کد خبر 398327
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی با وجود شکست اخیر تیمش برابر پاری‌سن‌ژرمن و حذف غیرمنتظره از لیگ قهرمانان می‌گوید: زمانی که خودم را با دیگر مربیان مقایسه می‌کنم می‌بینم که تنها چند مربی هستند که از نظر کسب موفقیت همسطح من هستند و دیگران با من فاصله زیادی دارند.

به گزارش مشرق، با اینکه هنوز چهار روز از حذف چلسی از لیگ قهرمانان اروپا به دست پاری‌سن‌ژرمن 10 نفره آن هم در استمفوردبریج نگذشته است، ژوزه مورینیو این ناکامی را از یاد برده است و هنوز هم خودش را جزو موفق‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال دنیا می‌داند.

مورینیو با بیان اینکه تنها چند مربی در دنیا هستند که می‌توانند با او رقابت کنند، به انتقادات گسترده‌ای که علیه تاکتیک‌ها و رویکرد تیمش در تقابل با PSG‌ وجود داشته است، پاسخ داد.

مورینیو اظهار داشت: زمانی که خودم را با دیگر مربیان مقایسه می‌کنم می‌بینم که تنها چند مربی هستند که از نظر کسب موفقیت همسطح من هستند و دیگران با من فاصله زیادی دارند.

آقای خاص که ادعا کرده است تیمش ناکامی لیگ قهرمانان اروپا را قطعاً با قهرمانی در لیگ برتر انگلیس جبران خواهد کرد، ادامه داد: من با چلسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به بارسلونا باختم اما آن فصل برای ما فصلی فوق‌العاده بود. فکر می‌کنم که در ابتدای هر فصل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یکی از اهداف همه تیم‌های بزرگ است، در واقع هدف اصلی آنها و اگر بتوانید آن راکسب کنید، موفقیت خارق‌العاده‌ای نصیب‌تان شده است.  فکر می‌کنم که 9 پیروزی از 11 بازی بعدی‌‌مان برای کسب عنوان قهرمانی کافی باشد. اگر حریف مستقیم‌مان امتیاز از دست بدهد (این اتفاق در بازی من‌سیتی و برنلی با شکست آبی‌پوشان شهر منچستر رخ داد) آن وقت هشت پیروزی و یک تساوی می‌خواهیم، یا چیزی شبیه این.

مورینیو در پاسخ به این پرسش که آیا او برای خود شانسی جهت کسب جامی که آن را به همراه پورتو و اینتر کسب کرده متصور است، اظهار داشت: اینطور نگاه کردن به قضیه اشتباه است. مردم بیش از اندازه دغدغه مرا دارند. آنها نمی‌دانند شادی و رضایت من در چیست. من اول از همه زمانی شاد می‌شوم که خودم را با سایر مربیان مقایسه می‌کنم. این یک اعلان جنگ با آنها نیست و من برای همه آنها احترام قائلم اما واقعیت این است که در میان مربیان شاغل در لیگ برتر من و فن‌‌خال فقط قهرمان اروپا شده‌ایم. در میان مربیان حال حاضر لیگ برتر هم فقط دو نفر هستند که دو بار یا بیشتر قهرمان شده‌اند، من و آقای ونگر.

آقای خاص در ادامه اظهاراتش برای متمایز کردن خود از سایر مربیان حال حاضر دنیا گفت: چند مربی توانسته‌اند تمام جام‌های فوتبال انگلیس را کسب کنند؟ چند نفر؟ در اروپا هم چند مربی توانسته‌اند هفت قهرمانی در لیگ‌های مختلف داشته باشند؟ چند نفر دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند؟ فقط کارلو آنچلوتی بوده که سه بار این جام را کسب کرده است و پپ گواردیولا هم آن را دو بار برده است. با این حال شما باز هم نگران من هستید.

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن در پایان گفت: در لیگ برتر تعداد پیروزی‌هایی که ما برای قهرمانی‌مان نیاز داریم از تعداد انگشتان دو دست کمتر است در حالی که یک ماه پیش نمی‌توانستیم چون به اندازه کافی انگشت نداشتیم که محاسبه کنیم! زمانی خواهد رسید که برای قهرمانی در لیگ فقط پنج پیروزی می‌خواهیم، بعد از آن چهار پیروزی و آن وقت انگشتان یک دست برای محاسبه تعداد بردهای مورد نیاز‌مان، کافی است. فکر می‌کنم این راه خوب برای پی بردن به وضعیت ماست. به منچسترسیتی و آرسنال فکر نکنید. فقط به ما فکر کنید.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    خخخخخ نمیری مشرق فکر کردم م . ه رو میگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس