کد خبر 388477
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

در جلسه صبح امروز شورای شهر بررسی پاسخ به اعتراض فرمانداری، طرح بهبود وضعیت خدمات ایمنی مراکز امدادونجات شهرتهران و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در یکصدوسی‌ویکمین جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، بررسی اعتراض فرمانداری تهران نسبت به متن مصوبه پیشنهاد به دولت مبنی بر محاسبه هزینه‌های برق، گاز و آب مصرفی میادین و بازارهای عرضه میوه و تره‌بار شهرداری تهران براساس تعرفه اماکن عمومی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت که پیرهادی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه مشخص نیست که فرمانداری به چه دلیل اعتراض کرده است، گفت: براساس نامه فرماندار تهران آنها اعلام کرده‌اند که اعضای شورای شهر نمی‌توانند به هیات دولت نامه بنویسند اما به نظر می‌رسد که این اعتراض خلاف قانون شوراها باشد.

همچنین علیرضا دبیر با بیان اینکه ظاهرا ارائه پیشنهاد از سوی شورا به اعضای هیات دولت موجب رنجش آنها شده است و حتی پی‌نوشت‌هایی نیز داشته‌اند، گفت: احتمالا به آنها این موضوع بد منتقل شده است و براساس قانون اعتراض فرمانداری اساسا اشتباه است، چراکه بیان اعتراض و پیشنهاد به استناد بندهای قانون بوده است و حتی یک شخص معمولی نیز می‌تواند به اعضای هیات دولت نامه بنویسند و متاسفانه استنباط فرمانداری تهران از این مصوبه اشتباه بوده است.

همچنین حبیب کاشانی نیز در واکنش به این اعتراض فرمانداری گفت: نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد و جای سوال است که آیا در شوراهای قبل نیز این مکاتبات صورت نمی‌گرفته است؟ و باید پاسخ درستی داده شود.

در پایان متن جواب اعضای شورا به اعتراض فرمانداری تهران قرائت و به تصویب رسید.

همچنین در ادامه، بررسی طرح بهبود وضعیت خدمات ایمنی مراکز امداد و نجات شهر تهران توسط کمیته ایمنی شورا مطرح شد و معصومه آباد به عنوان رییس این کمیته عنوان داشت که تاریخچه طرح مربوطه به دوره سوم شورای شهر تهران برمی‌گردد و در آن دوران وظایف و تکالیفی برای بهبود وضعیت خدمات ایمنی برای شهرداری و دولت مشخص و مقرر شد درصدی از بودجه نقدی شهر تهران نیز در راستای پاسخگویی بهتر و واکنش اضطراری به حوادث هزینه شود.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن شهر تهران گفت: در حال حاضر زمان رسیدن ماموران آتش‌نشانی به صورت میانگین 4 دقیقه و 26 ثانیه است که این در حالی است که سایر گروه‌های امدادی از جمله اورژانس دیرتر به محل حادثه رسیده و این مساله ضرورت یکپارچه‌سازی امداد و نجات در حوزه امدادی و به خصوص یکپارچه‌سازی اورژانس و آتش‌نشانی را نشان می‌دهد.

همچنین غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز پیشنهاد برگشت این طرح به کمیسیون مربوطه را مطرح و گفت: باید مدیریت یکپارچه به صورت جدی مدنظر قرار گیرد و بازتعریف مجددی از توانایی همه دستگاه‌های دخیل در امر امداد و نجات داشته باشیم و پیشنهاد می‌شود با استفاده از نظر صاحبنظران مطرح، ستاد ساماندهی حوادث را بار دیگر از نو بازنگری کنیم.

همچنین رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر نیز بابیان اینکه در حال حاضر در برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی، اورژانس 115 مستقر است و در مجموع عملیات‌های موفق‌تری نیز دارند و پیشنهاد می‌شود جلساتی با مسوولان اورژانس تهران برگزار شود تا تجربه‌ای مشابه پلیس راهور در مورد اورژانس نیز نهایی شود. به گونه‌ای که از لحاظ حاکمیتی تحت پوشش وزارت بهداشت باشند اما از منظر اجرا با مجموعه مدیریت شهری کار کنند.

همچنین سرخو، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان اینکه در هجدهم بهمن‌ماه قطار در متروی صادقیه دچار خرابی می‌شود و این مساله سبب ازدحام جمعیت شد، گفت: نه تنها اتوبوس و مینی‌بوسی برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته نشد بلکه این اتفاق زمینه بروز حوادث متعدد را فراهم کرد که خوشبختانه رخدادی صورت نگرفت اما خواهشمندیم شهر تهران را به لحاظ پوشش حوادث در جایگاه ویژه‌ای دیده و به دنبال پیشگیری باشیم.

در پایان سه ماه به شهرداری تهران فرصت داده شد تا نسبت به انجام مطالعات لازم برای ارائه بهبود وضعیت خدمات ایمنی مراکز امداد و نجات پایتخت لایحه‌ای ارائه دهد.

در پایان، بررسی طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران نیز به دلیل آنکه در دوره‌های قبل مصوب شده بود، از دستور بررسی خارج شد.

همچنین بررسی نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که در ادامه بررسی این دستور جلسه، نام برخی از کوچه‌ها، بوستان‌ها و خیابان‌ها تغییر کرد و در جلسه امروز همچنین نام بلوار شهردار واقع در محدوده منطقه 3 شهرداری تهران به نام "کودکان غزه" نام‌گذاری شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس