برگ برنده هافبکی که هنرش چشم پرویز مظلومی را گرفته توانایی بازی در چند پست مختلف است. امیر تقریبا در فاز هجومی هر کجا که کادرفنی استقلال بخواهد، توانایی بازی دارد و این نکته مثبتی در کارنامه او به حساب می‌آید.

هافبک خلاق لیگ یکی که چشم مظلومی را گرفته +عکسگروه ورزشی مشرق - عملکرد امیر ذلیکانی (زلیکانی) هافبک فصل پیش فولاد نوین اهواز توجه پرویز مظلومی سرمربی جدید استقلال را به خود جلب کرده است. هافبک-مهاجمی 26 ساله با قدرت بهره گرفتن از هر دو پا در نواختن ضربات.

اما امیر ذلیکانی کیست و برای قهرمانی فولادنوین در گروه A لیگ دسته اول چقدر انرژی صرف کرده است؟ مشرق در گزارشی به معرفی این بازیکن پرداخته است تا با عملکرد وی بیشتر آشنا شوید:

مرد 7 امتیازی

امیر ذلیکانی به‌رغم حضور در پست هافبک 7 گل برای فولاد نوین زد تا پس از آل‌کثیر، ظهیری و گودرزی چهارمین گلزن برتر گروه A رقابت‌های لیگ یک لقب بگیرد. بازیکن سابق صنعت ساری در فصلی که گذشت یکی از ارکان اصلی قهرمانی فولاد نوین بود. امیر به جز گل‌هایی که وارد دروازه نیروی زمینی و تربیت یزد کرد 5 گل حساس زد.

این بازیکن که توانایی بازی در پست‌های هافبک راست، چپ، مهاجم هدف و هافبک طراح را دارد، هفته سوم مسابقات به گیتی‌پسند گلی یک امتیازی زد. به واقع نتیجه دیدار با گل دقیقه 29 حریف یک بر صفر بود که ذلیکانی با ضربه دقیقه 80 خود تیم کوروش موسوی را از شکست نجات داد.

امیر یک هفته بعد در دقیقه 6 دیدار با استقلال اهواز دوباره گل زد تا این بار 3 امتیاز به حساب فولادی‌ها واریز کند.

ذلیکانی در ایستگاه 11 لیگ پا را از این فراتر گذاشت و با سه گل دقایق 33، 36 و 2+45 خود دروازه نفت گچساران را به توپ بست. جالب اینکه در این دیدار یک پاس گل هم داد تا مرد شماره یک پیروزی 5 بر یک تیمش مقابل گچساران باشد. به این ترتیب هافبکی که حالا «سهمیه لیگ یکی» به حساب می‌آید به طور مستقیم 7 امتیاز برای فولادی گرفت که قهرمان شد و مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورد.

هافبک خلاق لیگ یکی که چشم مظلومی را گرفته +عکس

هت‌تریک مقابل دروازه بان دربی

هت‌تریک ذلیکانی برابر نفت گچساران از منظر دیگر نیز قابل بررسی است. در دیداری که به پیروزی پرگل فولاد نوین منتهی شد، گلر نفت کسی نبود جز حسین هوشیار گلر دربی معروف نیم‌فصل دوم لیگ یازدهم. همان بازی که با هت‌تریک ایمون زاید ایرلندی در 10 دقیقه پایانی به کابوس پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال تبدیل شد. به هر تقدیر هوشیار بعد از 3 فصل در لیگ یک گرفتار هت‌تریک هافبکی شد که حالا مورد توجه پرویز سوبله‌چوبله قرار گرفته است!

هنرنمایی در هر 96 دقیقه

هافبک خلاق ساروی در فصلی که گذشت جدا از 7 گلی که به ثمر رساند 4 پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش در تقابل با تربیت یزد و نفت گچساران داد. امیر ذلیکانی به جز ارسال این پاس‌های ارزشمند در بازی‌های رفت و برگشت مقابل نفت و تربیت برابر ایرانجوان بوشهر و مس کرمان هم پنالتی گرفت.

به عبارت ساده‌تر این بازیکن طی 1253 دقیقه تلاشش با پیراهن فولاد موفق شد هر 96 دقیقه هنری از خود به نمایش بگذارد.

برگ برنده هافبکی که هنرش چشم پرویز مظلومی را گرفته توانایی بازی در چند پست مختلف است. امیر تقریبا در فاز هجومی هر کجا که کادرفنی استقلال بخواهد، توانایی بازی دارد و این نکته مثبتی در کارنامه او به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس