با پایان یافتن مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 8 تیمی که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد به مرحله حذفی رسیدند و طی 2 روز برای صعود به نیمه نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

گروه ورزشی مشرق - با صعود ژاپن و عراق به دور یک چهارم نهایی ترکیب 8 تیم نهایی این مسابقات مشخص شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند.

جدا از آمار گلزنی خوب این رقابت ها و رد و بدل شدن 61 گل در 24 بازی و ثبت نشدن حتی یک مساوی که یک رکورد محسوب می شود، بررسی عملکرد 16 تیم حاضر در جام شانزدهم کنار یکدیگر و قرار دادن آنها در یک جدول بدون توجه به اینکه در چه گروهی قرار داشته‌اند، نتایج جالبی را در بر خواهد داشت.

جایگاه خوب ایران در جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آسیا +جدول

ایران با توجه به اینکه نسبت به ژاپن در گروه سخت تری قرار داشت و به تدافعی بودن متهم می شود، با تفاضل 4+ و بدون گل خورده بالاتر از کره جنوبی و چین قرار گرفته است.


** رده‌بندی وارونه

به گزارش مشرق، در جدول 16 تیمی این جام، تیم‌های ژاپن، ایران، چین و کره‌جنوبی با 9 امتیاز رده‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. قابل تامل اینکه ژاپن به خاطر تفاضل گل بیشتر نسبت به ایران روی پله نخست ایستاده اما فاصله دو تیم چین و کره را گل‌های زده بیشتر چینی‌ها به وجود آورده است.

این هم در نوع خود جالب است که تیم‌های برتر جدول مذکور بر خلاف گروه‌بندی ابتدای بازی‌ها، با ترتیب سیدهای B، C، D و A موقعیت خود را به ثبت رسانده‌اند! رتبه اول و آخر این جدول هم متعلق به گروه D است.

** عراق ضعیف‌ترین 6 امتیازی جام

شرایط حریف روز جمعه فوتبال ما در جدول کلی بازی‌ها نیز قابل تأمل است؛ عراقی‌ها به عنوان آخرین تیم 6 امتیازی با تفاضل گل 2+ بعد از ازبکستانی ایستاده‌اند که گل‌های زده بیشتری نسبت به آنها دارد.

عراق همراه با کره، با زدن 3 گل به رقبایش ضعیف‌ترین خط حمله را در میان تیم‌های صعودکننده به خود اختصاص داده است.

** یک گل برای فرار از خطر

گل دقیقه 91 رضا قوچان نژاد به امارات سبب شد تا تیم ایران در دور دوم مسابقات جام ملت‌ها با عراق رده هشتمی روبه‌رو شود. جالب توجه اینکه تیم ما در صورت شکست دادن این حریف، در دور بعد هم با تیم‌های صدر جدول روبه‌رو نخواهد شد. به نوعی می توان گفت گل گوچی شرایط فرار تیم‌ملی از خطر را فراهم کرد!

** تیم‌های قعر جدولی

کره‌شمالی، قطر، کویت و فلسطین به ترتیب روی پله 13 تا 16 جام ملت‌ها قرار گرفتند تا با خاطره‌ای تلخ استرالیا را ترک کنند. در این میان شرایط کره‌شمالی و قطر در تفاضل گل و حتی تعداد گل‌های زده کاملا مشابه است و نمی‌توان فرقی میان آنها قائل شد. در مقابل دو تیم دیگر عربی کویت و فلسطین بدون رقیب در انتهای جدول جا گرفته‌اند!

جدول رده‌بندی کلی مرحله گروهی جام‌ملت‌ها

رتبه

کشور

گروه

برد

مساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

1

ژاپن

D

3

-

-

7

-

7+

9

2

ایران

C

3

-

-

4

-

4+

9

3

چین

B

3

-

-

5

2

3+

9

4

کره جنوبی

A

3

-

-

3

-

3+

9

5

استرالیا

A

2

-

1

8

2

6+

6

6

امارات

C

2

-

1

6

3

3+

6

7

ازبکستان

B

2

-

1

5

3

2+

6

8

عراق

D

2

-

1

3

1

2+

6

9

اردن

D

1

-

2

5

4

1+

3

10

عربستان

B

1

-

2

5

5

-

3

11

بحرین

C

1

-

2

3

5

2-

3

12

عمان

A

1

-

2

1

5

4-

3

13

کره شمالی

B

-

-

3

2

7

5-

-

14

قطر

C

-

-

3

2

7

5-

-

15

کویت

A

-

-

3

1

6

5-

-

16

فلسطین

D

-

-

3

1

11

10-

-


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    7 تا از 8 تیم حذف شده عرب بودن........!
  • مسلمان ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ناشناس عرب بودن یعنی چی؟نژادپرستی راکناربگذاروخجالت بکش
  • محمد رضا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اگر کره شمالی در گروه ما بود هر هشت تا تیم حذف شده عرب میشدن. البته میدونید خلیفشون فوتبال رو حرام اعلام کرده خخخخخخ
  • ابوالفضل ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    چی میگی تو مسلمون مگه صحبت از نژاد پرستیه؟هر چی میکشیم از دست برخی کشور های حاشیه خلیج فارسه،فکر میکنی قیمت نفت رو کی آورده پایین؟کی ادعا داره جزایر سه گانه مال اوناست؟کی ادعا میکنه نام خلیج فارس خلیج ع.ر.ب.ی هستش؟
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    در فوتبال اخر ولی در ترویست پروی و نوکری و حرومزادگی و مزدوری و بالا و پایین کردن قیمت نفت و دزدی در روز روشن مثل خلیج ... به جای خلیج همیشه فارس و ادعای مالکیت جزایر اصیل ایرانی.البته اینها عددی نیستند پدر بزرگشون(ان بزرگ) بشون دستور میده این غلطها را بکنند.
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    آره به قول مسلمان خجالت بکش ولی نمی دونم چرا من مثبت دادم
  • کاپیتان ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    جناب مسلمان خوب عرب بودن دیگه پس بگیم جی بگیم سوسمارخور بودن؟ خوب سوسمارخر هم چیزی نیست که ازش ناراحت بشن خوب میخورن دیگه غذاشونه ( نه همشون)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس