مراسم توپ طلای فیفا برگزار شد و کریستیانو رونالدو به هت تریک رویایی خود دست یافت. به این ترتیب، مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال 2014 فوتبال جهان انتخاب شد.

گروه ورزشی مشرق -  صرف نظر از هیاهوی این مراسم که البته هر سال مخالفین و موافقین خاص خودش را دارد، نکته جالب این بود که در میان یازده بازیکن برتر فوتبال دنیا، 5 بازیکن از لالیگا انتخاب شده بود و بار دیگر تفاوت لالیگا با سایر لیگهای معتبر دنیا به اثبات رسید.

مشخص است که بوندسلیگا یا کالچو اعتبار بالایی دارند و هر سال بازیکنان بزرگی را به فوتبال حرفه ای دنیا تحویل می دهند اما نمی شود به راحتی از کنار این انتخاب گذشت و همه چیز را بر دوش تصادف و حادثه گذاشت.

انتخابی که قدرت لالیگا را دوباره به اثبات رساند +عکس

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، آندرس اینیستا، سرخیو راموس و تونی کروس
بازیکنان بزرگی که اکنون در لالیگا حضور دارند و نکته مهم این که دی ماریا نیز شهرت امروز خود را بدون تردید مدیون درخشش در لالیگا است.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو پس از کسب جایزه بازیکن سال فیفا برای دومین بار متوالی که در مجموع سومین توپ طلای دوران بازیگری او محسوب می‌شود، اظهار داشت: مایلم از همه آنهایی که به من رأی دادند، تشکر کنم. سال 2014 برای من سالی باورنکردنی بود اما من می‌خواهم به کار‌هایی که تا الان انجام داده‌ام، ادامه دهم. من می‌خواهم باز هم پیشرفت کنم تا هر روز بهتر از دیروز باشم. من هرگز فکرش را نمی‌کردم که سه بار این جایزه را به خانه ببرم. من می‌خواهم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شوم.‬ وی در پایان با فریاد زدن به صورت غافلگیر کننده ای ابراز خوشحالی کرد.

انتخابی که قدرت لالیگا را دوباره به اثبات رساند +عکس
روزنامه گاردین در تحلیل خود از این مراسم نوشت: باید برابر قدرت لالیگا تعظیم کرد، بازیکنان بزرگی که هر سال فیفا را به رشد بیشتر امیدوار می کنند و نشان از حرفه ای بودن فوتبال دارند. لیگ معتبری که طی آن هر سال پولهای نجومی تولید و هزینه می شود. چنین سودهای نجومی هرگز از سوی ایتالیا یا آلمان روانه فیفا نمی شود و این در حالی است که بسیاری از باشگاه های بزرگ فوتبال در اسپانیا در بخش فوتبال آکادمیک به فیفا وام بدون بهره داده اند و این در تاریخ فوتبال بی سابقه بوده است.

مدیران بزرگ باشگاه های فوتبال در اسپانیا نیز این روزها الگوی مدیریت ورزشی در فیفا هستند و معمولا در کلاسهای آموزشی فیفا در عرصه مربیگری و مدیریت مدرسان اسپانیایی حضور دارند و دستیاران آنها نیز تیم‌های اسپانیایی بسیار با دانشی را تشکیل داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    حقمسی بود انتخاب بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس