سه گانه رسید. او را می‌توان یکی از ستون‌های اصلی قهرمانی‌های این تیم روسی در طی این سالها دانست. نهایتا، در سال 2015 با قراردادی به ارزش 30 میلیون یورو به خدمت باواریایی‌ها در آمد.

از توانایی‌های این بازیکن، می‌توان به قدرت دریبل‌زنی، سرعت، و نفوذ قدرتمندانه به داخل محوطه جریمه اشاره کرد.



باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


سینان کورت: سینان، خیلی جوان است اما بازیکنی است بسیار مستعد. او هم اکنون با 19 سال سن، یکی از آینده‌دارترین مهاجمین فوتبال آلمان محسوب می‌شود. این بازیکن دو رگه (ترکیه‌‌ای-آلمانی)، محصول آکادمی "بروسیا مونشن گلادباخ" است.  از سال 2007 تا 2014 در این تیم توپ زد و سپس توسط استعدادیابان بایرن مونیخ شناخته و به تیم دوم بایرن آورده شد. کورت، در سال 2015 خود را تیم اول رساند و یکی از بازیکنان محبوب گوآردیولا است. از توانایی‌های این مهاجم جوان باید به قدرت حفظ توپ، بازی با توپ، و گلزنی و تمام‌کنندگی اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


توماس مولر: او همان کسی است که در جام جهانی 2010 عنوان بهترین بازیکن جوان جام را از آن خود کرد. توماس، توانایی بازی در تقریبا همه پست‌های خط هافبک و خط حمله را دارد اما در حال حاضر از سوی گوآردیولا و یوآخیم لو، به عنوان مهاجم کناری و مهاجم دوم استفاده می‌شود. این بازیکن 26 ساله آلمانی، که محصول آکادمی بایرن مونیخ است، در ساله 2000 فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم دوم بایرن مونیخ شروع کرد و در سال 2009 خود را تیم اول رسانید. مولر را می‌توان یکی از قدرتمندترین بازیکنان دنیا از لحاظ کنترل استرس و اعصاب دانست. او نماد خونسردی کامل است. یوآخیم لو در مورد وی گفته که "نسبت به فشار خنثی است" و لوئیز فان خال نیز یک بار گفت "توانایی مولر بر اعصاب و ذهنش بی‌نظیر است". خود او، می‌گوید "من در شناختن فضاهای بین مدافعین حریف تخصص دارم و لزوما در دریبل زنی و مواجهات رو در رو خیلی خوب نیستم". مولر، افتخارات بسیاری را به همراه تیم ملی آلمان و بارین مونیخ کسب کرده است که از آن دست می‌توان به قهرمانی جهان و اروپا با تیم ملی کشورش و کسب سه گانه با باواریایی‌ها اشاره کرد. در یک کلام، می‌توان این بازیکن را یکی از ده بازیکن برتر حال حاضر جهان دانست.

توماس مولر به خاطر تکنیک، سرعت، جایگیری مناسب، تمام‌کنندگی، و گل‌سازی معروف است.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///

جولیان وستلی گرین معروف به "جولیان گرین":
آمریکایی است و فقط 20 سال دارد. 14 ساله بود که وارد آکادمی بایرن مونیخ شد و به عنوان مهاجم کناری توپ زد. در سال 2013، به تیم اول رسید و 2 فصل متمادی است که به عنوان بازیکن قرضی در خدمت هامبورگ است. این مهاجم، هم اکنون در تیم ملی آمریکا نیز توپ می‌زند.

از ویژگیهای بازی گرین می‌توان به قدرت بدنی، شوت‌های دقیق، و دریبل‌های قدرتمندانه اشاره کرد.

باواریایی‌ها + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///


فیلم معرفی بازیکنان فصل 16-2015 در ورزشگاه آلیانز را می‌توانید در ذیل مشاهده نمایید:


در پایان می‌توان گفت که فصل 16-15 برای آلمانی‌های منظم، فصلی قدرتمند و باشکوه پیش‌بینی می‌شود. این روزها، حال بایرن مونیخ خوب است و رقیب بزرگی چون دورتموند که حالا سرمربی جدیدی چون "توماس توخل" را به خود می‌بیند در مقابل آن قرار دارد. نکته اینکه توماس توخل به گفته خود به شدت شیفته و تحت تاثیر روش و سبک گوآردیولا قرار دارد و همین نکته پپ را در شرایط خاص مواجهه با یک گواردیولای جدید قرار می‌دهد. بایرن مونیخ، مانند تیم‌های بزرگ و موفق دیگر مقدمات این فصل را با چند خرید مناسب فراهم دیده و از طرف دیگر احاطه گواردیولا بر تیم بیشتر شده است. لذا، باید در انتظار چالش‌ها و قدرت‌نمایی‌های باواریایی‌ها در فصل جاری بود.

در گزارش های بعدی منتظر معرفی تیمهای مطرح دیگری چون رئال مادرید، چلسی، یوونتوس، آرسنال و .... باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Javad ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    خیلی عالی و جامع بود کارتون حرف نداره فقط آلمان فقط بایرن مونیخ
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    وجدانا خیلی بیکاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس