شبکه یک سیما با پایان یافتن مجموعه تلویزیونی فوق سری به کارگردانی مهدی فخیم زاده که در ایام نوروز پخش می شد از امشب سریال خارجی انریکو ماتئی را به روی آنتن خواهد برد.

به گزارش مشرق، این سریال محصول سال 2009 کشور ایتالیاست که جورجیو کپتانی در ژانر طنز خانوادگی آنرا کارگردانی کرده است. این اثر چهار قسمتی از شنبه تا سه شنبه ساعت 22.15 از شبکه یک پخش می شود.

همچنین قرار است از چهارشنبه 19 فروردین سریال خارجی سه قسمتی دیگری با نام پول کثیف در همان ساعت 22.15 به روی آنتن برود.

سریال پول کثیف به کارگردانی الکساندر پیداکس، محصول سال 2011 کشور فرانسه است که ژانر حادثه ای دارد.



**شرح مناجات خمسه عشر در برنامه آفتاب شرقی

برنامه آفتاب شرقی امروز با موضوع شرح مناجات خمسه عشر ساعت 12:50 به روی آنتن شبکه یک سیما می رود. مریم حاجی عبدالباقی کارشناس مذهبی، به شرح مناجات خمسه عشر و تبیین پیام های این دعای عظیم می پردازد.

همچنین در ادامه بررسی مسایل تربیتی در اسلام، آفتاب شرقی فردا یکشنبه 16 فروردین به موضوع تربیت اسلامی فرزندان با حضور حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون خواهد پرداخت.

در روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام سید محمدهادی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج ادامه مبحث رفتارهای خانوادگی بررسی می شود.

برنامه آفتاب شرقی کاری از گروه معارف شبکه یک سیما است که از شنبه تا پنج شنبه هر روز ساعت12:50 از این شبکه پخش می شود.



**بازپخش 6 قسمت نخست سریال آسمان من از شبکه افق

6 قسمت نخست سریال آسمان من مجددا این هفته به صورت روزانه از شبکه افق پخش خواهد شد.

سریال تلویزیونی آسمان من محصولی از سازمان هنری ـ رسانه ای اوج و به کارگردانی محمدرضا آهنج است که پخش آن نوروز امسال از شبکه افق آغاز شد.

6 قسمت از این سریال در تعطیلات عید امسال از شبکه افق به نمایش درآمد که با استقبال گسترده مخاطبان روبه رو شد؛ موضوع اصلی سریال آسمان من امنیت پرواز است که در 26 قسمت ساخته شده و طی آن به دیگر موضوعات همچون دفاع مقدس نیز پرداخته می شود.

این سریال بنا به درخواست مخاطبان تکرار می شود. به این ترتیب قسمت های یک تا 6 آسمان من طی هفته جاری هر روز ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد و علاقمندان می توانند تکرار آن را هم، ساعت 24 همان شب و روز بعد ساعت 9:30 و 13:30 مشاهده کنند. قسمت های جدید این سریال از هفته آینده از شبکه افق پخش خواهد شد.



**مهاجرت لهستانی ها به ایران در « فصل زندگی »

مستند فصل زندگی در یک قسمت 52 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود.

فصل زندگی روایت گر ماجرای مهاجرت لهستانی ها به ایران است که در سال های جنگ دوم جهانی روی داد و با وجود بی طرفی ایران، مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای ایران به همراه داشت.

در طی سالهای ۱۳۲۰ الی ۱۳۲۳ خورشیدی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از لهستانی ها برای مهاجرت به فلسطین و آفریقا، از کشور اتحاد جماهیر شوروی وارد خاک ایران شدند. در آن زمان ایران خود با قحطی و کمبود مواد غذایی، نابسامانی سیاسی و اقتصادی در اثر اشغال کشور و غیره مواجه بود. با این وجود ایرانیان علیرغم مشکلاتی که داشتند از میهمان نوازی دریغ نکردند.

مستند فصل زندگی روز یکشنبه ، 16 فروردین ماه ، ساعت 23 از شبکه مستند سیما پخش می شود.



**بحران دریاچه ارومیه مستند شد

مجموعه مستند دریاچه ارومیه در 6 قسمت 30 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود.

این مجموعه سعی دارد بحران دریاچه ارومیه را از منظری نو و با نگاهی کاملا علمی به تصویر بکشد و راه حل های خروج از بحران خشکسالی این دریاچه را بررسی کند.

قسمت های مختلف این مجموعه که به بزرگترین دریاچه ایران می پردازد ، عبارتند از دریاچه قبل از وقوع بحران ، کارکرد دریاچه در دوره آبی ، عوامل موثر بر بحران دریاچه ( دو قسمت)، دریاچه اگر خشک شود و چه کرده ایم ؟ چه باید کرد؟

دریاچه ارومیه تولید سیمای مراکز استان هاست و از شنبه ، 15 فروردین ماه ، هر شب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.



**قصه اروپاییانی که نمک گیر شدند

مجموعه مستند نمک گیر از امروز ۱۵ فروردین هر شب ساعت 21:۳۰ و به مدت 20 دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

این مجموعه سیزده قسمتی زندگی اروپاییانی را نشان می دهد که در ایران ماندگار شده اند. افرادی که در مقابل دوربین نشسته اند اغلب از کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، اسکاتلند، سویس و غیره هستند که از سال ها قبل در کشورمان زندگی می کنند و تصمیم گرفته اند تا پایان زندگی در ایران بمانند .

بخشی از موسیقی نمک گیر در آلمان و به وسیله پتراورس هنرمند آلمانی ساخته شده و قسمت هایی از موسیقی آن نیز منتخبی از آثار فریبرز لاچینی است. تصویربرداری این مجموعه علاوه بر شهرهایی نظیر تهران، مشهد، یزد، بادرود و کاشان در شهرهایی از کشور آلمان نیز انجام شده است.



**تصاویر واقعی جراحی قلب در مستند پزشکی

مجموعه مستند پزشکی ساخته محمدعلی شیرزادی با موضوع جراحی قلب ، یکشنبه 16 فروردین ماه ، ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود.

مستند پزشکی تصاویری واقعی از عمل جراحی نظیر چشم ، قلب و کلیه به دست تیم جراحی ایرانی را نمایش می دهد. در هر قسمت از این مجموعه ضمن معرفی بیماری های خاص و علل نیاز آنها به عمل و توضیحات پزشکی و آموزشی درباره آن ، گفت و گو با بیمار پیش از عمل و پس از عمل نیز گنجانده شده است.

ارائه تصاویری با کیفیت و خلاقانه از عمل های جراحی و تلاش تیم های پزشکی در این مستند جالب توجه خواهد بود.



** شبهای مستند به شبکه آموزش سیما رسید

برنامه شبهای مستند از امشب پانزدهم فروردین ماه ساعت 23 روی آنتن شبکه آموزش سیما قرار می گیرد.شبهای مستند ساخته بابک میزانی هر شب میزبان آثار یکی از مستندسازان ایرانی است. این مجموعه به پخش و نقد فیلم های سینمای مستند و آثار شاخص مستندسازان ایران می پردازد .

شبهای مستند آثاری از مستندسازان شناخته شده کشورمان را پخش می کند و سپس این آثار با حضور خود مستندساز و یا منتقدان به همراه سعید قطبی زاده ، مجری- کارشناس ، نقد و بررسی خواهد شد.

برنامه شبهای مستند هر شب ساعت 23 ازشبکه آموزش سیما پخش می شود.



**آلزایمر به روی آنتن رادیو نمایش می رود

نمایش رادیویی آلزایمر به کارگردانی فریدون محرابی از رادیو نمایش پخش می شود. این نمایش رادیویی را زهرا دلیری نوشته و داستان آن درباره دو پسر است که قصد فروش خانه پدری را دارند؛ میترا تنها دختر خانواده که شوهرش یونس ناپدید شده، مخالف فروش خانه است و اما طاووس، مادر خانواده دچار آلزایمر شده است که...

این نمایش با هنرمندی بازیگرانی چون ناهید مسلمی، احمد گنجی، مهدی طهماسبی، مرضیه صدرایی، مهرخ افضلی، بهرام ابراهیمی، خسرو فرخزادی، مهدی نمینی مقدم، عبدالعلی کمالی و راضیه مومیوند تولید شده و شهناز دهکردی تهیه کننده ، رضا طاهری صدابردارو نرگس موسی پور افکتورآن هستند.

نمایش رادیویی آلزایمر از فردا ،ساعت 9.30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.



** گزارش صداوسیما از عملکردش در مذاکرات لوزان


صداوسیما در گزارشی، عملکرد بخش های خبری تلویزیون و رادیو در مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 را تشریح کرده و یادآور شد است، هزاران خبر و صدها گزارش خبری و مصاحبه از شبکه های رادیویی و تلویزیونی به ویژه بخش های خبری و شبکه های خبری پخش شد.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، شبکه پرس تی وی و بخش های خبری نظیر 14 رادیو سراسری و 14 شبکه یک سیما، 21 شبکه یک،22.30 شبکه دو و همه بخش های مشروح خبر در شبکه خبر از روز چهارشنبه گذشته، توان خود را روی انعکاس لحظه به لحظه این مذاکرات معطوف کرده بودند و به طور دائم از اتفاقات و اظهارنظرهای وزرا، معاونان وزیران شرکت کننده و مسوولان شرکت کننده در مذاکرات لوزان گزارش و خبر مخابره می کردند.

برخی از این بخش ها در ارتباط زنده با لوزان سوئیس، جزئیات اتفاقات این نشست ها را از زبان اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای جویا شدند و برخی از آنها در استودیوی خبر در تهران با حضور کارشناسان و صاحب نظران، به تحلیل این نشست ها پرداختند.

همچنین گروه های اعزامی به این مذاکرات در تماس با بخش های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی مردم را از روند نشست ها و اتفاقات احتمالی در این گفت وگوها آگاه کردند.

شبکه خبر، العالم و پرس تی وی با انتشار خبرهای زیرنویس، مخاطبانی را که فرصت بهره مندی از بخش های ثابت و مشروح خبر نداشتند از چند و چون این مذاکرات آگاه می کردند و این تلاش خبری، از پنجشنبه شب و زمانی که خبرهایی درباره انتشار بیانیه مشترک به گوش می رسید به اوج خود رسید.

بخش های خبری صداوسیما با درک حساسیت این موضوع برای مردم ایران، تلاش خود را از لحظاتی قبل از قرائت بیانبه دوچندان کردند و تا صبح جمعه علاوه بر پخش چند باره قرائت بیانیه، به طور مرتب خبرهایی در باره جزئیات این بیانیه، قرائت بیانیه با صدای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار نظر وزرای خارجه گروه 5+1، اظهار نظر سران کشورهای جهان، مصاحبه مطبوعاتی باراک اوباما و مصاحبه مطبوعاتی جان کری و دیگر شخصیت های سیاسی پخش کردند.

روز جمعه نیز پخش گفت وگوی تلویزیونی رییس جمهور کشورمان، دکتر روحانی، در کنداکتور قرار گرفت و سخنان دکتر روحانی به طور ویژه و زنده از شبکه خبر پخش شد.

در این گزارش همچنین اعلام شده است تلاش صداوسیما در روزهای آتی با همین حجم اطلاع رسانی در باره پیامدهای انتشار بیانیه ادامه خواهد داشت.



** تیتراژ مسابقه ستاره 20 با خوانندگی مجید اخشابی

مجید اخشابی، خواننده پاپ، آهنگساز و نوازنده کشور خوانندگی و آهنگسازی موسیقی تیتراژ مسابقه بازیگری شبکه نمایش را به عهده خواهد داشت.

وی در مورد آهنگسازی مسابقه ستاره 20 گفت: با توجه به خاص بودن مسابقه ستاره 20 و توافقی که با تهیه کننده مسابقه داشتیم موسیقی مختص این کار تولید خواهد شد؛ البته این امر ممکن است زمان بیشتری برای آهنگسازی تیتراژ نیاز داشته باشد اما به طور حتم موفقیت موسیقی تیتراژ را بیشتر خواهد کرد.

این خواننده پاپ خاطرنشان کرد: آهنگسازی مسابقه از امشب 15 فروردین در استودیو آغاز می شود؛ سعی داریم تا 20 فروردین ساخت موسیقی تیتراژ را به اتمام برسانیم البته تا یکی دو روز آینده ماکت ابتدایی موسیقی تیتراژ ستاره 20 آماده خواهد شد و به محض تایید تهیه کننده و کارگردان برای ضبط نهایی اقدام خواهیم کرد.

مجید اخشابی خواننده و آهنگساز کشور از سال 1380 با خوانندگی در تیتراژ سریال تلویزیونی گمگشته توانست صدای خود را به مردم معرفی کند و آن مجموعه با استقبال گسترده ای از سوی مردم مواجه شد و از آن سال به بعد استفاده از موسیقی در تیتراژ سریال های پس از انقلاب به صورت سنتی همیشگی شکل گرفت.

پس از آن در سریال ها و برنامه هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، متهم گریخت، خانه به دوش، الفبای مهربانی، مدینه مهربانی، روزهای زیبا، دارا و ندار، ماه در اومد، شب مهتاب، بوی خوش زندگی، مسابقه ستاره ها، جشن رمضان، شب های شیدایی، خانه مهر، ماه محبوب، نقطه سر خط و فیلم سینمایی تلافی توانست قطعات زیبا و ماندگاری را به مخاطبانش هدیه کند.

وی همچنین آهنگسازی موسیقی متن و تیتراژ مسابقه بزرگ بازیگری ستاره 20 را بر عهده خواهد داشت که به زودی از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

مسابقه بازیگری ستاره 20 به تهیه کنندگی رامین نواب پور و کارگردانی فاطمه ثمرقندی اولین و بزرگترین مسابقه استعدادیابی در عرصه هنر بازیگری در تلویزیون است؛ مرحله دوم این مسابقه به زودی روی آنتن خواهد رفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس