کد خبر 408761
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

نزاع خونین دو طایفه «سجادی» و «کرد» با تلاش مدیریت قبایل و طوایف و واحد ایرانشهر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان‌، علماء و سران دوطایفه به صلح انجامید.

به گزارش مشرق، طی مراسمی که در مسجد اهل سنت فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر برگزار شد نزاع پنج ساله طوایف سجادی از بخش بزمان ایرانشهر و کرد، سهراب زهی و میر بلوچزهی از توابع شهرستان خاش به صلح انجامید و بین اعضای این طوایف پیمان اخوت و برادری منعقد شد.

در پی این اختلاف خانوادگی سه تن از اعضای دو طایفه که شامل دو مرد و یک زن بودند، جان خود را از دست دادند و گستره نزاع شهرهای ایرانشهر و خاش را در بر گرفت که با تلاش شبانه روزی مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان این درگیری پایان یافت و بین دو طایفه صلح برقرار شد.

در مراسم صلح این دو طایفه حجت‌الاسلام شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر، مولوی کریم زائی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، مولوی دامنی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهرداد محرری سرپرست واحد ایرانشهر، حسین قاسمی مدیر واحد قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان‌، سید عبدالحسین سجادی به نمایندگی از طایفه سجادی و ولی محمد کرد به نمایندگی از طایفه کرد طی سخنانی ضمن پرداختن به آثار و پیامدهای خشونت و نا امنی و ریخته شدن خون افراد بی‌گناه بر تلاش علماء و بزرگان و ریش سفیدان طوایف در پیشگیری از ایجاد اختلاف و خونریزی تاکید کردند.

همچنین در این مراسم سرهنگ ظریفی فرمانده قرارگاه شهید معمار، اعضای شورای تامین، بزرگان و معتمدین قبایل و طوایف و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند.

در روند برقرای این صلح معتمدین و بزرگان دو طایفه بویژه سید عبدالحسین، سید موسی و سید رحمان سجادی و همچنین ولی محمد، یحیی و نبی خان کرد و احمد طلائی میربلوچ زهی و علمای اهل سنت ایرانشهر از جمله مولوی کریم زائی و مولوی دامنی نقش به سزایی ایفا کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس