کد خبر 418589
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال ترکیه درخواست اول صدور ITC موتومبا را به دلیل آنکه وی با تیم اردوو اسپرت قرارداد داشته رد کرده بودند.

به گزارش مشرق، محمدرضا کسرایی در مورد جزئیات پرونده مارتین موتومبا، مهاجم تیم فوتبال راه آهن گفت: طبق ماده 6 آیین نامه نقل و انتقالات فیفا بازیکنان باید در بازه زمانی نقل و انتقالات منتقل شوند. اگر بازیکنی در فصل نقل و انتقالات تیم پیدا نکند در صورتی می‌تواند منتقل شود که قراردادش با باشگاهش قبل از آخرین روز تاریخ نقل و انتقالات کشور مقصد به پایان برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات در نیم فصل لیگ چهاردهم در تاریخ 28 دسامبر به پایان رسید و ما این موضوع را از 12 ماه قبل از این تاریخ به فیفا اعلام کرده بودیم بنابراین قرارداد مارتین موتومبا با باشگاه اردوو اسپرت ترکیه باید تا قبل از این تاریخ به پایان رسیده یا فسخ شده باشد.

مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ تاکید کرد: از سال 2009 در بحث نقل و انتقالات برای آنکه امکان تقلب تقریبا به صفر برسد از سیستم TMS استفاده می‌کنیم. سیستمی که طبق بند 3 آیین نامه فیفا باشگاه‌ها باید برای نقل و انتقالات بر اساس آن عمل کنند و کاملا در اختیار خود باشگاه‌ها است و فدراسیون در آن دخالتی ندارد به طوری که نمی‌توانیم وارد صفحه باشگاه‌ها شویم. در واقع هر باشگاهی باید یکی از کارمندان خود را به عنوان نماینده باشگاه معرفی کنند تا بر اساس آن user name و password دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم TMS برای درخواست ITC، باشگاه باید دو مدرک را حتما در مورد بازیکن مورد نظر خود UPLOUD کند ابتدا قرارداد ثبت شده بازیکن با کشور مقصد و سپس مدرکی که نشان دهد آن بازیکن قراردادش با باشگاه کشور مبدا تا قبل از آخرین روز نقل و انتقالات کشور مقصد به پایان رسیده است. بر همین اساس باشگاه راه‌آهن در تاریخ 4 مارچ 2015 در ساعت 19:35 برای مارتین موتومبا درخواست ITC کرد اما فدراسیون فوتبال ترکیه این درخواست راه آهنی‌ها برای صدور ITC را رد کرد.

کسرایی تاکید کرد: زمانی که دلیل این موضوع را از فدراسیون فوتبال ترکیه جویا شدیم آنها در تاریخ 5 مارچ 2015 به ما اعلام کردند دلیلش این است که موتومبا با باشگاه اردوو اسپرت قرارداد دارد. همین موضوع باعث شد این بازیکن نتواند پس از عقد قراردادش با تیم راه آهن حدود 2 هفته برای این تیم به میدان برود.

وی گفت: پس از این موضوع مسئولان باشگاه راه آهن اعلام کردند نامه‌ای از تیم اردوو اسپرت دارند که در تاریخ 28 دسامبر با این باشگاه فسخ کرده اما در تاریخی که در خواست ITC برای این بازیکن شده، هنوز این مدرک در اختیار فدراسیون فوتبال ترکیه قرار نگرفته و اگر دوباره درخواست شود قطعا دیگر فدراسیون فوتبال ترکیه در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.

مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ اظهار داشت: با این اظهار نظر مسئولان باشگاه راه آهن بلافاصله به فدراسیون فوتبال ترکیه ایمیل زدیم و آنها را در جریان این ادعای مسئولان باشگاه راه آهن قرار دادیم. مسئولان فدراسیون فوتبال ترکیه هم در پاسخ به این ایمیل گفتند در تاریخ 5 مارچ این مدرک فسخ قرارداد را دریافت کرده‌اند و موتومبا در تاریخ 28 دسامبر با باشگاه اردوو اسپرت فسخ قرارداد کرده است.

وی ادامه داد: پس از این موضوع دوباره ایمیل دیگری به مسئولان فدراسیون فوتبال ترکیه زدیم و  تاکید کردیم اگر قرارداد موتومبا با باشگاه اردوو اسپرت پس از تاریخ 28 دسامبر به پایان رسیده از صدور ITC این بازیکن خودداری کنید چون خارج از زمان قانونی نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال ایران است.

کسرایی ادامه داد: در پی درخواست مجدد باشگاه راه‌آهن با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد مدرکی دریافت داشته که قرارداد مارتین موتومبا با باشگاه اردوو اسپرت در تاریخ 28 دسامبر فسخ شده است، ITC این بازیکن را در تاریخ 11 مارچ صادر کرد و ما نیز بر همین اساس اعلام کردیم باشگاه راه آهن از این تاریخ می‌تواند از موتومبا استفاده کند.

مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ عنوان کرد: در ظاهر پرونده این بازیکن دیگر بسته شده و همه چیز قانونی بود تا اینکه پس از دیدار نفت مسجد سلیمان و راه آهن، مسعود رضاییان مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان 3 لینک را در اختیار ما قرار داد که نشان می‌داد موتومبا پس از تاریخ 28 دسامبر که پایان نیم فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران است برای تیمش به میدان رفته بود. همین موضوع باعث شد ما از فدراسیون فوتبال ترکیه توضیح بخواهیم که ابتدا آنها پاسخ ایمیل ما را ندادند اما زمانی که به شکایت به فیفا تهدیدشان کردیم آنها پاسخ دادند  قرارداد موتومبا با باشگاه اردوو اسپرت در تاریخ 5 مارچ فسخ شده یعنی زمانی که نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال ایران به پایان رسیده بود.

وی افزود: این پاسخ باعث شد بلافاصله یعنی یک روز قبل از دیدار پیکان و راه آهن در هفته بیست و نهم لیگ برتر توسط کاظمی، دبیر سازمان لیگ موضوع را به اطلاع مسئولان کمیته انضباطی برسانیم.

کسرایی اظهار داشت: اینکه چرا کمیته انضباطی قبل از بازی تیم‌های راه آهن و گسترش فولاد تبریز دستور ممنوعیت استفاده از این بازیکن را اعلام کرد و همچنین رای کمیته انضباطی در خصوص این موضوع چه خواهد بود را ما نمی‌دانیم و مسئولان کمیته انضباطی باید در این خصوص توضیح دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس