کد خبر 390780
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

«دائرةالمعارف تشیّع» طی سه دهه فعالیت ۱۴ مجلد منتشر کرد اما اکنون به دلایلی تعطیل شده است.

 به گزارش مشرق، «دائرةالمعارف تشیع» دانشنامه‌‌ای فارسی پیرامون موضوعات مختلف جهان تشیع است، که تدوین آن از سال 1360 با حمایت مالی بنیاد طاهر (موقوفات سید ابوالفضل تولیت) آغاز شد و سپس با حمایت مالی فهیمه محبی انجدانی ادامه یافت.

بنا به این گزارش، از چندی پیش ادامه روند تدوین و انتشار مجلدات دائرةالمعارف تشیع متوقف شده که علت آن نبود حامی مالی از یک‌سو و وجود اختلاف‌نظر میان اعضا از سوی دیگر اعلام شده است.

تا کنون 14 جلد از این دانشنامه منتشر شده و جلد چهاردهم آن که آخرین جلد این مجموعه‌ است در تابستان 1390 توسط انتشارات حکمت منتشر شد. این دانشنامه در دوره سیزدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده است.

«دائرةالمعارف تشیع» تنها دانشنامه فارسی بود که به موضوعات مختلف دینی، کلامی، اعتقادی، فقهی، اصولی، تاریخی، جغرافیایی، علمی و فرهنگی جهان تشیع می‌پرداخت. ناگفته نماند این دائرةالمعارف با نقدهایی نیز روبه‌رو بود و برخی از جمله حجت‌الاسلام رسول جعفریان تعدادی از مدخل‌ها و مقاله‌های آن را داستان‌گونه و بی‌اساس معرفی کردند که البته دبیرخانه دائرةالمعارف تشیع نیز تلویحاً این اشتباهات را پذیرفت و وعده داد در چاپ‌های جدید اصلاح خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    الحمدلله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس