کد خبر 368223
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما برای یافتن یک راه‌حل مبتنی بر تامین آرا و نظرات مردم، بر گفت‌وگوهای سوری - سوری تاکید می‌کنیم و معتقدیم هر راه‌حلی باید مبتنی بر واقعیات منطقه و سوریه در حال حاضر و خواست و اراده مردم باشد.

به گزارش مشرق، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی صبح امروز چهارشنبه خود در خصوص نظر جمهوری اسلامی ایران در مورد پیشنهاد عربستان برای حل بحران سوریه گفت: دیدگاه‌های مختلفی نسبت به حل بحران سوریه وجود دارد و پیش از این هم بوده زیرا کشورهای مختلف دیدگاه‌های مختلفی دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم دیدگاه‌های خود را اعلام کرده و همکاری و تبادل نظر خوب و مشورت‌های منظمی بین ایران و نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه برقرار است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما برای یافتن یک راه حل مبتنی بر تامین آرا و نظرات مردم، گفت‌وگوهای سوری-سوری را تاکید می‌کنیم و معتقدیم هر راه حلی باید مبتنی بر واقعیات منطقه و سوریه در حال حاضر و خواست و اراده مردم باشد و بدون توجه به ریشه‌های بحران امکان ارائه راه حل وجود ندارد.

افخم با بیان اینکه هر پیشنهادی که مطرح می‌شود از نظر ما باید این فاکتور‌ها را در بر داشته باشد گفت: چنانچه در این قالب جای بگیرد امکان ارائه راه حل، دستیابی به حل آن و فروکش کردن بحران فراهم است.

وی افزود: اینکه کشورهایی در منطقه فعالیت‌هایی دارند و پیشنهادات و دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود از آغاز بحران سوریه وجود داشته است.

افخم گفت: در انفجار صورت گرفته در نزدیکی اقامتگاه سفیر کشورمان در یمن، همه کارکنان سفارت ایران در صنعا در سلامت کامل هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس