کد خبر 371290
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

پنتاگون با تهدید روسیه به استقرار دوباره موشکهای هسته‌ای در اروپا، مسکو را به نقض دو پیمان کنترل تسلیحاتی متهم کرد.روسیه اتهامات امریکا را رد کرده است.

به گزارش مشرق، رایان مک‌کوئن معاون دوم سیاستگذاری در وزارت دفاع آمریکا، گفت: ما هم اکنون در اروپا فاقد موشک‌های کروز پرتاب از زمین هستیم زیرا بدیهی است، آن‌ها در پیمان مربوطه منع شده‌اند، اما این موضوع گزینه ای قابل بررسی است.

این پایگاه اینترنتی درج کرد: واشنگتن معتقد است، مسکو پیمان سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) و پیمان قوای مسلح متعارف در اروپا (CFE) را نادیده گرفته است.

این در حالی است که روسیه با رد این ادعا، تصریح کرده است، آزمایش موشک کروز پرتاب از زمین در ژوئیه 2014 منطبق با پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) بوده است.

این پایگاه به نقل از رز گوته مولر معاون وزارت دفاع آمریکا در کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور درباره نقض این پیمان ، به همتای روسی اش ولادیمیر پوتین، نامه‌ نوشته است.

گوته مولر اظهار کرد، آمریکا سرگرم بررسی فهرستی از تدابیر متقابل نظامی ضد روسیه است.

به گزارش پرس تی وی ؛ مک‌کوئن همچنین به روسیه هشدار داد وارد دور فزاینده‌ چرخه عمل و عکس ‌العمل نشود و اقدامات متقابل روسیه و آمریکا سبب کاهش امنیت روسیه خواهد شد و نقض این پیمان‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه اینترنتی پرس تی وی ؛ ‌روسیه معتقد است برنامه‌های موشکی آمریکا در سراسر دنیا نه تنها تهدیدی واقعی برای روسیه بلکه تهدیدی برای کل جهان محسوب می‌شود و اینکه سامانه‌های موشکی آمریکا به توازن راهبردی قوا در سطح جهان لطمه می‌زند.

ارتش آمریکا در اکتبر در بحبوحه مخالفت‌های شدید روسیه روند احداث پایگاه موشکی جدیدش را در جنوب رومانی آغاز کرد. این پایگاه نظامی که تا پایان سال 2015 به بهره‌برداری خواهد رسید، نخستین پایگاهی خواهد بود که به سامانه موشک‌های بالستیک ساحل به دریا مجهز است.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد روسیه «دیکته های آمریکایی» را در خصوص معاهده موشکهای میانبرد هسته ای بین دو کشور نخواهد پذیرفت.  

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به اینکه اخیرا در کنگره آمریکا ، روسیه را متهم کرده اند که معاهده این موشکها را نقض کرده است افزود :« آمریکا به روش رویارویی خود در برخورد با روسیه ادامه می دهد.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس