لوئیز فان خال که تصمیم گرفته‌ فصلی نو را برای شیاطین سرخ رقم بزند، در ماههای گذشته، اقدام به یک تصفیه جدی و بی‌رحمانه در تیم خود کرد و خریدهای مختلفی که بیشتر جوان بودند را صورت داد تا تیمی پویا و سرحال برای این فصل به میدان بفرستد.

گروه ورزشی مشرق - با آغاز فصل جدید رقابت های فوتبال در لیگ های معتبر اروپایی در سلسله گزارش هایی به معرفی تفصیلی تیم های مطرح و پرطرفدار اروپا خواهیم پرداخت تا با چهره جدید این تیم ها بیشتر آشنا شوید. در اولین گزارش به سراغ منچستر یونایتد رفته‌ایم:

فصل 16- 2015 باشگاه منچستر یونایتد که از 1 جولای 2015 تا 30 ژوئن 2016 به طول خواهد انجامید را می‌توان بیست و چهارمین فصل این تیم در لیگ برتر و چهل و یکمین فصل مکرر این تیم در بالاترین سطح در فوتبال انگلیس دانست.

همه چیز در مورد فصل 16-2015 منچستر یونایتد

یونایتد، در این فصل نیز همچون گذشته علاوه بر لیگ برتر با سه جام دیگر روبروست: جام حذفی (FA Cup)، جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس (Football League Cup)، و لیگ قهرمانان اروپا (UEFA Champions League).


همه چیز در مورد فصل 16-2015 منچستر یونایتد

باشگاه منچستر یونایتد در 28 آوریل 2015 اعلام کرد که تور پیش فصل کوتاهی در آمریکا خواهد داشت. شیاطین سرخ به رهبری لوئیز فان خال در تورنمت آمریکا در روز 17 جولای 2015 تیم "کلاب آمریکا" را با گل دقیقه 5 اشنایدرلین شکست داد. سپس به مصاف "سن خوزه ارزکوئیک" رفت و این تیم را با نتیجه 3 بر 1 از سد راه برداشت. سرخ پوشان در بازی سوم خود در مقابل تیم قدرتمند "بارسلونا" قرار گرفتند و موفق به شکست 3 بر 1 این تیم شدند. در بازی آخر نیز، با نتیجه 2 بر 0 به "پاریسن ژرمن" باختند.

برنامه بازی‌های فصل 16-2015 لیگ برتر در روز 17 ژوئن 2015 اعلام شد و منچستر یونایتد در اولین بازی خود در روز 8 آگوست موفق به شکست تاتنهام شد.

لباس باشگاهی
امسال هم طراحی لباس باشگاه به شرکت آدیداس سپرده شد و شرکت بزرگ شورلت به عنوان اسپانسر منچستر یونایتد در فصل 16-2015 از این باشگاه حمایت خواهد کرد. طراحی لباس‌ها با همه جزییات مربوطه از سوی کمپانی آلمانی مجموعا 75 میلیون یورو (تا سال 2025) برای منچستر هزینه در بر داشته است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015
منچستر یونایتد در فصل 16-2015
فیلم رونمایی از لباس فصل جدید منچستر یونایتد را در زیر می توانید ببینید:



کادر مدیران

به گزارش مشرق، نام جوئل و آورام گلیزر در دنیای فوتبال برای هیچکس ناشناخته نیست. این دو برادر فوق ثروتمند، دارای ثروتمندترین باشگاه جهان هستند. اما باید دید سیاست برادران گلیزر که اصولا صبور و آینده‌نگر هستند برای فصل 16-2015 و لوئیز فان خال چیست. آنها که تجربه سال‌ها همکاری در کنار سر الکس فرگوسن و کنار آمدن با حتی ناکامی‌های وی را دارند، به صبورترین مدیران باشگاهی در سطح جهان معروف هستند. گلیزرها اما افتضاحات دیوید مویس را دیگر نتوانستند طاقت بیاورند چرا که آبروی باشگاه عملا در محاق خطر افتاد. حال باید ببینیم که آنها که علاقه خاصی هم فان خال دارند، امسال را چگونه با این مربی هلندی سر می‌کنند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


کادر مربیان
لوئیز فان خال (سرمربی): این مربی 64 ساله که تیم آژاکس را به قهرمانی اروپا رساند، تیم ملی هلند را تا نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 بالا برد. دوران حضور فان خال در AZ‌ هلند، بارسلونا، و بایرن مونیخ، سرشار از کسب قهرمانی و موفقیت برای این مربی بود. اما زمان رهبری بایرن، در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 عرصه را به اینترمیلان مورینیو که زمانی شاگرد وی بود، واگذار کرد. او با تیم هلند در جام جهانی 2014، با نتیجه 3 بر صفر موفق به شکست برزیل و نتیجه 5 بر 1 موفق به شکست اسپانیا شد.

شیاطین با چهره‌ای جدید به پا خاستند +عکس و فیلم
در نهایت، فان خال در 19 می 2014، رسما به عنوان مربی منچستر یونایتد انتخاب و معرفی شد. او، در اولین گام، رایان گیگز (Ryan Giggs) را به عنوان دستیار اول، آلبرت استویونبرگ (Albert Stuivenberg) را به عنوان دستیار دوم، فرانس هوئک (Frans Hoek) را به عنوان مربی دروازه‌بانان، مارسل بوت (Marcel Bout) را به عنوان دیده‌بان اطلاعاتی (جمع‌آوری کننده اطلاعات تیم حریف)، ژوس فان دیک (Jos van Dijk) را به عنوان مربی بدنساز، و مکس رکرز (Max Reckers) را به عنوان آنالیزور تیم انتخاب نمود.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015
از چپ به راست: رایان گیگز، فرانس هوئک، لوئیز فان خال، ژوس فان دیک، مارسل بوت

منچستر یونایتد در فصل 16-2015
از چپ به راست: مکس رکرز، فرانس هوئک، آلبرت استویونبرگ، لوئیز فان خال، رایان گیگز، مارسل بوت

رایان گیگز (مربی): رایان که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ منچستر یونایتد است، نقش مهمی در تیم دارد. او به عنوان دستیار اصلی (مربی) در خدمت یادگیری از فان خال است و همانطور که یک بار گفت احترام بسیاری برای این مربی بزرگ کلاس جهانی قائل است. او که از 4 جولای 2013 به عنوان دستیار دیوید مویس به تیم پیوست، پس از ورود فان خال به تیم کنار گذاشته نشد و مربی هلندی او را برای خود حفظ کرد. وقتی مویس اخراج شد، او چهار بازی آخر فصل را با دو برد، یک مساوی، و یک شکست به پایان رساند.

منچستر یونایتد آماده و جوان تحت رهبری فان خال

آلبرت استویونبرگ:
این مربی هلندی وقتی در سن 18 سالگی مصدوم شد فوتبال را رها کرد و پس از تحصیل در دانشگاه به عنوان مربی در آکادمی فاینورد در سال 1992 مشغول به کار شد. 13 سال در این تیم بود و پس از مربیگری در باشگاه الجزیره، مربیگری در سطوح مختلف تیم ملی هلند را تجربه کرد. در سال 2013 که مربیگری تیم ملی زیر 21 سال هلند را بر عهده داشت، با لوئیز فان خال آشنا شد و دوستی عمیقی به سبب تشابه تفکرات فوتبالی آنها بینشان ایجاد شد. او کار کردن با فان خال را افتخار و او را یکی از بزرگترین مربیان دنیا می‌داند.

منچستر یونایتد آماده و جوان تحت رهبری فان خال

فرانس هوئک: فرانس هوئک را به جرات می‌توان یکی از بزرگترین مربی دروازه‌بانان و مدرسین علم دروازه‌بانی در دنیا دانست. فلسفه او، مختص به خود او و همه جا زبانزد است. حتی مربیان به نام دروازه‌بانان در حضور استاد تلمذ می‌کنند. وی از طرف فیفا، یوفا، و اتحادیه فوتبال انگلیس برای سخنرانی‌های مختلف دعوت شده است. علاوه بر این، به عنوان مشاور به همه باشگاه‌ها و فدراسیون‌های جهان مشاوره می‌دهد. او دارای امضای شخصی در علم دروازه‌بانی بوده و روش وی تحت عنوان "سبک و سیاق هوئک در علم دروازه‌بانی" تدریس می‌شود. از شاگردان او می‌توان به اسامی بزرگی چون ادوین فاندرسار، ویتور بایا، ویکتور والدز، و پپه رینا اشاره کرد.

منچستر یونایتد آماده و جوان تحت رهبری فان خال

مارسل بوت (دیده‌بان اطلاعاتی): این مربی هلندی 53 ساله، کار خود را در سال 1995 در فاینورد هلند آغاز کرد. در سال 2006 در خدمت فان خال در تیم آلکمار اقدام به مربیگری و دستیاری کرد. در بارسلونا نیز به عنوان شاگرد در خدمت استاد بود. در تابستان 2009 از سوی فان خال به عنوان مدیر فنی تیم بایرن مونیخ انتخاب شد. بوت، دید وسیع و ریزبینانه‌ای دارد. او تمامی اطلاعات فنی تیم حریف را بیرون کشیده و مورد آنالیز قرار می‌دهد و نتیجه را به سرمربی هلندی شیاطین سرخ گزارش می‌دهد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

ژوس فان دیک (مربی بدنساز): این مرد هلندی 58 ساله از زمان مربیگری فان خال در "ای زد آلکمار" پیوست با او همکاری داشته است. او روش منظمی در برنامه‌های سنگین بدنسازی خود دارد. پل ارتباطی بین کادر پزشکی و کادر مربیان است و از تمامی تجهیزات برای ارتقا جسمی بازیکنان بهترین استفاده را می‌برد. نهایتا، نتیجه را در اختیار فان خال و دستیارانش قرار می‌دهد و ایده‌های آنها را می‌شنود و در جلسات تمرین پیاده می‌کند تا آمادگی جسمانی تیم محقق گردد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

مکس رکرز: وی، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک بازیکن و تحلیل همه جزییات مربوط به وی را دارد. از فیلم بازی کردن یک بازیکن را تماشا می‌کند و جزییات کامل از وی را به مربی تحویل می‌دهد. در ضمن، تمامی تحلیل‌ها در اختیار دستیاران و بازیکنان منچستر یونایتد نیز قرار می‌گیرد. او می‌گوید: "کافی است فان خال فقط اراده کند تا جزییات ریز یک بازیکن مثل نوع حرکت بدن وی در حال حمل توپ و یا بدون توپ را روی میز او قرار دهم". او یک بازیکن هاکی هم هست، در سال 2007 به عنوان آنالیزور در تیم "ای زد آلکمار" در خدمت سرمربی شیاطین سرخ بود. فان خال او را "رایانه همراهم"‌ و "مثل پسرم" خوانده است. رکرز پیوسته در کنار فان خال و به عنوان آنالیزور بایرن مونیخ و تیم ملی هلند نیز در خدمت وی بوده است.

منچستر یونایتد آماده و جوان تحت رهبری فان خال


بازیکنان
داوید دخیا (David de Gea): دروازه‌بان 24 ساله اهل مادرید اسپانیا که از 13 سالگی وارد آکادمی آتلتیکو مادرید شد و آنقدر خوش درخشید که تبدیل به دروازه‌بان اول تیم شد و در قهرمانی آتلتیکو مادرید در لیگ اروپا و سوپر کاپ اروپا در سال 2010 بسیار نقش داشت. عملکرد عالی او، منچستر یونایتد را مجاب کرد که بالاخره در ژوئن 2011 مبلغ 17.8 میلیون یورو به خرید وی اختصاص دهد که برای یک دروازه‌بان در لیگ انگلستان، یک رکورد محسوب می‌شود. از زمانی که در منچستر بازی می‌کند، در بیش از یکصد بازی ظاهر شده و هم اکنون جزو 5 دروازه‌بان مطرح دنیا محسوب می‌گردد. وی، دو قهرمانی اروپا را به عنوان کاپیتان تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا در سال‌های 2011 و 2013 در کارنامه خود دارد. بسیاری از کارشناسان مطرح فوتبال، او را جانشین اصلی ایکر کاسیاس در تیم ملی اسپانیا می‌دانند. هم اکنون، دخیا اصلی‌ترین گزینه دروازه‌بانی برای رئال مادرید است اما سران منچستر یونایتد هنوز به فروش وی رضایت نداده‌اند. احتمال انتقال وی در این روزها به رئال مادرید زیاد است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


فیل جونز (Phill Jones):
جونز 23 ساله اهل "لنکاشایر" انگلیس، محصول آکادمی "بلاکبورن ریورز" است. او توانایی بازی در هر سه پست دفاع وسط، هافبک دفاعی و دفاع راست را دارد. وی، در سال 2002 وارد آکادمی این تیم شد و در فصل 11-2010 با وجود مصدومیت‌های مختلف آنقدر خوش درخشید که نهایتا سر الکس فرگوسن به خاطر توان رهبری و تعهد جونز، مشتاق به عقد قرارداد با وی شود. در روز 13 ژوئن 2011، منچستر انتقال وی از بلاکبورن را تایید کرد اما مبلغ دستمزد وی را اعلام نکرد. دستمزدی که گمان می‌رود حدودا 16.5 میلیون یورو باشد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


مارکوس روخو (Marcos Rojo):
روخو 25 ساله آرژانتینی است و در پست دفاع چپ توپ می‌زند. فوتبال خود را در باشگاه استودیانس آغاز کرد. وی در سال 2012 به باشگاه اسپورتینگ آمد و دو سال بعد به سبب درخشش در بازیهای باشگاهی و ملی، مورد توجه منچستر یونایتد قرار گرفت و در سال 2014 رسما با قیمت 16 میلیون یورو برای به این تیم پیوست. روخو در پست دفاع وسط نیز به کار گرفته شده است اما اشتباهات وی در این پست و موفقیتش در پست دفاع چپ (که سرعتش نیز نقش بسزایی در آن دارد) موجب شده که در این پست توپ بزند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


جانی اِوانس (Johnny Evans):
این مدافع وسط 27 ساله اهل ایرلند شمالی فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم "گرین آیلند" شروع کرد. همان جا بود که نمایندگان و استعدادیابان منچستر یونایتد او را برگزیدند. تابستان 2006 برای او مملو بود از تورهای جذاب برای کسب تجربه به همراه آکادمی سرخ پوشان. در فصل 8-2007 بالاخره به تیم اول منچستر راه یافت.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


ممفیس دیپای:
بال چپ هلندی 21 سال سن دارد. او فوتبال خود را از "پی اس وی آیندهوون" شروع کرد و با زدن 22 گل در 30 بازی در فصل 15-2014، قهرمانی را برای تیم خود در لیگ هلند به ارمغان آورد. درخشش او موجب شد که منچستر یونایتد در می 2015 اقدام به خرید وی با قیمت 25 میلیون یورو نماید. وقتی در آیندهوون بود بخاطر زودجوشی و خشم بسیار زیاد از طرفی مربی به یک روانشناس معرفی شد. روزنامه دیلی تلگراف در آوریل 2015 وی را یک مهاجم مهیب با قدرت بازی در سمت چپ و استفاده از پای راست معرفی کرد. حرکت مستقیم او با توپ بیشتر مدافعین را گیج می‌کند تا اینکه دست او را رو نماید. منتقدین وی، معتقدند که او خوره توپ است و کمتر پاس می‌دهد. رونالد کومان او را یک استعداد ناب خوانده اما معتقد است که دیپای برای موفقیت در لیگ برتر نیازمند تقویت قوای جسمانی و اعصابش است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


خوآن ماتا:
این بازیکن 27 ساله متولد "بورخس" اسپانیا یک هافبک وسط و بازیساز توانا است. البته او توانایی بازی به عنوان هافبک بال (گوش) را دارد. او محصول آکادمی رئال مادرید است. در فصل 7-2006 برای کاستیا -تیم دوم رئال مادرید- توپ زد. در فصل 8-2007 به خدمت والنسیا در آمد، حضوری بسیار درخشان داشت و 174 بازی برای آن کرد. سال 2011، چلسی وی را با قیمت 28 میلیون یورو خرید. او به همراه چلسی به موفقیت‌هایی چون قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی اروپا رسید اما با ورود ژوزه مورینیو به چلسی در ژانویه 2014 به قیمت 37.1 میلیون یورو به منچستر یونایتد فروخته شد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

وین رونی: وی یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیکنان حال حاضر منچستر یونایتد است و از بازیکنان سن بالای تیم است که به دلیل کارایی زیاد از گیوتین بی‌رحم لوئیز فان خال جان سالم به در برد. این مهاجم 29 ساله اهل لیورپول، هم کاپیتان منچستر یونایتد است و هم کاپیتان تیم ملی انگلیس. او فوتبال خود را با تیم اورتون آغاز کرد. دو فصل برای "مرزیساید" بازی کرد و سپس در سال 2004 با رقم 25.6 به منچستر یونایتد پیوست. رونی، به همراه شیاطین سرخ موفق به کسب 5 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی لیگ قهرمانان، یک قهرمانی باشگاه‌های جهان، و دو قهرمانی جام حذفی شده است. وی، هم اکنون به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ منچستر یونایتد شناخته می‌شود. او، به عنوان جوانترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌گردد. در سال 2008، 2009، و 2014 نیز به عنوان مرد سال فوتبال انگلیس شناخته شد. رونی فهرستی از افتخارات دیگر هم هست. چندین باز از طرف جراید و رسانه‌های انگلیسی به عنوان فوتبالیست برتر سال انتخاب شده و در لیست 5 نفر نهایی فیفا در سال 2011 حضور داشت.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


عدنان یانوزای (Adnan Januzaj): این پدیده 20 ساله اهل "بروکسل" بلژیک فوتبال خود را از باشگاه "اندرلشت" در سن 10 سالگی آغاز کرد و در سال 2011 در سن 16 سالگی به منچستر یونایتد پیوست. در ۱۸ سالگی برندهٔ جایزه بهترین بازیکن آکادمی منچستر یونایتد شد. در بازی‌های پیش‌ فصل ۱۴–۲۰۱۳، یانوزای از نفرات اصلی تیم بود و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. عدنان دارای اصلیت آلبانیایی است و هیچ میلی به بازی در تیم ملی بلژیک نداشت و لذا چند مرتبه دعوت این تیم را رد کرد. اما در 23 اوریل 2014، ویلموتس مربی بلژیک اعلام کرد که یانوزای دعوت تیم ملی بلژیک را پذیرفته و این خبر در همان روز توسط مدیر برنامه‌های عدنان تایید شد. این هافبک پر نبوغ، توانایی بازی در پست مهاجم گوش و نوک را نیز دارد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

کریس اسمالینگ(Chris Smalling): این مدافع متولد لندن 25 سال دارد. او فوتبال خود را در "میلوال" شروع کرد. سپس به "مید استون" رفت و آنقدر خوش درخشید که در سال 2008 با "میدلزبورو" قرارداد بست. اما در میدلزبورو با اقبال روبرو نشد و یک ماه پس از عقد قرارداد، مریض شد و به تیم "فولهام" انتقال داده شد. در فصل 9-2008 بسیار خوش درخشید و یکی از علل اصلی صعود فولهام به مرحله نهایی لیگ اروپا بود. منچستر یونایتد در ژانویه 2010 با وی قرارداد بست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

آندرس لیندگارد (Anders Lindegaard): این دروازه‌بان دانمارکی 31 سال دارد. او فوتبال خود را با "اودنسه بولدکلاب" آغاز کرد اما به دلیل نبود فرصت برای رسیدن به تیم اول، آنجا را به قصد باشگاه آلسوند نروژ رها کرد. در این تیم در فصل 9-2008 بسیار عالی عمل کرد و موفق به کسب عنوان بهترین دروازه‌بان نروژ و دانمارک در سال 2010 شد. اینجا بود که چشمان تیزبین منچستر یونایتد وی را شکار کرد و در نوامبر 2010 رسما به این تیم پیوست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


خاویر هرناندز (Javier Hernández) معروف به چیچاریتو (نخود فرنگی کوچک): این مهاجم نوک با استعداد 27 سال دارد و متولد گوآدالاخارای مکزیک است. فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2006 با ورود به باشگاه گوادالاخارا شروع کرد و در جولای 2010 به عنوان اولین بازیکن مکزیکی تاریخ منچستر یونایتد وارد این تیم شد. پس از آنکه در دوران مویس و فان خال مورد محبت این دو مربی واقع نشد، بصورت قرضی به رئال مادرید رفت و ضمن درخشش آنجا هم نتوانست نظر انجلوتی را جذب نماید و با ورود رافائل بنیتز به رئال مادرید، این مربی هم نظر مثبتی به وی نداشت و در نتیجه دوباره به جمع شیاطین سرخ بازگشت. در مجموع، می‌توان گفت که چیچا بازیکن بسیار با استعدادی است و غالبا هم عملکرد خوبی در زمین بازی دارد اما ظاهرا از شانس و اقبال چندانی برخوردار نیست و آنطور که شایسته‌اش است، در حقش به انصاف رفتار نشده است. وی، هم اکنون دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی مکزیک است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

مایکل کریک (Michael Carrick): کریک 34 ساله اهل "والسند"، در حال حاضر یکی از بهترین و اثرگذارترین هافبک‌های میانی لیگ برتر و همچنین کاپیتان دوم تیم است. فرگوسن، مویس، و فان خال در دوران خود در مواقع ضروری از وی به عنوان دفاع وسط نیز استفاده کرده‌اند. او به دلیل توانایی نفوذ از کناره‌ها و قدرت پاس‌دهی، استاد بازیسازی و توزیع توپ است. او در سال 1997 فوتبال خود را از "وستهام یونایتد" آغاز کرد. سپس در چندین تیم مختلف توپ زد و بالاخره در سال 2004 با 3.5 میلیون یورو "تاتنهام اسپور" قرارداد بست. کریک، در آنجا آنقدر خوش درخشید که نهایتا در سال 2006 با پیشنهاد 18 میلیون یورویی منچستر روبرو شد و به این تیم پیوست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


دلی بلایند (Daley Blind): بلایند 25 ساله متولد "آمستردام" هلند، یک دفاع چپ قدرتمند است که توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را هم دارد. هنوز درخشش او در جام جهانی 2010 را نمی‌توان فراموش کرد. دلی، فرزند دنی بلایند دفاع سابق آژاکس و سرمربی فعلی تیم ملی هلند است. وی، در سپتامبر 2014 با رقم 13.8 میلیون یورو وارد باشگاه منچستر یونایتد شد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

اشلی یانگ (Ashley Young): یانگ 30 ساله متولد شهر "استیونج" انگلیس است. این وینگر (هافبک گوش) و مهاجم دوم سرعتی، فوتبال حرفه‌ای خود را برای اولین بار در سال 2003 با تیم بزرگسالان "واتفورد" آغاز کرد. درخشش او در واتفورد آنقدر خوب بود ک هسران آستون ویلا را مجاب به خرید وی کرد و با قرارداد 8 میلیون یورویی در ژانویه 2007 به این تیم پیوست. یانگ، در ژوئن 2011 با قراردادی 5 ساله که رقم آن فاش نشد، به منچستر یونایتد پیوست. او بارها گفته که الگویش در فوتبال ایان رایت بوده است. اکنون با ورود رقیب سرسخت و هم پستش یعنی عدنان یانوزای دچار مشکل شده است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

جیمز ویلسون (James Wilson):
این مهاجم 19 ساله متولد "استافوردشایر" انگلیس محصول آکادمی منچستر یونایتد است. او در رده‌های مختلف تیم‌های ملی انگلیس توپ زده است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

سرخیو رومرو (Sergio Romero): این دروازه‌بان 28 ساله آرژانتینی، فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2007 از تیم "ریسینگ" آرژانتین آغاز کرد. سپس به AZ‌ هلند پیوست و در آنجا موفق به کسب قهرمانی در لیگ هلند شد. دو سال بعد، مورد انتخاب سامپادوریا قرار گرفت و در خدمت این تیم قرار گرفت. بالاخره، در 27 جولای 2015 سران منچستر یونایتد به درخواست فان خال تصمیم به عقد قراردادی سه ساله (با شرایط یک سال اضافی) با وی که حالا دیگر بازیکن آزاد بود، گرفتند. ظاهرا شانس رومرو که در فینال جام جهانی 2014 و فینال جام ملتهای آمریکا بدشانس بود، این بار به او رو کرد و در اولین بازی فصل، به عنوان دروازه‌بان اول تیم در مقابل تاتنهام بازی کرد. چرا که داوید دخیا (به علت جنجال نقل و انتقالش به رئال مادرید) و ویکتور والدز به شدت مورد غضب فان خال قرار گرفته‌اند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


آندر هررا (Ander Herrera): هررای 26 ساله متولد "بیلبائو"ی اسپانیا است. او فوتبال حرفه‌ای خود را در "رئال زاراگوزا" آغاز کرد و در سال 2011 به آتلتیکو بیلبائو پیوست. درخشش او در این تیم تا آن حد بود که در سال 2014 با رقم 36 میلیون یورو به منچستر پیوست. این هافبک میانی با استعداد، افتخارات زیادی را با تیم زیر 20 و زیر 21 سال و تیم المپیک اسپانیا کسب کرده است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

لوک شاو (Luke Shaw): این دفاع چپ 20 ساله متولد "کینگ استون" انگلیس، محصول آکادمی "ساوتهمپتون" است. او، فوتبال خود را در تیم اول این باشگاه از سال 2012 آغاز کرد. درخشش او در این تیم آنقدر زیاد بود که در سال 2014 با رقم 30 میلیون یورو که در دنیای نقل و انتقالات بازیکنان خیلی جوان یک رکورد محسوب می‌گردد، به منچستر یونایتد پیوست. او در پست خود، دارای تمایلات رو به جلو و حمله‌ای است و در انگلیس به محصول دیگر آکادمی ساوتهمپتون یعنی گرت بیل تشبیه می‌شود. تروور بروکینگ، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس از وی با عنوان "بازیکن بسیار با تکنیک" یاد کرده است.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

آنتونیو والنسیا (Antonio Valencia): متولد "لاگو اگریو"ی اکوادور است و اکنون 30 سال دارد. این وینگر و دفاع راست توانا و سرعتی فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم ال ناسیونال آغاز کرد. وی در چندین باشگاه مختلف بازی کرد و نهایتا در سال 2008 با تیم ویگان انگلیس قراردادی سه ساله بست. اما آنقدر در این تیم خوش درخشید که سران منچستر یونایتد در سال 2009 او را به خدمت تیم خود درآوردند. والنسیا، دارای قدرت بدنی و سرعت قابل توجه است و در کل می‌توان او را بازیکنی باهوش دانست. وی، در دوران فرگوسن مورد توجه و تایید وی بود اما حالا باید دید که در نگاه فان خال وسواسی و سختگیر چگونه این فصل را به سر خواهد برد.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

مروان فلاینی (Marouane Fellaini): این هافبک میانی بلژیکی مراکشی‌الاصل 27 سال سن دارد. اولین حضور او در رده حرفه‌ای بزرگسالان در تیم استاندارد لیژ بود. در سال 2008 با این تیم به مقام قهرمانی لیگ بلژیک رسید و مورد توجه اورتون انگلیس قرار گرفت. 6 فصل در اورتون توپ زد و نهایتا در سال 2013 مورد توجه منچستر قرار گرفت و به فهرست شیاطین سرخ اضافه گردید.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015


مورگان اشنایدرلین (Morgan Schneiderlin): این هافبک دفاعی 25 ساله فرانسوی، فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم "استراسبورگ" شروع کرد و در ژوئن 2008 رسما به ساوتهمپتون پیوست. 7 فصل در این تیم بود و 260 بازی از خود ارائه داد. سرانجام در جولای 2015 با رقم 27 میلیون یورو به منچستر یونایتد پیوست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

باستین شوآین اشتایگر (Bastian Schweinsteiger): شوآینی آلمانی که اکنون 31 سال دارد را دیگر همه می‌شناسند. او قهرمان سابق اسکی در آلمان است و اتفاقا همین ارتباط او با ورزش بسیار فیزیکی اسکی بسیار به قدرت بدنی‌اش کمک کرده است. وی، از جولای 1998 که به تیم جوانان بایرن مونیخ پیوست تا تابستان سال 2015 که به منچستر یونایتد پیوست، در بایرن بازی کرد. او فهرستی از افتخارات به همراه تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان با خود دارد. شوآینی، توانایی بازی در همه نقاط میانه زمین را دارد و پست اصلی او هافبک وسط است. باید منتظر بود و دید که یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر دنیا در فصل 16-2015 در جمع شیاطین سرخ چگونه عمل می‌کند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

پدی مک نیر (Paddy McNair): مک‌نیر 20 ساله اهل ایرلند شمالی است و در پست مدافع وسط توپ می‌زند. او در رده‌های مختلف تیم ملی ایرلند شمالی بازی کرده است. این بازیکن، برای اولین بار وقتی 12 سال داشت و در اردوی بازیکنان نوجوان آکادمی منچستر مستقر در ایرلند به سر می‌برد، توسط استعدادیاب این باشگاه به نام تونی کولتر کشف شد و در سال 2011 رسما به جمع سرخ‌پوشان پیوست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

جسی لینگارد (Jesse Lingard):
این هافبک تهاجمی 22 ساله اهل "وارینگتون" انگلیس، محصول آکادمی منچستر یونایتد است. چند فصل به صورت قرضی در تیم‌های مختلف توپ زد و نهایتا در تابستان 2011 به تیم اول منچستر رسید.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

ماتیو دارمیان (Matteo Darmian): وی مدافع 25 ساله ایتالیایی توانایی بازی در تمامی پستهای منطقه دفاع را دارد. دارمیان، فوتبال حرفه‌ای خود را با جوانان میلان شروع کرد. سپس به پالرمو و تورینو رفت و درخشش وی در این مورد آخری، موجب شد که در جولای 2015، رسما به خدمت منچستر یونایتد در آید. پست اصلی دارمیان دفاع وسط است اما او تمایل زیادی به بازی در پست دفاع راست دارد چرا که می‌تواند به صورت پیستون رو به جلو حمله کند. بسیاری او را به خاطر دوندگی، هوش تاکتیکی، و استقامتش آنتونیو کابرینی و پائولو مالدینی آینده نامیده‌اند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

تایلر بلاکت (Tyler Blackett): این بازیکن 21 ساله اهل شهر منچستر انگلیس است. پست تخصصی او دفاع وسط است و البته در پست دفاع چپ هم توپ می‌زند. در سال 2002 وارد آکادمی منچستر یونایتد شد و مدتی به صورت قرضی در "بلاکپول" و "بیرمینگهام" توپ زد. او می‌تواند در هر سه تیم ملی انگلیس، جامائیکا، و باربادوس بازی کند.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

آندریاس پریرا (Andreas Pereira): پریرا برزیلی است اما در بلژیک به دنیا آمد و در آکادمی پی اس وی آیندهوون هلند آموزش دید. او 19 سال دارد و به عنوان هافبک وسط اجازه بازی برای تیم‌های ملی برزیل و بلژیک را داراست.

منچستر یونایتد در فصل 16-2015

سم جانستون (Sam Johnstone): این دروازه‌بان 22 ساله اهل پریستون انگلیس، محصول آکادمی منچستر یونایتد است. چندین سال بصورت قرضی در تیم‌های دیگر توپ زد و اخیرا موفق شد خود را به تیم اول منچستر برساند. او، فرزند گلن جانسون دروازه‌بان دهه 90 فوتبال انگلیس است.

منچستر یونایتد آماده و جوان تحت رهبری فان خال /// آماده جهت ملاحظه ///


به گزارش مشرق، فصل جدید لیگ برتر انگلیس از 2 هفته قبل آغاز شده و شاهد دو بازی از تیم منچستر در آغاز این فصل بوده‌ایم. شیاطین سرخ در بازی هفته اول موفق به شکست 1 بر صفر (گل به خودی دقیقه 22 کایل واکر) تاتنهام شدند و در هفته دوم با نتیجه مشابه 1 بر صفر (گل دقیقه 29 عدنان یانوزای) آستون ویلا را از سر راه برداشتند. سرخ‌پوشان در هفته سوم به مصاف نیوکاسل خواهند رفت.

فیلم اولین جلسه تمرینی شیاطین سرخ در فصل 16-2015 را در زیر ببینید:


فصل 16-2015 را می‌توان یکی از حساس‌ترین فصول باشگاه منچستر یونایتد دانست. کادر مجرب تحت رهبری لوئیز فان خال به عنوان یک مربی بزرگ بین‌المللی تصمیم گرفته‌اند که فصلی نو را برای شیاطین سرخ رقم بزنند. فان خال در ماههای گذشته، اقدام به یک تصفیه جدی و بی‌رحمانه در تیم خود کرد و خریدهای مختلفی که بیشتر جوان بودند را صورت داد تا تیمی پویا و سرحال برای این فصل به میدان بفرستد. بی‌شک، برعکس ادعای اخیر هریستو استوویچکوف که گفت "فان خال منچستر یونایتد را نابود خواهد"، منطق به ما می‌گوید که با عنایت به سیاست‌های این مرد هلندی کارآزموده، شاهد یک یونایتد قدرتمند در فصل جاری خواهیم بود.


در گزارش های بعدی منتظر معرفی تیمهای مطرحی چون بارسلونا، رئال مادرید، بایرن مونیخ و .... باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    علم دروازه‌بانی خخخخخخخخ از کی تا حال پریدن جلوی توپ علم شده خخخخخخخخخخ
  • سام ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    عالی بوووود............... جای اینجور مقالات تو سایت ها و روزنامه های ما کمه. مشرق ممنون
  • lمحمد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    وای من گول تیتر را خوردم فکر کردم شیطان پرستیه.
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    برج و ندیدی پشت کادر فنیشون؟؟؟؟؟
  • علیا ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    آنها که تجربه سال‌ها همکاری در کنار سر الکس فرگوسن و کنار آمدن با حتی ناکامی‌های وی را دارند، شما اصلا میدونید ه خانواده گلیزر ها جمعن چند ساله که مالک منچستر شدند؟ یه نفری این مقاله رو نوشته که حتی کوچکترین اطلاعاتی از تیم های اروپایی نداره. فرگوسن فقط 4 سال اولش ناکام بود اونم چون یه تیم نابود شده رو تحویل گرفت و اون زمان هم خانواده گلیزر ها اصلن نبودند. فقط چند سال آخر بودند که البته التماس فرگی رو میکردند که بمونه. و هیچوقت توی مخیله ی خودشونم فکر نمیکردند روزی به فرگی بگند بالای چشمت ابرو هست چون اونوقت طرفدارهای تیم نابودشون میکردند. تورو خدا اجازه ندید هرکسی بیاد و مقاله ورزشی بنویسه. اینایی که من گفتم رو حتی کارشناسای تکواندو هم میدونستند (توهین به تکواندویی ها نباشه. منظور بی ربط بودن این دو رشته با هم بود)
  • سرلینک ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خب شما شیرجه برو توپ رو بگیر
  • جواد ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    واقعا تعجب کردم اول فکر کردم نقد تیم منچستر و دست های پشت پرده و ارتباط این تیم با فراماسونری و آرم شیطانی این تیم و هزینه های بیهوده و گرسنگی 800میلیون آدم رو مطرح کنید اما متاسفانه برعکس این بود. فقط طراحی لباس میشه 75 میلیون یورو برابر با 277/500/000/000تومن واقعا دردآور و تاسف انگیزه امان از جاهلیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس