کد خبر 426760
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

کارکنان بخش حمل و نقل عمومی برزیل در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات خود اعتصاب کرده و با این اقدام زندگی نزدیک به یک میلیون شهروند از پایتخت نشینان این کشور آمریکای جنوبی را مختل کردند.

به گزارش مشرق، «تله‌سور» نوشت: کارکنان بخش حمل و نقل عمومی برزیل روز گذشته در «برازیلیا» پایتخت این کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات خود اعتصاب کرده و با این اقدام زندگی نزدیک به یک میلیون شهروند این کشور آمریکای جنوبی را مختل کردند.

«خورخه فاریاس» معاون اتحادیه بخش حمل و نقل برزیل در مصاحبه‌ای در رابطه با اعتصاب کارمندان این بخش اعلام کرد: اعتصاب به دلیل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ما با مسئولان این بخش از ماه آوریل تاکنون در آخر هفته گذشته انجام شد.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های برزیلی با توجه به حکم قضایی این کشور بخش حمل و نقل در چنین شرایطی تنها مجاز به لغو عملکرد 50 درصد از وسایل نقلیه عمومی است در حالی که در این اقدام تمامی اتوبوس‌ها از انجام وظیفه خود سرباز زده و برای بسیاری از شهروندانی که قصد حرکت به سوی محل کارشان را داشتند مشکل ایجاد کردند.

«فاریاس» در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: اعتصاب ما تا زمانی که به شکایات و درخواست‌هایمان رسیدگی نشود ادامه دارد، بخش حمل و نقل هنوز بودجه‌ای دریافت نکرده، ما خواستار اجرای عدالت هستیم.

در این راستا رانندگان اتوبوس نیز علاوه بر کارمندان اتحادیه خواستار افزایش 20 درصدی حقوق، ارائه بیمه سلامت به خانواده و ارتقای 30 درصدی سایر تسهیلات خود شدند.

طبق اخبار موجود آخرین اعتصاب بخش حمل و نقل در برزیل مربوط به 27 می گذشته است که در کل چهار ساعت به طول انجامید.

با توجه به این مسئله در حال حاضر برزیل از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که اعتصاب‌ها و نارضایتی‌های بسیاری را در بخش‌های گوناگون تجربه کرده که همه با هدف افزایش حقوق و مزایا انجام گرفته است.

از این رو «دیلما روسف» نیز رئیس جمهور برزیل 3 مارس گذشته به دنبال تظاهرات رانندگان و بستن مسیر خیابان‌ها یکی از قوانین مربوط به بهتر شدن شرایط کاری برای این قشر را تحریم کرد که خود نیز نارضایتی‌هایی را به دنبال داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس