رئیس فدراسیون فوتبال گفت: وقتی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آسیا باشیم آن وقت زورمان در این نهاد بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان در خصوص علت سفر رئیس فدراسیون فوتبال تایلند به تهران اظهار داشت: رئیس فدراسیون فوتبال تایلند برای بازدید از امکانات ما و البته مذاکره برای چگونگی شرکت در انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران آمده است با توجه به اینکه انتخابات هیئت رئیسه AFC نزدیک است اکثر کشورها در تب و تاب هستند تا در این انتخابات کرسی کسب کنند.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال تایلند برای همین منظور و حمایت آنها از ما در انتخابات پیش رو به ایران آمده است. خوشبختانه ما همیشه همکاری خوبی با فدراسیون فوتبال تایلند راجع به بازی‌های دوستانه و اردوها مخصوصاً در بخش بانوان داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: همیشه وقتی تیم های ملی ما می‌خواهند در شرق آسیا اردو و یا مسابقه داشته باشند قبل از آن به تایلند می‌روند و  اردویی در این کشور برگزار می‌کنند در مجموع هم ما و هم تایلندی‌ها به کمک و حمایت یکدیگر در انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیاز داریم.

کفاشیان خاطرنشان کرد: قطعاً وقتی عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم زورمان هم در این نهاد بیشتر می‌شود سبب می‌شود شرایط بهتری داشته باشیم و حقمان را بگیریم. البته ما در بخش داوری و پزشکی وضعمان خوب است.

وی درباره امضای تفاهم نامه گفت: در تفاهم نامه امضا شده روابط بهتر و قوی تر می‌شود در آمدن تیم‌ها و رفتن آنها و همچنین برگزاری اردوهای تدارکاتی و جابه‌جایی مربیان تأثیرگذار است و باعث تسهیل این امر می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: آنها از ما درخواست مربی فوتسال می‌کنند و ما به آنها مربیان خود را می‌دهیم. این‌گونه ارتباط‌ها معمولاً تا قبل از انتخابات خوب است اما باید آنها را پررنگ‌تر از گذشته کنیم و پس از انتخابات نیز به این موضوع توجه داشته باشیم.

کفاشیان درباره تیم ملی و شرایط کی روش عنوان کرد: آقای کی روش برنامه‌های خود را تا آغاز جام جهانی 2018 در یک دفترچه کامل ارائه داده است. او در حال برگزاری جلساتی با سازمان لیگ است همچنین پیگیر بازی‌های دوستانه هستیم و با کشورهایی درحال مذاکره برای بازی دوستانه هستیم. با توجه به شرایط و روابطی که ما داریم خیلی از کشورها برای برگزاری بازی دوستانه اعلام آمادگی کرده‌اند. ما ارتباطات و همکاری‌های خوبی داریم و مشکلی برای انجام بازی‌های دوستانه وجود ندارد.

وی در مورد زمان تشکیل اردوهای تیم ملی خاطرنشان کرد: اردوهای تیم ملی خردادماه برگزار می‌شود. وی سپس رو به مارکار آقاجانیان گفت: دقیقاً اردوها چه زمانی است که مارکار گفت: در روز فیفا برای انجام بازی‌های دوستانه تمرینات را شروع می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری بازی دوستانه با ازبکستان افزود: بازی با تیم ملی ازبکستان هنوز قطعی نیست و درحال انجام مکاتبه و نوشتن تفاهم نامه هستیم.

کفاشیان درباره جلسه اسلامیان با وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: در هر صورت خوشحال می‌شوم هر کدام از اعضای هیئت رئیسه به دیدار وزیر بروند و وزیر آنها را بپذیرد به هرحال ایشان نقطه نظراتی دارند که برای ما مهم است. این‌گونه جلسات سبب می‌شود که به یکدیگر نزدیکتر شویم. شخصاً درخواست زیادی برای دیدار با وزیر داشته‌ام اما اصلاً در این باره نیز مشکلی نیست که اعضای هیئت رئیسه با او ملاقات کنند.

وی در مورد مصاحبه تند اسلامیان علیه کی روش و اینکه بالاخره تکلیف کی روش چیست گفت: خلاصه موضوع به این صورت است که کی روش درخواست رفتن داشت او می‌گفت با اینکه فدراسیون حمایت می‌کند اما وزارت ورزش این کار را انجام نمی‌دهد او قطعاً می‌گفت که می‌خواهم بروم به همین دلیل آن زمان ما اعلام کردیم که رفتنش 80 درصد است.

کفاشیان خاطرنشان کرد: سپس در یک جلسه 7 ساعته با نماینده وزیر ورزش و جوانان وقتی که دید وزارت ورزش هم او را به صورت کامل حمایت می‌کند ما گفتیم که 80 درصد می‌ماند. آخرین بحثی که با او داشتم درباره برنامه‌هایش بود. قرار هم نبود که غرامتی از ما بگیرد. در حال حاضر کی روش می‌ماند درباره صحبت‌های اسلامیان هم اطلاعی ندارم و نمی دانم که موضوع چیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته بعید می‌دانم که این‌گونه که شما می‌گویید باشد شاید مطلب را تند زدند او از جمله حامیان کی روش برای ماندن در ایران است البته انتقاداتی هم دارد. اما در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان یکی از ارگان‌هایی است که در راستای ماندن کی‌روش حمایت خوبی کرده است.

کفاشیان در مورد منتشر شدن قرارداد کی روش و پیگیری این موضوع که از سوی چه کسی بوده است گفت: قرارداد کی روش مانند سایر قراردادها است و ما چیزی برای پنهان کردن نداریم در مملکت ما هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد و پیگیر این هم نیستیم که از کجا این قرارداد منتشر شده است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود درباره رفع ممنوع الخروجی کی روش گفت: من او را ممنوع الخروج نکردم ولی به زودی این مشکل حل می‌شود ضمن اینکه ما برای نخستین بار در فدراسیون یک چک مدت دار را امضا کردیم تا مشکل مالیاتی او حل شود اما در کل برخورد خوبی با او در این مورد صورت نگرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس