کد خبر 400928
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

مشاور وزیر نیرو با اشاره به شکل گیری بسته چالش های مدیریت منابع آب در ایران گفت: مقام معظم رهبری، دستورات راهگشا برای بخش آب ارائه کرده اند.

به گزارش مشرق، محمد حاج رسولی ها با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش آب وزارت نیرو و بررسی عملکردها، فعالیت ها و برنامه های مدیریت منابع آب ایران گفت: سلسله جلسات هم اندیشی مدیریت منابع آب ایران که منجر به شکل گیری بسته چالش ها و راهکارهای مدیریت منابع آب و تقدیم آن به مقام معظم رهبری شد، منجر به ارائه رهنمودها و دستورهایی بسیار راهگشا برای بخش آب شد.

مشاور وزیر نیرو اظهار داشت: ساختار نامناسب بخش آب یکی از مواد این گزارش بود که خوشبختانه منجر به استقرار ساختار مدیریت منابع آب براساس حوضه های آبریز شد. وی تاکید کرد: باید در کوران کار بود تا اثرات استقرار مدیریت منابع آب براساس حوضه های آبریز را مشاهده نمود. این حرکت باعث تغییر نگاه ها به موضوع آب در مجامعی همچون شورای عالی آب شد.

وی در ادامه به موضوع عدم بهره برداری کافی از منابع آب مناطق واقع در طرح گرمسیری که در گزارش ارائه شده به مقام معظم رهبری مطرح شده بود اشاره و اظهارداشت: این گزارش باعث صدور تخصیص مبلغ قابل توجهی جهت اجرای طرح گرمسیری شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: فصل های بعدی این گزارش به موضوع مهم از بین رفتن سفره های آب زیرزمینی، اقتصاد آب، بهره وری آب، مدیریت آب های سطحی، تعدد طرح های نیمه تمام به علت دخالت های غیرکارشناسی بود که خوشبختانه با یک مدیریت منسجم روی این موضوعات کار شد و آغاز نشدن حتی یک طرح جدید در سال ۱۳۹۳ از نمونه های بارز این مدیریت منسجم است.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس