مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تأکید کرد که با توجه به شرایط واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، خریداری برای آنها پیدا نخواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر عابدینی درباره لغو مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: هر آدم اقتصادی که سرمایه‌گذاری می‌کند، پول خود را به گردش در می‌‌‌آورد تا سرمایه‌اش بازگردد. در شرایط فعلی، چنین چیزی نه تنها در فوتبال، بلکه در ورزش ما میسر نیست.

وی افزود: ورزش یک هنجار زیباست که دنیا برای آن هزینه می‌کند. هر کشوری برای اینکه یک طلا در بازی‌های المپیک کسب کند، دست به هر کاری می‌زند تا برای یکبار هم که شده، پرچم کشورش در این بازی‌ها بالا برود. چطور در کشور ما به هنجاری که حداقل نگاه 30 میلیون نفر به آن معطوف شده است، بی‌توجهی می‌شود؟

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: خریدار می‌گوید برای خرید برند معنوی باشگاه پرسپولیس باید نزدیک به 300 میلیارد تومان پول بدهد و برای حفاظت آن نیز سالی 50 تا 60 میلیارد تومان هزینه کند. با این شرایط ورودی بازگشت سرمایه او تنها نزدیک به 20 میلیارد تومان خواهد شد. در سوی دیگر، سازمان لیگ برای 16 تیم لیگ برتری و 28 تیم دسته اولی قرارداد حق پخشی بسته که سالانه 60 میلیارد تومان برای این مجموعه آورده داشته باشد اما سازمان صداوسیما حاضر نیست، بیشتر از 22 میلیارد تومان پول بدهد. این در حالی است که اگر هر تیمی در لیگ برتر میانگین 10 میلیارد تومان و هر تیمی دسته اولی پنج میلیارد هزینه کند، هزینه تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی مجموعاً 300 میلیارد تومان می‌شود. با این شرایط خریدار چطور می‌تواند در مزایده شرکت کند؟ نتیجه این اتفاقات چیزی جز بدهی انباشته شده تیم‌ها نمی‌شود.

عابدینی با بیان اینکه با این شرایط خریداری در مزایده استقلال و پرسپولیس شرکت نخواهد کرد، گفت: در ژاپن و کره‌جنوبی، برند باشگاه‌ها را در اختیار تشکیلات اقتصادی، تولیدی و صنعتی قرار دادند و در ترکیه به باشگاه‌ها تسهیلات بانکی پرداخت کرده و بودجه را به مدت پنج سال در آنها اختیار قرار دادند تا پس از گذشت پنج سال، به مدت 20 سال تسهیلات را بازگردانند اما در ایران، مشخص است که دولت نمی‌تواند کاری کند.

وی ادامه داد: در قانون بودجه مصوب شده که باشگاه‌های دولتی تا پایان سال 93 به بخش خصوصی‌سازی واگذار شوند. سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه‌ریزی دل‌شان می‌خواهند که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی‌ واگذار کنند اما امیررضا خادم با کارهایش ضربه‌ای بدی به این دو باشگاه به خصوص پرسپولیس زد. پرسپولیس به وضعیتی دچار شده که مشخص نیست با چه هدفی قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. اگر پرسپولیس در صدر جدول بود، خریداری برای آن پیدا می‌شد ولی آقایان کاری کردند که برای بازی‌های پرسپولیس تنها شش هزار نفر به ورزشگاه می‌روند که آن شش هزار نفر نیز عقده‌های‌شان را خالی می‌کنند.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در مورد اینکه علی پروین مدعی شده حتی زمانی که پرسپولیس در صندوق عقب پیکان او قرار داشت هم خریداری نداشت، گفت: پروین درست می‌گوید، چرا که آن زمان بنیاد مستضعفان پرسپولیس را با یک کاغذ تحویل سازمان تربیت بدنی داد. سازمان تربیت بدنی هم وقتی نتوانست هزینه کند، آن را در اختیار علی پروین و انصاری‌فرد قرار داد. جالب اینکه انصاری‌فرد یک میلیون تومان کمک گرفت ولی مجبور شد که به دیوان محاسبات توضیح دهد. اگر آن زمان علی پروین و دوستان پرسپولیس را با چنگ و دندان تحویل نمی‌گرفتند، پرسپولیس اکنون وجود نداشت. متأسفانه آقایان نمی‌خواهند که تاریخ پرسپولیس را مرور کنند.

عابدینی درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس به صورت موقت به حسین هدایتی داده شود، تصریح کرد: من چیزی در این باره نشنیده‌ام. البته ممکن است که پرسپولیس را به شرط به هدایتی بدهند. به این صورت که پرسپولیس را پنج ساله به هدایتی داده شود و او نیز برای ضمانت پولی را در اختیار وزارت ورزش قرار دهد که اگر نتوانست پرسپولیس را اداره کند، پولش برداشته شود.

عابدینی در ادامهدر خصوص قائم مقامی محمدحسین نژادفلاح عنوان کرد: از خیلی وقت پیش بحث ورود نژادفلاح به پرسپولیس مطرح بود و تصور می‌کردم که او مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره شود. از انتخاب او به عنوان قائم مقام تعجب کردم. به اعتقاد من، اگر هم قرار باشد که نژادفلاح در آینده مدیرعامل پرسپولیس شود، باید شأن او حفظ می‌شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس