کد خبر 396377
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

طی هفته اخیر مسئولان آموزش‌وپرورش از عدم ارائه پیک نوروزی به صورت متمرکز خبر داده و تاکید کردند که فعالیت‌های یادگیری جایگزین پیک نوروزی شده است اما در این میان برخی مدارس با تهیه پیک نوروزی آن را به دانش‌آموزان می‌فروشند.

 به گزارش مشرق، آموزش و پرورش از سال گذشته ارائه پیک نوروزی به شیوه متمرکز را کنار گذاشته و تولید آن را به استان‌ها واگذار کرده است و بر این اساس هر استانی با توجه به شرایط بومی خود اقدام به تولید پیک نوروزی می‌کند.

امسال نیز این رویه در‌پیش گرفته شده است به گونه‌ای که مسئولان آموزش و پرورش، طی هفته‌های اخیر از ارائه مجموعه فعالیت‌های یادگیری به جای پیک نوروزی خبر می‌دهند.

تفاوت میان فعالیت‌های یادگیری و پیک نوروزی در این است که فعالیت‌های یادگیری در هر استان، توسط معلمان با توجه به شناخت آن‌ها از وضعیت درسی دانش‌آموزان طراحی می‌شود و دیگر مجموعه‌ای تحت عنوان پیک نوروزی به دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود.

با وجود تأکیدات آموزش‌وپرورش مبنی بر عدم ارائه پیک نوروزی در این میان برخی از مدارس مجموعه‌ای را تحت عنوان پیک نوروزی تهیه کرده و آن را به دانش‌آموزان می‌فروشند.

طبق تماس برخی خانواده‌ها خبری عنوان شد که از دریافت هزینه پیک نوروزی از خانواده‌ها خبر می‌داد به گونه‌ای که پیک نوروزی به قیمت 10 هزار تومان به خانواده‌ها به فروش می‌رسد و این علاوه بر الزام خانواده‌ها به پرداخت کمک ماهانه به مدرسه است، این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند نوروز 94 پیک نداریم.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص می‌گوید:‌ امسال نیز همانند سال گذشته در شهر تهران پیک نوروزی را به عنوان یک تکلیف سراسری برای دانش‌آموزان نداریم و هر معلم با توجه به راهنمای ارائه شده و شناخت از نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، نیازهای آموزشی و پرورشی آن‌ها را شناسایی و فعالیت‌‌های نوروزی را بر اساس این نیازها طراحی می‌کند که این فعالیت‌ها برای هر دانش‌آموز نیز متفاوت است به عنوان مثال ممکن است به یک دانش‌آموز مطالعه کتاب و خلاصه‌نویسی ارائه شده و به دانش‌آموز دیگر تهیه گزارش از دید و بازدیدهای نوروز به عنوان یک فعالیت توصیه شود.

ثقفی متذکر شد: امسال مجموعه‌ای تحت عنوان پیک نوروزی به دانش‌آموزان در شهر تهران ارائه نمی‌شود بنابراین اقدام مدارس برای دریافت هزینه از خانواده‌ها تحت عنوان پیک نوروزی مجاز نیست.

همچنین صادق صادق‌پور مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی در ایام نوروز اظهار داشت:‌ برای جلوگیری از ایجاد وقفه در جریان یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان طی تعطیلات نوروز، فعالیت‌های یادگیری برای آن‌ها طراحی شده است که محتوای آن توسط استان‌ها تولید می‌شود.

وی افزود:‌ به استان‌ها اعلام شده است تا فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان به صورت عملکردی و در طول برنامه‌های درسی ترجیحاً به صورت تلفیقی و مرتبط با زندگی دانش‌آموزان تهیه شود.همچنین با توجه به رویکرد مشارکت فعال معلمان در تولید فعالیت‌های یادگیری، گروه‌های آموزشی در هر استان باید زمینه‌های لازم برای مشارکت معلمان را فراهم کنند.

تخلف برخی از مدارس برای تهیه پیک نوروزی و فروش آن به خانواده‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مسئولان آموزش و پرورش از عدم ارائه مجموعه‌ای به نام پیک نوروزی خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد، راهکار جدید مدارس برای دریافت پول از خانواده‌ها باید با نظارت و برخورد جدی‌ترمسئولان آموزش‌وپرورش همراه باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس