کد خبر 373911
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

تعدادی از چهره‌های اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که فلسفه به وجود آمدن حماسه ۹دی چه بود و چرا مردم به صورت خودجوش در برابر فتنه‌گران ایستادند، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند.

به گزارش مشرق، در آستانه حماسه ۹ دی، سالروز قیام مردمی علیه فتنه گران و اهانت کنندگان به ساحت مقدس امام حسین(ع) قرار داریم. از این رو به سراغ برخی چهره های شاخص اصلاح طلب رفتیم تا با آن‌ها در باره این حرکت خودجوش و عظیم مردمی صحبت کنیم.

بسیاری از چهره های اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که فلسفه به وجود آمدن حماسه ۹ دی چه بود و چرا مردم به صورت خودجوش در برابر فتنه گران ایستادند، واکنش جالبی از خود نشان دادند که در ادامه در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

*سید عبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به پرسشی گفت: من در جاده هستم و نمی‌توانم صحبت کنم.

* عیسی سحرخیز، از چهره های مطرح اصلاح طلب نیز در پاسخ به خبرنگار ما اظهار داشت: من الان در شرایطی نیستم که مصاحبه کنم و اگر توانستم تماس می‌گیرم.

*ماشاالله شمس‌الواعظین، از روزنامه نگاران اصلاح طلب نیز در خصوص حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ بیان کرد: من صحبت نمی‌کنم. نه تنها در این موضوع بلکه کلا صحبتی نخواهم کرد.

وی در پاسخ این سوال که ۹ دی حماسه ملی است و چرا نمی‌خواهید در این باره صحبت کنید،‌ ابراز داشت: اولا که ۹ دی حماسه ملی نیست و شما اسمش را گذاشتید حماسه ملی. روز ملی آن چیزی است که در درون من و شما و در تقویم آمده باشد. ثانیا این که من در هیچ زمینه ای صحبت نمی‌کنم.

* شهربانو امانی، نماینده دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، نیز در واکنش به سوال خبرنگار ما گفت: من در جلسه هستم و در کل نیز وارد این مسائل نمی‌شوم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا روز ۹ دی حماسه ملی بوده یا نه، ضمن خندیدن به سوال مطرح شده بیان کرد: در جلسه هستم و معنای حماسه بزرگ یا کوچک را نمی دانم !

* زهرا اشراقی، همسر محمد رضا خاتمی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من در این موضوع مصاحبه نمی‌کنم. البته کلا قصد مصاحبه کردن ندارم ولی به طور ویژه در این موضوع صحبت نخواهم کرد.

وی در ادامه در واکنش به این جمله که این موضوع با تمامی موضوعات فرق دارد، عنوان کرد: خیلی موضوعات در کشور با دنیا فرق می‌کند ولی من کلا مصاحبه نمی کنم.

* علیرضا بهشتی، عضو فعال ستاد میرحسن موسوی از سران فتنه نیز در این رابطه در پاسخ به سوالی تصریح کرد: من در این باره صحبت نمی‌کنم و نظر خاصی هم ندارم.

* صادق زیبا کلام نیز در این راستا بحالتی تمسخر آمیز در پاسخ به سوال مطرح شده، گفت: شما بروید ببینید ۲۵ خرداد جمعیت مردم بیشتر بود یا ۹دی !؟

* الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح طلب به خبرنگار ما پاسخ داد: به هیچ عنوان صحبت نمی‌کنم.

* همچنین سعید لیلاز در واکنش به این سوال بیان کرد: من نمی‌توانم در این خصوص حرفی بزنم.

* علی اسلامی پناه، نماینده اصلاح طلب مجلس در دوره هفتم و هشتم، گفت: من الان صحبت نمی‌کنم.

* جمشید انصاری، استاندار زنجان نیز که دارای گرایشات اصلاح طلبی است، در واکنش به سوال خبرنگار ما گفت: نه شما را می‌شناسم و نه در این باره صحبت می‌کنم.

منبع:راه دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • عباس ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خنده دارترین نظر مال زیبا کلامه، جمعیت چندصد هزار نفری 25 خرداد رو با جمعیت چند میلیونی 9 دی مقایسه میکنه، دیگه شک من به یقین تبدیل شد که این آدم خودش رو زده به خواب، بخواب، بخواب که خدا بیدارت کنه
  • نیما ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اینا سربازای هاشمی و موسوی و خاتمین از اربابشون میترسن
  • محسن ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    این اصلاح طلب ها لایه هایی بهاییت هستن اصلاحات امریکایی محکوم به شکسته
  • احمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مثلا چی رو میخواین ثابت کنین مگر نظر این آقایان برای شما فرقی داره که اظهار نظر کنن بقول شماها اصلاح طلبان اهمان فتنه گرها می باشند
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مشخصه کسائی که در 9 دی سیلی خوردن در موردش نظری نداشته باشن از همه بدتر نظر کذاب زشت کلام هست که 12 هزار نفر رو با چند میلیون مقایسه کرد یه سول از آقایون داشتم اگر 9 دی حادثه کوچیکی بود پس چرا شما همتون از ترس سوراخ موش اجاره میکردید؟؟؟ بنازم این همه مزدوری بی جیرو مواجب اصلاح طلبان رو
  • مهشید ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    چی دارن بگن ؟ حسین رسام رابط سفارت انگلیس خیلی حرف ها رو. زده . بشرویه هم درخواست موسوی لاری را با تئوریزه کردن براندازی تحویل ایشان داده و خانم اله کولائی با ان سابقه کار در سفارت روسیه حرفی برای گفتن نداره و ............
  • saeed ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اینا اگه بخوان درباره 9دی صحبت کنن که دوستان حامی ازادی بیان بیچارشون میکنن...اصلا 9دی براشون یه شکست تاریخی محسوب میشه بعد شما انتظار دارید بیان و مصاحبه کنن؟
  • saeed ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اقا کسی میدونه اینا چرا بیشترشون نمیتونن در این باره صحبت کنن؟؟
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    همه مردم ایران می دانند 9 دی کسی نیامد... سایت مشرق ! این بازی ها فایده ای ندارد....بیچاره ها
  • محمد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خداوند بر توهم و جهل شما سبزهای نجس بی افزاید تا زمانی که ما شمارو به هلاکت برسانیم.
  • javad ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    منظورت خودت و دوسه نفر از اطرافيات هست...كه سرتون مثل هميشه زير برفه؟ تا كي ميخواهيد سرتون رو زير برف نگه داريد؟ تو 9 دي 50 ميليون نفر اومدن و چشم فتنه رو كور كردن
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَأَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لاَّ يَشْعُرُونَ و هنگامى كه به آنان گفته شود در زمين تباهى نكنيد، مى‏گويند: «ما تنها اصلاحگرانيم.» بهوش باشيد كه آنان همان تبهكارانند ونمى‏فهمند. سوره مبارکه بقره آیات 11و12
  • علی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    یعنی از از افعال معکوس استفاده کرده ای . مگه نه واقعا جای حیرت داره
  • دونشجوی دوره دکتری ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    من بعد از سال 88 به یک فرمول قطعی رسیدم و اون اینه : اصلاح طلب = آشغال
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خب این افتخار ! که به پیشانی اصلاح طلبان حک شده و پاک شدنی هم نیست...
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    کجای این واکنش ها متفاوت بود؟
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اینهاسرمایه اسراییل هستند معلوم است که درباره 9دی حرف نمی زنند.
  • shadman ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    خدایا اگه اصحاب فتنه و و سیاهی لشکر گمراهشان قابل هدایتند، هدایتشان و الا نیست و نابود بگردان — امین یا ربالعالمین— البته اگه مشرق جان اجازه بدن نظر این حقیر چاپ بشه
  • حاج داود ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    توبه گرگ مرگ است!مرگ برفتنه گر کودتاچی.مرگ برضدولایت فقیه.من متعجبم از مسئولین نظام که دوباره به به این خائنین فرصت عرض اندام وحضور درپستهای کلیدی جامعه رامی دهند.مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
  • ل ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    جواد جان پنجاه ميليون!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس