پیشنهاد جامعه مسلمان مبنی بر تفکیک سواحل برای مردان و زنان مورد استقبال نمایندگان کلیسای ارتودوکس، یهود و بودایی روسیه قرار گرفته است.

گروه جنگ نرم مشرق_ پیشنهاد جامعه مسلمان مبنی بر تفکیک سواحل برای مردان و زنان مورد استقبال نمایندگان مذاهب کلیسای ارتودوکس، یهود، و بودای روسیه قرار گرفته است.

شبکه راشاتوی نوشت: آلبیر کراگانوف این درخواست را برای ارائه به شهرداری مسکو آماده و به ثبت رسانده است. کراگانوف معاونت هیئت‌مدیره معنوی مسلمانان روسیه را برعهده داشته و عضو اتاق عمومی کمیسیون هماهنگ‌سازی روابط بین گروه‌های قومی و مذهبی نیز است.

این فعال معتقد است «صدها هزار» از ساکنان مذهبی مسکو از امکان بازدید از سواحل شهر که در حال حاضر بین زنان و مردان مشترک است محروم هستند. کراگانوف در نامه خود نوشته است: «از آنجا که همه برای سفر به خارج استطاعت مالی ندارند، لذا دایر کردن مناطق تفریحی اضافی برای ساکنان پایتخت را که به دلایل مذهبی یا اخلاقی امکان ماندن در سواحل مشترک را ندارند، لازم می‌دانیم.»

این فعال اضافه می‌کند که کشورهایی مانند اسرائیل، ترکیه، و آلمان دارای سواحل مجزا برای مردان و زنان هستند و تأثیر این کار مثبت بوده است. در فدراسیون روسیه چنین سواحلی در شهر قازان،‌ پایتخت جمهوری تاتارستان که عمدتاً مسلمان هستند وجود دارد.

به گزارش ایزوستیا،‌ این نامه به امضای رییس دپارتمان روابط اجتماعی کلیسای ارتودوکس روسیه وسیوولود چاپلین، رییس انجمن اجتماعات یهودی روسیه آلکسی بورودا، و نماینده جامعه بودائی‌های سنتی روسیه آندری بازیروف رسیده است.

سلطان خامزایف،‌ عضو کمیسیون زنان و کودکان خانواده اتاق عمومی، در اظهارنظرهای خود به ایزوستیا دیلی گفته است که چنین ابتکاری لازم است چرا که نه تنها در جهت منافع مذهبی بلکه اخلاق سکولار نیز است.

یوری بارزیکین، نایب‌رییس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه نیز از این طرح حمایت کرده و گفته است که سواحل مجزا می‌تواند به همه گروه‌های عقیدتی کمک کند تا مکانی راحت برای خود بیابند.

با این حال، والری راشکین قائم‌مقام دوما (حزب کمونیست)‌ در خصوص اجرای پروژه سواحل مجزا هشدار داده و بیان می‌کند: «کاملاً معتقدم که جامعه نباید خود را با برخی ارزش‌های مذهبی یا اخلاقی موجود در بین اعضای متفاوت خود، تطبیق دهد. برای این کار مکان‌های مشخصی وجود دارد ـ مانند کلیساها و مساجد که مردم می‌تواند مطابق عقاید خود پیرامون جهان و قوانین زندگی در آنجا گرد هم آیند. ما باید خود را به این مکان‌ها محدود کنیم.»

اطلاعات دقیقی از تعداد مردم مذهبی مسکو وجود ندارد اما سال گذشته شهرداری تخمین زد که حدود 2 میلیون کارگر مهاجر در این شهر وجود دارد ــ که عمده آنها اهل جمهوری‌های سابق شوروی در آسیای مرکزی هستند که مردمانشان به طور سنتی مسلمانند.

جولای گذشته سخنگوی شورای مفتی‌های روسیه از مقامات مسکو خواست تا مساجد بیشتری در شهر بسازد، و بیان داشت که این کار از شلوغی بیش از حد خیابان‌ها در تعطیلی‌های مهم جلوگیری می‌کند. این پیشنهاد اولین پیشنهاد از نوع خود نیست، با این حال تاکنون تمامی این پیشنهادها رد شده‌اند.

در سال 2013، سرگی سوبیانین شهردار مسکو به خبرنگاران گفت اکثر کسانی که به مسجد می‌روند ساکنان دائم شهر نیستند و مهاجران باید به محض اتمام قراردادهای کاری‌شان به کشور خود بازگردند. وی افزود که سه مسجد موجود می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای ساکنان دائم مسکو که به اسلام گرویده‌اند باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی حقجو ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    اسراییل کشور نیست بلکه یک رژیم غاصب سفاک است
  • حسین ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    روسها میترسن که مساجد بشه پایگاه سلفی و وهابیها ، اگر مسئولین فرهنگی ما بعد از این همه تلاش برای باشکوه برگزار شدن فلان کنسرت یک هم به فکر قسمت دوم لقب وزارتخانه. یعنی ارشاد اسلامی بودند میتونستن از روابط نسبتا خوب! ایران و روسیه استفاده کنن و مبلغین و روحانیون ایرانی را برای ساخت و اداره یک سری مسجد بفرستن ، اینطوری خیال روسها هم راحت بود که پای بساط تروریستهای وهابی جمع خواهد شد. البته با مسئولین فهنگی و سیاست خارجی فعلی این مساله فقط یک رویاست.
  • sns ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    هه هه چه باحال بعضی هااااااااااااااااااااااااااااااا ببینن یاد بگیرن ...
  • اورهان ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    ارتودوکس یهود با سلفی گری وهابی فرق نمی کنه زنها با یاشماق و بدون حق رانندگی در اتوبوس هم پرده میکشند اینجور زندگی از رسومات اقوام سامی منطقه کنعان ونبطیه است که از حدود 4000 سال پیش وجود داشت اعراب هم در زمان جاهلی تحت تاثیر این تفکر زن رو مایه شرم میدونستند و دختران را زنده به گور میکردند این تفکر ریشه در پرستش مردوک دارد برخلاف این دین سبک هلنیسم بود که زن را میپرستید و زن خدای مورد پرستش بود در سبک مردوک زن با پوشش بود در سبک هلنیسم زن لخت بود مجسمه تومروس خاتون نیز به سبک هلنیسم است اما در ایران هر دوسبک وجود داشت در دوران خاخام منشیان سبک ارامی مردوک و در دوران اشکوزیا سبک هلنیسم غالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس