اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کردند که اگر تهران به دنبال موافقت واشنگتن با توافق هسته‌ای و کاهش تحریم‌ها است، باید ۳ زندانی آمریکایی را آزاد کند.

 به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته به اتفاق آراء با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواستند تا 3 آمریکایی محبوس در این کشور را آزاد کرده و اطلاعاتی در مورد چهارمین شهروند این کشور که مفقود شده است ارائه کند.

قانونگذاران آمریکایی خواهان این شدند که ایران آمریکایی‌ها را آزاد کند، خاصه اگر به دنبال این است که ایالات متحده توافق هسته‌ای را امضا کند و تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، رابرت لوینسون، افسر سابق اف‌بی‌آی در سال 2007 و طی یک مأموریت اطلاعاتی غیررسمی برای سازمان سیا، مفقود شد.

جیسون رضائیان، گزارشگر نشریه واشنگتن‌پست نیز به اتهام جاسوسی حدود 300 روز است که در بازداشت به سر می‌برد. تا کنون دو جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات رضائیان در ایران تشکیل شده است و پرونده اتهامی وی در حال سیر مراحل قضایی خود است.

سعید عابدینی نیز سومین آمریکایی است که اعضای کنگره خواهان آزادی وی شده‌اند. عابدینی در سال 90 به علت فعالیتهای فرقه‌ای بازداشت و در سال ‏‏91 به 8 سال زندان محکوم می گردد.‏

امیر حکمتی، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی نیز در سال 2011 بازداشت شد و به جرم جاسوسی از سوی نظام قضایی ایران به 10 سال زندان محکوم شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس