کد خبر 414417
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان با اشاره به اهمیت مطبوعات در تحولات جامعه گفت: امسال موزه مطبوعات کشور در تهران تاسیس می شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا جواهری روز شنبه اظهار داشت: یکی از اولویتهای موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان برای امسال تاسیس موزه دائمی مطبوعات کشور در محل ساختمان دفینه، واقع در خیابان میرداماد تهران است.

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار عنوان مطبوعات تاریخ ایران از دوره قاجار تاکنون جمع آوری شده و این روند با جدیت در حال پی گیری است.

جواهری با تاکید بر اینکه مطبوعات در تاریخ به ویژه در دوره معاصر نقش بسزایی در بسترسازی برای توسعه و پیشرفت جهان ایفا کرده است گفت: مطبوعات یکی از غنی ترین منابع تاریخ معاصر است.

وی افزود: مطبوعات از جایگاه ویژه ای در بیان تاریخ برخوردار است زیرا در کتابها و منابع دیگر مانند مطبوعات به موضوعات با نگاه تحلیل گرایانه و توصیفی پرداخت نشده است.

جواهری ادامه داد: از این رو مطبوعات می تواند زمینه خوبی برای اطلاع رسانی مناسب در بیان تاریخ کشور و به خصوص تاریخ معاصر ایران و جهان داشته باشد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان گفت: مقایسه مطبوعات ایران و جهان و بررسی دوره های مختلف تاریخی از لحاظ نشر مطبوعات، نمایش شماره های نخستین و تحول آفرینی هر مجله و روزنامه در مسایل مهم تاریخ کشور، از جمله اهداف راه اندازی این موزه است.

جواهری همچنین با اشاره به برپایی پنجمین جشنواره ملی بهار نارنج در کاخ موزه رامسر افزود: برپایی جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فرهنگ رانندگی در موزه خودرو، شب یلدا در موزه زمان و موارد مشابه در دستور کار موسسه در سال 94 قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: موزه ها بر اساس نقشی که در زندگی انسانها ایفا می کنند مورد توجه قرار می گیرند از جمله موزه زمان که یک عنصر مهم در تاریخ بشر است، موزه خودرو که یکی از صنایع برتر جهان محسوب می شود و یا پول که یکی از عوامل مهم در زندگی و تبادل کالا و تجارت است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان در عین حال شمار بازدید کنندگان در سال 93 از کاخ موزه رامسر را 397 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 55 هزار نفر از این تعداد گردشگران خارجی بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس