بررسی عملکرد بازیکنان تیم های ایران و عراق نشان دهنده قدرت یکسان دو تیم است و تفکرات دو مربی و البته مهارت فردی برخی بازیکنان مطرح می تواند سرنوشت بازی را تعیین کند.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدولگروه ورزشی مشرق - تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 10 صبح فردا مقابل عراق قرار می گیرد تا چهره یکی از تیم های راه یافته به نیمه نهایی مشخص شود.

در سه بازی مرحله گروهی عملکرد 14 سرباز آریایی کی‌روش نمود بیشتری داشت؛ مردانی که در دیدار فردا هم چشم کادرفنی را به ساق‌های خود می‌بینند. در فاصله یک روز مانده به این دیدار حساس شاید بررسی عملکرد نفر به نفر دو تیم توسط خبرنگار مشرق قدرت تیمی شاگردان کی روش و راضی شنیشل را بهتر نشان دهد.

** حقیقی 6، حسن جلال 8

در درون دروازه علیرضا حقیقی در سه دیدار مقابل بحرین، قطر و امارات فقط 6 مرتبه وادار به واکنش جدی شد تا با مهار هر 6 موقعیت رقبا عملکردی صددرصد موفق داشته باشد. جالب اینکه در آن سوی میدان گلر عراقی‌ها حسن جلال که فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی مغلوب ژاپنی‌ها شد، 8 مرتبه سیوهای موفق داشته است.

** قلدرهای دفاع عراق

در خط دفاعی سیدجلال حسینی (آقای دفع توپ رقابت‌ها) و مرتضی پورعلی‌گنجی مرکز ثقل برنامه‌های کارلوس کی‌روش خواهند بود.
سیدجلال 24 مرتبه با مهاجمان تیم‌های رقیب بر سر تصاحب توپ جدال داشت تا در 13 مورد آنها پیروز شود. در مقابل پورعلی گنجی 10 بار وادار به انجام دوئل شد که در 6 تای آنها موفق بود.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول
در آن سوی میدان احمد ابراهیم و سلام شاکر مدافعان مرکزی عراق هستند که روی کاغذ برنده اکثر جدال‌های‌شان با مهاجمان ژاپن، اردن و فلسطین بوده‌اند. زبان آمار می‌گوید ابراهیم 21 دوئل‌ داشته که 16 تای آنها را برده است. سلام شاکر هم 15 مرتبه دوئل‌ها را به سود خود خاتمه داده و فقط 5 مرتبه شکست خورده است.


** مدافعان موفق در دوئل‌ها

به گزارش مشرق، در سمت چپ خط دفاعی ما مهرداد پولادی یک دژ مستحکم خواهد بود. مدافعی با تجربه که طی 270 دقیقه 10 تکل زد و در همه آنها موفق بود. مهرداد اگر چه که در برنامه‌های هجومی چندان مشارکت نداشت اما 16 دوئل از 22 نبردش برابر رقبا را با پیروزی پشت‌سر گذاشت.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول
در طرف دیگر ضرغام اسماعیل جوان مدافع چپ حریف خواهد بود. مدافع مورد نظر پرسپولیس که مثل مهرداد 3 بازی 90 دقیقه‌ای برای تیم راضی شنیشل انجام داده، از جمله درگیر شونده‌ترین بازیکنان عراق است که 26 دوئل را از رقبایش برده و 18 مرتبه مغلوب شده است.


** «یک پاس گل» فرق وریا و سلیم
در پست دفاع راست وریا غفوری تازه وارد جای پایش را سفت کرده است. مدافع این فصل سپاهان 9 مرتبه موفق به پوشش دادن هم‌تیمی‌هایش شده اما در 8 دوئل از 15 نبردی که با رقبا داشته مغلوب شده است.
نکته قابل تامل و امیدوارکننده در بررسی عملکرد غفوری حرکت دایما روبه‌جلوی اوست. این مدافع 52.7 درصد پاس‌هایش روبه جلو بود و تنها 14.3 درصد توپ‌هایش رو‌به‌عقب ارسال شد.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول
جالب اینکه مدافع راست عراقی‌ها ولید سلیم هم نتیجه 9 نبرد از 19 دوئلی که بر سر تصاحب توپ با حریفان داشته را واگذار کرده است. روی کاغذ تنها تفاوت عملکرد وریا و سلیم در پاس گلی است که این عراقی در دیدار با فلسطین (دقیقه 88) به احمد یاسین داد.


** نکونام دقیق و رو به جلو

جواد نکونام هافبک دفاعی تیم‌ کی‌روش با ارسال 130 پاس در 3 بازی رکورددار همکاری با سایر هم‌تیمی‌هایش است.
کاپیتان نکو درصد دقت ارسال پاس‌هایش 86.2 است تا از این حیث هم دقیق‌ترین باشد. جالب‌تر اینکه جواد 40.8 درصد پاس‌هایش را رو به جلو ارسال کرده و 11.5 درصد آنها را رو به‌ عقب، به عبارت ساده‌تر کاپیتان نکو با توجه به آمار از اتهام بازی روبه‌عقب برخی کارشناسان مبراست. نکونام البته 24.6 درصد توپ‌ها را به بازیکنان سمت راست خود و مابقی را (23.1 درصد) به چپ ارسال کرد.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول
با تمام این اوصاف تنها نقطه تاریک عملکرد کاپیتانی که خوب تیمش را جمع می‌کند، شکست‌های پر تعدادش در جدال‌های تن‌به‌تن است. کاپیتان 20 مرتبه برای تصاحب توپ با رقبا درگیر شد که حاصل آن ثبت 5 پیروزی و 15 شکست بود.

** نبرد آندو با امیر و یاسر
به گزارش مشرق، در جمع مردان مرکز میدان بازی فردا، آندو تیموریان یک مهره تاثیرگذار خواهد بود. هافبک دفاعی نیم‌فصل اول آبی‌‌های پایتخت که 2 پاس گل داده و ضربات کرنرش بالقوه یک خطر جدی برای رقبا به حساب می‌آید.
آندو 43.3 درصد پاس‌هایش در جام 16 روبه‌جلو بوده و 12.2 درصد ارسال‌هایش رو به‌ عقب. تیموریان با 17 مرتبه پوشش دادن همبازیانش از این حیث پس از پولادی (21) در رتبه دوم بازیکنان کی‌روش قرار دارد.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول

اما عراق در میانه میدان سعید عبدالامیر و یاسر کسیم (قاسم) لژیونر را دارد که برابر نکونام و آندو قرار خواهند گرفت. عبدالامیر با 23 پوشش بهترین کمک برای تیمش بوده است در مقابل کسیم که در تیم دسته اولی سویندون تاون انگلیس توپ می زند دو بار ضرباتش در چارچوب بوده که یکی از آنها در تقابل با اردن به گل 3 امتیازی عراق تبدیل شد.

کسیم 34 بار در تقابل با رقبا وارد دوئل‌هایی شد که 24 مرتبه به سودش تمام شد و 10 بار به ضررش.

** علاء از آب نمک اجباری در می‌آید؟
علاء عبدالزهرا را باید طراح تعیین‌کننده حملات عراق بدانیم؛ هافبک تهاجمی تراکتورسازی در ابتدای لیگ چهاردهم که در دیدار با فلسطین به میدان نیامد.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول
به واقع هافبک دو اخطاره عراقی‌ها مقابل فلسطین به میدان نیامد و به نوعی اجباراً در آب نمک خوابانده شد تا در تقابل با اولین حریف عراق در مرحله حذفی به کارشان بیاید. علاء که در دیدار تیم کشورش مقابل اردن به کسیم پاس گل 3 امتیازی داد طی دو دیدار 179 دقیقه پیراهن عراق را پوشید و 77 پاس به هم تیمی‌هایش داد که 85.7 درصد آنها به مقصد رسید.

** اشکان و گوچی بهتر از یونس پا به سن گذاشته و یاسین خطرناک

به گزارش مشرق، شاید نقطه هجومی ایران را بتوان برتر از حریف دانست جایی که اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و سروش رفیعی در نقش هافبک هجومی و رضا قوچان نژاد و سردار آزمون در نوک پیکان ایران هر کدام بازی کنند آمار خوبی دارند و می توان روی خلاقیت آن ها حساب ویژه ای باز کرد.

اما حریف فردای ایران در خط حمله‌اش از یونس محمود با تجربه و بدون تیم باشگاهی استفاده می‌کند. مهاجمی پا به سن گذاشته که 90 دقیقه‌ای نیست اما 70-60 دقیقه به کار عراقی‌ها می‌آید. یونس اگر چه در دیدار با فلسطین ضربه پنالتی‌اش را ناشیانه تقدیم گلر حریف کرد اما در همان دیدار روی پاس علی عدنان از روی نقطه کرنر (48) گل زد تا فردا با انگیزه بیشتری به میدان بیاید.

مقایسه نفربه‌نفر بازیکنان ایران و عراق +جدول

دومین اسلحه کارساز عراقی‌ها در خط حمله احمد یاسین است. مهاجمی که در دو دیدار نخست تیمش به عنوان بازیکن ذخیره وارد شد اما در دیدار با فلسطین 90 دقیقه بازی کرد یک گل زد و 5 موقعیت گلزنی دیگر ایجاد نمود.

عملكرد بازيكنان موثر تيم ملی در سه ديدار مرحله گروهی

{$sepehr_album_22409}

عملکرد بازیکنان موثر عراق در 3 دیدار مرحله گروهی

{$sepehr_album_22410}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    به امید قهرمانی ایران در آسیا2015
  • ویداخانم ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    به لطف خدا و به توقیق او تیم عراق با شش گل ایران را شکست میدهد و دل مردم مسلمان عراق شاد بشود و بازار دماغ سوخته خریدن در ایران عزیز اسلامی حسابی داغ شود
  • نصیر ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اگر کیروش بهانه تحریم رو داره برای توجیه عراق هم درگیر جنگ با داعش هست و بخش های از کشورش دست داعشه...
  • کاپیتان ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    تو سایت رسمی بازی ها نظر سنجی هست برای تیم قهرمان یالا برید به ایران رای بدید ایرانیا پرچم بالاست http://www.afcasiancup.com/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس