کد خبر 383341
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳۹ شی عتیقه با قدمت بیش از هزار سال در شهرستان قدس خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ گلزاری جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران، گفت: با به دست آمدن اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش اشیای عتیقه، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قدس ،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی قاچاقچی و محل نگهداری عتیقه‌ها با تشکیل تیمی اطلاعاتی و بررسی میدانی و تحقیقات گسترده پس از دو روز موفق به شناسایی قاچاقچی و محل اختفای اشیای عتیقه شدند.

گلزاری گفت: پس از شناسایی متهم در عملیاتی ویژه، قاچاقچی اشیای عتیقه قبل از هرکاری دستگیر شد و در بازرسی از زیر زمین محل سکونت وی، 39 عدد شیء عتیقه کشف شد.

وی اعلام داشت: پس از عملیات پلیس، اکیپی از ماموران یگان حفاظت و کارشناسان باستان شناسی منطقه قدس در محل حادثه حضور پیدا کردند و با بررسی‌های اولیه، قاچاق اشیای تاریخی و عتیقه محرز شد.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در این عملیات یک گلاب پاش برنجی، چند سکه قدیمی، دو عدد قندان و چندین انگشتری با قدمت هزار سال به بالا و 27 عدد عتیقه با قدمت 100 الی 3000 ساله کشف شد و با هماهنگی‌های لازم در اختیار اداره میراث فرهنگی استان تهران قرار گرفت که برابر اعلام نظر کارشناسان اعزامی اداره میراث فرهنگی اغلب اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و قدمت آنها به هزاره سوم قبل از میلاد بر می‌گشت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس