کد خبر 409870
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: هزینه‌های صدور هر سند واحد مسکن مهر بیش از 100 هزار تومان نیست و سایر مبالغ مربوط به افزایش متراژ واحدهای آنها است.

 به گزارش مشرق، این روزها بسیاری از ساکنان واحدهای مسکن مهر در استان البرز از گران‌فروشی اسناد واحدهای خود شکایت می‌کنند به طوری به گفته بسیاری از ساکنان قیمت هر سند به 3 میلیون تومان رسیده است.

براساس این گزارش، هزینه صدور هر سند واحد مسکونی بین 100 تا 300 هزار تومان است در حالی که دریافت بیش از این مبلغ خلاف قانون و قابل پیگیری است.

در همین راستا، حسینی معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه بیش از 18 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان البرز برنامه‌ریزی شده بود، افزود: به طور میانگین 12 هزار و 500 واحد مسکن مهر در این استان آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه افزود: 6 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که هزینه صدور هر سند برای واحدهای مسکن مهر در استان البرز چه میزان است؟ گفت: هزینه هر سند بیش از 100 هزار تومان نیست و این هزینه نیز به سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت می‌شود.

حسینی معاون بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: هزینه‌ای که از متقاضیان برای سند دریافت می‌شود مربوط به مابه‌التفاوت متراژ واحدهای مسکونی است که ممکن است یک یا دو متر بیشتر شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ هزینه‌ای که مربوط به صدور سند باشد از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، مسكن مهر استان البرز همانند سراسر كشور در سه قالب قابل ارائه و ارزيابی است:

1. مسكن مهر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی دولت: استفاده از اراضی دولت به قيد اجاره 99 ساله و مالكيت اعيانی مسكن توسط متقاضيان واجد شرايط مسكن مهر.

2. مسكن مهر خود مالكين: استفاده از وام ساخت و تسهيلات مسكن مهر توسط مالكين زمين‌ها جهت واجدين شرايط مسكن مهر.

با اين مقدمه می‌توان گفت آمار كليه پروژه‌های مسكن مهر استان البرز با نظارت اداره كل راه و شهرسازی اين استان بیش از 18 هزار و 500 واحد مسکن مهر است که در پروژه مسكن مهر البرز ماهدشت مشتمل بر 10476 واحد مسكونی و پروژه مسكن مهر شهرك ابريشم مشتمل بر 8757 واحد مسكونی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس