کد خبر 369864
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

موسسه اعتباری توسعه طی جوابیه‌ای به اظهارات رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

به گزارش مشرق، موسسه اعتباری توسعه در واکنش به اظهارات محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با عنوان «بررسی پرونده موسسه اعتباری توسعه در دستور کار است/ تشریح تخلفات از زبان پورمختار» جوابیه‌ای صادر کرد که متن آن در ذیل می‌آید:

1- در سرتاسر موضوع بیمه توسعه و بررسی تخلفات احتمالی آن توسط آقای پورمختار رئیس کمیسیون اصل90 مجلس مطرح شده است که هیچ ارتباطی با موضوع فعالیت‌های مؤسسه اعتباری توسعه ندارد و مشخص نیست تیتر درج شده بر اساس چه استنباطی صورت گرفته است.

2-در بخشی از مصاحبه آقای پورمختار آمده است: «یکی از تخلفات عمده مؤسسه یاد شده این است که در امر بیمه تعهدات بیشتر از اعتبار برای بیمه‌گذاران ایجاد کرده، به همین دلیل بسیار هستند بیمه‌گذارانی که برای گرفتن حق بیمه مراجعه می‌کنند اما اینها (پولی) ندارند که به بیمه‌گذاران بدهند.»‌مشخصاً تعهدات خارج از توان بیمه توسعه هیچ ارتباطی با مؤسسه اعتباری توسعه ندارد چرا که پرداخت مبالغ مورد تعهد بیمه برعهده همان شخصیت حقوقی بوده و تنها در صورت داشتن منابع در حساب بیمه توسعه، نزد مؤسسه اعتباری توسعه به عنوان یک مشتری حقوقی می‌تواند حواله‌های صادر شده را نقد کند. در این حالت هیچگونه تخلفی از سوی مؤسسه اعتباری توسعه صورت نگرفته است.

3-مرجع بیان تخلفات شرکت‌های بیمه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و مشخصاً‌ طی ماه‌های اخیر مسئولان بیمه مرکزی نسبت به تخلفات احتمالی بیمه توسعه اطلاع‌رسانی کرده اما در هیچ کجا تخلفی را متوجه مؤسسه اعتباری توسعه نکرده‌اند.

4-مرجع رسیدگی به تخلفات، انحلال و یا ادغام نهادهای مالی تنها و تنها بانک مرکزی است و نه هیچ فرد و یا نهاد دیگری بنابراین در این زمینه نیز بحث بر سر اینکه چه زمانی چه بانک و یا مؤسسه‌ای منحل می‌شود از عهده هر فرد حقیقی و یا حقوقی دیگری به جز بانک مرکزی خارج بوده و هرگونه عواقب ناشی از این امر برعهده گوینده است.

به گزارش فارس، پیش‌تر محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، با بیان اینکه بررسی پرونده موسسه اعتباری توسعه در دستور کار است، گفته بود: این مؤسسه به دلیل تخلفاتی که داشته و چون این تخلفات عمده بوده (مورد توجه قرار گرفته است).

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در تشریح تخلفات این موسسه بیان کرده بود: این تخلفات شامل نحوه مدیریت به ویژه مباحث مربوط به بیمه توسعه است. بیمه توسعه وابسته به این موسسه است که پشتوانه منابع مالی موسسه را به بیمه آورده‌اند.

وی اضافه کرده بود: یکی از تخلفات عمده موسسه یاد شده این است که در امر بیمه تعهدات بیشتر از اعتبار برای بیمه‌گذاران ایجاد کرده، به همین دلیل بسیار هستند بیمه‌گذارانی که برای گرفتن حق بیمه مراجعه می‌کنند اما اینها (پولی) ندارند که به بیمه گذاران بدهند.

پورمختار در عین حال تصریح کرده بود که مجموعه تخلفات مذکور درحال رسیدگی است و مهم این است که حقوق سپرده‌گذاران حفظ شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انحلال این موسسه درصورت تصمیم‌گیری نهایی، با اظهار بی اطلاعی گفته بود که این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درحال بررسی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس