دومین هفته از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تلاش آرسنال برای جبران شکست سنگین بازی رفت و پذیرایی اتلتیکومادرید از بایرلورکوزن آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب(سه‌شنبه) با برگزاری دو بازی از ساعت 23:15 به وقت تهران دنبال می‌شود که در آنها آرسنال انگلیس به خانه موناکوی فرانسه می‌رود و اتلتیکومادرید اسپانیا از بایرلورکوزن آلمان پذیرایی می‌کند.

آرسن ونگر سرمربی آرسنال در شرایطی به ورزشگاه استاده لوئی می‌رود تا میهمان تیم پیشین خود (از 1987 تا 1994) باشد که می‌داند کار سختی برای کسب جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی دارد. در دور رفت و در شرایطی که کمتر کسی حتی تصور توقف توپچی‌ها با تساوی را می‌کرد آنها با نتیجه عجیب 3 بر یک تن به شکست دادند که آن بازی یکی از بدترین نمایش‌های مردان ونگر در این فصل از رقابت‌های اروپا بود.

شکست خانگی برابر موناکو بدان معناست که آرسنال برای صعود باید نایب قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه فرانسه را حداقل با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد، نتیجه‌ای که در آخرین بازی قرمزپوشان لندن در لیگ برتر در ورزشگاه امارات برابر وستهام رقم خورد و سبب شد که توپچی‌ها جایگاه خود را در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر مستحکم کنند.

کسب این پیروزی که آرسنال را به فاصله یک امتیازی منچسترسیتی رده دومی رساند و خاطر مردان ونگر را از بابت تثبیت جایگاه‌شان در رده سوم جدول آسوده کرد، به آنها روحیه مضاعفی داده است.

با این حال به ثمر رساندن حداقل سه گل در خانه موناکو کار سختی به نظر می‌رسد به خصوص که میزبان فرانسوی در آخرین بازی‌اش در لوشامپیونه موفق شد میهمان خود باستیا را 3 بر صفر شکست دهد تا 50 امتیازی شود، به رده چهارم جدول صعود کند و شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده افزایش دهد.

چیزی که کار آرسنال را برای کسب جواز صعود در استاده لوئی سخت‌تر جلوه می‌دهد آمار تحسین‌برانگیز خط دفاعی موناکو در لوشامپیونه است که در 28 بازی‌اش در این رقابت‌ها دروازه‌اش تنها 20 بار باز شده است که این کمترین گل خورده در میان 20 تیم حاضر در لیگ است. موناکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم از نظر دفاعی آمار قابل قبولی داشت و در شش بازی‌اش تنها یک گل خورد.

لورکوزن درپی حفظ برتری بازی رفت

در شبی که آرسنال برای انجام مأموریتی غیرممکن به فرانسه می‌رود، بایرلورکوزن آلمان نیز به امید حفظ برتری‌اش در بازی رفت، میهمان خانه اتلتیکومادرید خواهد بود.

تیم چهارم فصل گذشته بوندس‌لیگا در دور رفت توانست نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش شانس زیادی برای صعود دارد. زدن یک گل از سوی بایرلورکوزن در بازی فرداشب بدان معناست که اتلتیکومادرید باید در خانه سه گل بزند تا بتواند صعود کند.

مردان دیه‌گو سیمئونه در حالی در ورزشگاه ویسنته کالدرون از شاگردان راجرز اشمیت پذیرایی می‌کنند که از آخرین بازی خود در لالیگا نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل در خانه اسپانیول کسب نکردند تا فرصت بازگشت به رده سوم جدول را از دست بدهند.

در طرف مقابل بایرلورکوزن برخلاف اتلتیکومادرید با روحیه‌ای مضاعف از کسب یک پیروزی قاطع در رقابت‌های داخلی آلمان، مأموریتش در لیگ قهرمانان اروپا را از سر می‌گیرد.

لورکوزن جمعه شب در هفته بیست‌وپنجم بوندس‌لیگا میهمان خود اشتوتگارت را با نتیجه 4 بر صفر درهم کوبید تا 42 امتیازی شود و موقتاً جای بورسیا مونشن‌گلادباخ را در رده سوم جدول بگیرد.

در آخرین شب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب نیز دو بازی حساس برگزار می‌شود که در آنها بارسلونای اسپانیا از منچسترسیتی انگلیس پذیرایی می‌کند و یوونتوس ایتالیا به خانه بورسیا دورتموند می‌رود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس