مزون های زیرزمینی و فشن شوهای غیرمجاز که مروجان مانکنیسم، مدلینگ، پوشش نامتعارف و عریان نمایی بر اساس سبک زندگی غربی هستند، همچون قارچ در حال رشد و گسترش اند؛ این مزون ها در شرایطی یکه تازی می کنند که باکی از برخورد مراجع نظارتی ندارند چرا که اصولا برخوردی با آنها صورت نمی گیرد. از سوی دیگر، برخی سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران نیز حمایت از این فشن شوهای زیرزمینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

گروه اجتماعی مشرق- طرح مسئله استراتژیک سبک زندگی ایرانی- اسلامی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ویژه ایشان بر این موضوع حساس، مربوط به همه کنش های فردی و اجتماعیست؛ به بیان دیگر، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مجموعه ای از مسائل را در بر میگیرد. سبک تغذیه، سبک تعاملات اجتماعی، سبک تحصیل، سبک زندگی روستایی، سبک زندگی شهری، سبک قضاوت در مراجع قضایی، سبک معاش و کسب روزی، سبک فیلمسازی، سبک مدیریت، سبک معماری و شهرسازی، سبک استفاده از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، سبک پوشش و ...همه و همه در مقوله سبک زندگی ایرانی-اسلامی جای می گیرند.

فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران

بی توجهی به هر کدام از این موارد، سبب تحقق کاریکاتوری سبک زندگی ایرانی-اسلامی و یا حتی عدم تحقق آن خواهد شد.

* سربازان جان برکف شبکه های زرد ماهواره ای

لباس و پوشش یکی از مهمترین زیرمجموعه های سبک زندگی ایرانی- اسلامی به شمار می رود تا جایی که «لباس هر کسی پرچم کشور وجود اوست». پوشش و لباس زمانی امری شخصی به شمار می رود که در حریم خصوصی و چاردیواری فرد باشد اما زمانی که پوشش و لباس پا به معابر عمومی، اماکن گروهی و ... می گذارد، یک امر اجتماعی به شمار می رود. در چنینی شرایطی، و در سایه فعالیت ضعیف فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه مد و لباس اسلامی- ایرانی، مزون های زیرزمینی و غیرمجاز، فعالیتی گسترده دارند و با برگزاری فشن شوهای غیرقانونی در شهرهای مختلف کشور، هم به درآمدهای میلیونی می رسند و هم خواسته یا ناخواسته، سبک پوشش غربی، اختلاط نامتعارف زن و مرد، عریان نمایی، مدلینگ و مانکنیسم را ترویج می دهند. این مزون ها و برگزارکنندگان فشن شوهای غیرمجاز، در حقیقت سربازان مطیع و جان برکف شبکه های زرد ماهواره ای هستند.


فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران

این مزون ها و مراکز، تمام وسواس خود را به کار می برند تا فشن شوهایی که در ایران برگزار می کنند به همان کیفیتی باشد که در شبکه های ماهواره ای و یا در کشورهای خارجی برگزار می شود و حتی با کیفیتی بالاتر همه چیز از مانکن ها گرفته تا نورپردازی و دکور و استیج و پذیرایی، باید همانی باشد که در شبکه های زرد ماهواره ای قابل مشاهده است.

از سوی دیگر، برخی از برگزارکنندگان فشن شوهای غیرمجاز در ایران، فیلم های تهیه شده از این محافل را برای پخش در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار می دهند.

سال 89 بود که پلیس امنیت قزوین از دستگیری یک باند 15 نفره خبر داد که اقدام به برگزاری شوهای مدولباس ناهنجار در باغ های اطراف قزوین می کردند و فیلم های این شوها را به شبکه های ماهواره ای می فروختند. نکته قابل تامل اینکه این خبر، تنها خبری است که از دستگیری این گروه ها وجود دارد و از سال 89 تا کنون، هیچ خبر دیگری از مقابله با این تیم ها و برخورد قانونی با آنان از سوی مراجع انتظامی اعلام نشده است.

این در حالیست که شهریورماه سال 91، سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران از شناسایی و پلمپ مراکز شوهای زیرزمینی خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که پلیس متوجه شود، بلافاصله با این گونه مراکز برخورد خواهد کرد.

* سفارتخانه های خارجی؛ دایه مهربان فشن شوهای غیرمجاز ایرانی

در این میان، برخی سفارتخانه خارجی نیز آتش بیار معرکه شده اند و حمایت تام و تمام از برپایی این فشن شوهای زیرزمینی را در دستور کار خود قرار داده اند. این حمایت ها تا جاییست که برخی از این فشن شوها در ساختمان سفارتخانه ها و یا در منازل برخی سفرای خارجی برگزار می شود. چندی پیش، منزل یکی از سفرای خارجی در تهران، میزبان یکی از این فشن شوها بود. رخداد قابل تامل و تاسف در این مورد آن بود که برخی از مدیران ایرانی نیز در این فشن شو شرکت کرده بودند؛ فشن شویی که در آن، تعدادی از دختران ساده و شیفته مانکنیسم ایرانی، به صورت نیمه عریان خود را به نمایش گذاشتند.

فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران

در برخی از این فشن شوها که با حمایت سفارتخانه های خارجی در ایران برگزار می شود، برخی از بازیگران و خوانندگان نیز حضور دارند.

* باغ ها، ویلاها، تالارها و سوله ها؛ مکان فشن شوهای زیرزمینی

برگزار کنندگان شوهای مد و لباس زیرزمینی علاوه بر استفاده از منازل و مزون ها برای برپایی فشن شوهای خود، از باغ ها، ویلاها، تالارهای پذیرایی و سوله ها نیز برای این منظور استفاده می کنند. در تهران، فشن شوهای غیرمجاز در باغ ها و ویلاهای لواسان، کرج، شهریار، ازگل، لویزان و ... برگزار می شود. این مکان ها یا متعلق به خود برگزارکنندگان است و یا آن ها را اجاره میکنند. در حال حاضر، این شوهای غیرقانونی در تهران، شیراز، اصفهان و برخی شهرهای شمالی کشور به صورت مداوم برگزار می شوند.

* از 100 تا 400 میلیون تومان برای یک فشن شوی زیرزمینی

برپاکنندگان فشن شوهای زیرزمینی، با توجه به وُسع خود از 100 تا 400 میلیون تومان برای برگزاری یک دوره از این فشن شوها هزینه می کنند. این هزینه ها شامل اجاره مکان، تیم عکاسی و تصویربرداری، اجاره مانکن ها، اشانتیون ها، نورپردازی، پذیرایی، تبلیغات، طراحی دکور و استیج و ... می شود. این افراد از طریق سایت ها و وبلاگ های اینترنتی، ژورنال های زیرزمینی و شبکه های مجازی ارتباطی(وایبر، لاین، تانگو، واتس اپ و ...)، شوهای مد و لباس خود را تبلیغ و اطلاع رسانی کرده و از متقاضیان برای شرکت، دعوت می کنند.

فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران


در گپ و گفتی که با مالک یکی از این مزون ها( واقع در خیابان شریعتی تهران) داشتیم، در پاسخ به این سوال که کسی با شما که فشن شوهای زیرزمینی برگزار می کنید برخورد نمی کند، مدعی شد:«همه را می شود با اسکناس و تراول خرید.»

«ه- ص» اظهار کرد که در حال حاضر نزدیک به 45 دختر مانکن را استخدام کرده است و از طریق سایت ها و شبکه های ارتباطی، اقدام به ثبت نام علاقمندان به شرکت در این فشن شوها می کند.

* فروش لباس های 100 میلیونی در فشن شوها

برخی از فشن شوها، در کنار حیازدایی و فروش البسه به سبک غربی، ضدفرهنگ «تجمل گرایی» را نیز ترویج می کنند. در برخی از این شوها، قیمت لباس ها تا 100 میلیون تومان هم می رسد. این لباس ها در رنگ یا طراحی، با طلا تزئین شده اند. نکته جالب اینجاست که لباس های طلاکوب، فقط مختص زنان نیست و شامل لباس های مردانه هم می شود.

فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران


* شوهای زیرزمینی لباس از روی اخلاق، قانون و حیا رد می شوند

جدای از ضربه ای که برگزارکنندگان این شوها با قاچاق البسه خارجی به چرخه تولید و اقتصاد کشور می زنند، اقدام آنها در برگزاری چنین مجالسی، یک اقدام ضدفرهنگی و از مصادیق غربزدگی است. در حقیقت، این گروه ها، ناقلان ویروس خطرناک حیا زُدایی به سبک غربی هستند. اختلاط نامتعارف مردان و زنان با پوشش های نیمه عریان و آرایش های ناهنجار، کشف حجاب، نمایش بدن در انظار جمع، ترویج مانکنیسم، رواج لباس های مصداقِ عریان نمایی و ... از مصادیق حیا زدایی در فشن شوهای زیرزمینی هستند.

فشن شوهای غیرمجاز ناقلان ویروس حیازدایی به سبک غربی/ حمایت سفارتخانه‌های خارجی از شوهای زیرزمینی در ایران

سبحان حسینی کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به بیمار بودن فضای فشن شوهای زیرزمینی، می گوید:«عده ای سرمایه دار، عده ای تشنه شهرت و از نظر اندیشه ای، گمراه و کم دانش را به عنوان مانکن استخدام می کنند تا چرخ فشن شوهایشان خوب بچرخد»

این کارشناس فرهنگی می افزاید:«در هر جامعه ای، افراد و گروه هایی فعالیت می کنند که منافع و امیال شخصی و گروهی خودشان را به اعتقادات اکثریتی، قوانین، ارزش ها و هنجارها ترجیح می دهند و برای رسیدن به منافع و هوس هایشان، پا روی همه اصول می گذارند. این افراد و گروه ها که با روح اخلاقی حاکم بر جامعه ناسازگارند، بیمار هستند و باید با تجویزهای کارشناسانه، قانونی و قضائی درمان شوند».

* خیال آسوده مراکز شو زیرزمینی لباس از برخورد دولتی، انتظامی و قضایی

اظهارنظرهای گاه و بیگاه مدیران فرهنگی و مقامات انتظامی، حاکی از برخورد با مراکز برگزار کننده فشن شوهای غیرقانونیست اما در عمل، گویا یا اقدامی صورت نمی گیرد و یا اگر اقدامی می شود، مقطعی و غیرمؤثر است چرا که اگر حرکتی جدی در برخورد با این مراکز و افراد صورت می گرفت، امروز، رشد قارچ گونه آنها را شاهد نبودیم.

سال 1390، عیسی کشاورز رئیس وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز اعلام کرد:« بخشی از لباس‌های نامناسب موجود در بازار کشور از طریق نمایشگاه‌ها و شوهای زیرزمینی ارائه می‌شوند که البته نیروی انتظامی، وزارت بازرگانی و کارگروه ساماندهی مد و لباس با این موضوع مقابله می‌کنند.»

با این وصف، آنچه که رخ داده و عیان است، از کم کاری های دولتی، انتظامی و قضایی در این مورد حکایت دارد. در دولت تدبیر و امید هم تا کنون، اقدام موثری در جهت برخورد با شوهای زیرزمینی مد و لباس و تقویت حوزه مد و لباس ایرانی – اسلامی شاهد نبوده ایم که تداوم این رویکرد، نتیجه ای جز اغتشاش در عرصه مد و لباس جامعه و تضعیف مد و لباس اسرانی – اسلامی در بر نخواهد داشت.

بدیهی است که برپایی فشن شوهای بی بند و بار که سبب گسترش بی غیرتی، استفاده جنسی و ابزاری از دختران و زنان، نمایش بدن(مانکنیسم) و بی حیایی می شود، در تضاد آشکار با فرهنگ ایرانی- اسلامی ما قرار دارد و دهن کجی آشکار به اصول اصیل حیا محوری، دینمداری و قانون گرایی است؛ بنابراین افکار عمومی انتظار برخوردی جدی، مستمر و کارشناسانه با این مراکز، محافل و افراد را دارد.


***تصاویر استفاده شده در گزارش تزیینی و مربوط به فشن شوهای خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا رهبر انقلاب حق داشتن که درباره سبک زندگی هشدار بدن... سبک زندگی غربی داره سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامیمون رو در خودش حل می کنه!
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    چند وقت پیش توی حکیمیه، یکی از این شوها برگزار شد...عموماً مرفهین بی درد هستن که میان توی این شوها.
  • محمد ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    همه را می شود با اسکناس و تراول خرید!!! لعنت خدا بر سهل انگاران و بعضی مسولین بی شرم همتون برید به جهنم انشاالله به بدترین مرض دچار شید و به هلاکت برسید مشرق سانسور نکن وگرنه تو هم از این جماعتی.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    برخی رستوران ها هم گوشت خوک دارن سرور میکنن.... نیروس انتظامی چه کار داره میکنه؟!!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    1 0
    واقعا دل آدم از این همه بی غیرتی به در میاد...درسته که خود اون دخترا که مانکن میشن عقل درست و حسابی و قدرت تشخیص ندارن ولی بقیه نباید به اونها بگن که مانکن شدن برای یه زن یعنی مرگ انسانیت و آرامش و سعادتش؟!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    دولت طی یک مذاکره برد-برد با سفارتخانه های متخلف از این اقدام جلوگیری میکنه شما نگران نباش!
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    کار سختی نیست بچه های وزارت اطلاعات وارد شوند و گزارش به رسانه ها برسد شوکه خواهید شد که کار از کجا دارد آب می خورد
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    فقط اعدام
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    وقتی ماشین میلیاردی سوار میشن و حقوق میلیاردی میگیرن و .... خب شوی اینجوری هم دارن اول جلوی مانور تجمل گرایی را بگیریم بعد دیگه شو ( نمایش) خودبخود متوقف میشه
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    من نمی دونم برادران قضایی به این وظیفه ذاتیشون که مرجع برخورد با انحرافات اجتماعی هستند، شک دارند!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد...
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    لایک
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    1 0
    هیچ ربطی به اون دختر که عقل درست و حسابی و قدرت تشخیص نداره نداره..تو هم یکی از همونهایی که خودت گفتی همه چی به اقتصاد و پول و کار خوب با درامد مناسب ربط داره ..تو هم یه مانکنی که اگه کار نکنی از این مانکن ها بدتر میشی..
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    شک ندارند اخوی توضیحش مفصله مشرق هم سانسور میکنه و منم نمیگم که هیچکی اذیت نشه ولی امان از قانون
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    1 0
    به تو چه؟؟
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    شک رو نمیدونم! اما فکر کنم سر سفره غذا بودن، نرفتن شو!
  • ریاستی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    فروشگاههای لوازم خانگی هم لوازم خوردن مشروبات الکلی را میفروشند.کلا همه چی جوره اصلا نگران نباشید.
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    نیروی انتظامی تشکر تشکر
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    همه سفارتخانه هارو تسخیر کنید !
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    وظیفه برادران فقط اظهار نظر در مورد بحث هسته ایه.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    چون اسم نیروی انتظامی را آوردی ... منفی دادم... آدما به هم نریزید...
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    سرت سلامت
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    و البته مسئولان خوابن خواب ...
  • ناصرخان ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    تو حکیمیه مگه مرفه بی درد زندگی میکنه؟ چه بدبختیه اون مرفه بی درد..
  • آرشیتکت ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    شرکت ... نوشیدنی های نجسی رو هم بصورت مخفی توزیع میکنه.
  • مهدی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    بعضیا میان رای منفی میدن به کامنتهایی که مخالف اینطور چیرا هستند ولی معلوم نیس دلیلشون چیه
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    نیروی انتظامی خسته نباشی قمار بازی های هم روی پل عابر پیاده هست نیروی انتظامی چکار میکند
  • محمد ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    میدونم مشرق اینونشون نمیده ولی سبک زندگی ایرانی اسلامیتون تاحالا دقیقا چه هنری داشته؟چندساله هی دارید میگید باید مهندسی فرهنگی و تمدن سازی کنیم و نتونستید؟وقتی حرفی برای گفتن ندارید پس بزارید بقیه کارشون رو بکنن الکی هم ادای آدمهای کاربلدی که دیگران نمیگذارند کار کنند را درنیاورید لطفا
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    دوست عزیز ناشناس 13:54 .... شما که این حرفو می زنی باید بدونی که کافیه قوه قضاییه با یکی از اینا برخورد کنه، اونوقته که نمایندگان سازمان ملل مثل احمد شهید بریزن تو ایران و برای حقوق بشر اشک تمساح بریزن. روزنامه و رسانه داخلی و خارجی هم که ماشاالله کم ندارن. امروز هم با پول میشه همه چیز رو خرید...
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    اندلس سازی ایران از سالها پیش شروع شده وبه نظر حکومت هم نمی تواند این جریان فرهنگی را کنترل کند .
  • آسمان فرهمند ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    برخی رستوران ها نجسی هم می فروشند!!! وقتی فروشگاه "شهروند" رسما کنسرو خرچنگ و شاه میگو به فروش می رساند،فروش گوشت خوک تقریبا به چشم نمی آید!!!
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    ناشناس ۱۴:۴۸ عزیز کافر همه رو به کیش خویش بیند ما کار نداشته باشیم مانکن و حروم خور نمیشیم چون بی صاحب نیستیم مثل شما
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    شرط میبندم از اسرائیل بیا انگلیس هستی
  • علی ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    چون همه چیز بوروکراتیک و اداری شده ! برادران قضایی و انتظامی و اطلاعاتی !! به فکر حقوق سر ماه هستند و دنبال دردسر نیستند. افتاد.
  • س.م ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    متاسفانه و متاسفانه و باز هم متاسفانه همون قضیهء «همه را می شود با اسکناس و تراول خرید...» توی مملکت ما صدق می کنه و بعضی نیروهای ناخالص؛ باعث بدنامی نیروهای انتظامی ما شده اند و من به عینه شاهد این قضیه بوده ام.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    منم تشکر تشکر
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    چه باید کرد؟!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مرفهین بی درد!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر بی غیرت.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    خاک بر سر اونی که با نمایش بدن خودش یا دیگران، پول در میاره.این پول از لجن هم لجن تره.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    حیازدایی... این افراد روح خودشونو به شیطان فروختن
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    سرور نه اوسکول سسسسسسسسسسررررررررروووووووووووو
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مانکن های توی خیابون رو کجای دردهامون بذاریم؟!
  • یه بنده ی خدا ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    نه داداش یه درد دارن که فقط مخصوص خودشونه بی دینی و نداشتن غیرت همین
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    به تو چه که به اون چه؟؟! .....بی ادب
  • علیرضا اهواز ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق جمعش کن لطفا قلبمون درد گرفت ! خدایی قلب آدم درد میگیره وقتی یه چیزایی رو درباره فساد توی سفارتا و البته شمال تهران میفهمه ... دهنمونو وا نکن نذار بگیم کی پشت این کاراست و کی ... ولمون کن بابا اعصابمون ریخت بهم
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    کثافت شرم نمیکنی دروغ میزنی مینویسی حرومت باشه اون حقوقی که بهتون میدن خدا لعنتتون کنه خیلی واقعا ...این
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ناشناس 2:53 کاری به صحبت ناشناس اولی ندارم ولی تا حدودی درست گفته ..ولی لحن صحبتت مشخصه که چه طوری و صاحبت چه طور تربیتت کرده..خیلی ها مثل شما شعار زده هستن و باطنشون یه چیز دیگه اما فقط در شرایط سخت و ناهنجار خودشون رو نشون میدن..البته به شرط این که مرفه بیدرد نباشن و از باداورده ها گذران عمر نکنن.مرد اونه که دنیای واقعی رو نجات بده و به مردم کمک کنه.نه با کامنت گذاشتن حقایق رو کتمان کنه و خودش رو گول بزنه که ادم خوبیه.پشس وجدان کجاس ناشناس 2:53 گاهی به اسمان نگاه کن
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    به تو چه که به اون چه که به من چه که به توچه اخه؟؟؟؟بی ادب بی ادب
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    به تو چه؟؟
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    حرص نخور عمو
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خوبی عمو ؟؟ اصلا به تو چه؟؟ اگه مثلا میگفت به به چه کار خوبی که دخترا مانکن میشن خوب بود ؟؟یا اگه با مانکن ها مصاحبه اختصاصی میزاشت اونوقت حقوقش حلال بود ؟؟کثافت ..یکی نیس جلوی تو رو بگیره که نظر ندی ژوژو؟؟
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اگه شما یه عنوان یه تئوریسین بتونی یه راه حل صحیح و خارج از تهمت زدن و افترا به دیگران (لطفا پای دین عزیز اسلام رو به میان نیار) لطف کنید یا اجراییش کنید یا مقاله کنید و پخش کنید که بشه جلوی این رفتار ها رو گرفت. ( مانکن شدن برای یه زن یعنی مرگ انسانیت و آرامش و سعادتش؟! )این جمله رو توضیح بدید که درک مطلب شما چیه؟ و اصلا توان نظر دادن رو دارید؟
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    یه راه حل درست برای افاضاتی که نوشتین بیارید
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    2:53 بی ادب معلومه تربیت نداری
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خودت برای این مشکل چه کار کردی.فقط حرف میزنی دیگه/ناشناس 1448 درست میگه
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    معلومه خودتم قدرت تشخیص نداری و خیلی بدوی هستی
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    چه نظر فیلسوفانه ای.خخخخخخخخخخخ
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    نه از فرگوسن داره کامنت میذاره
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    حالا چون نمایندگان حقوق بشر ممکنه اشک تمساح بریزن پس ما باید توی کثافت زندگی کنیم ؟ نه داداش بحث اینه که قانون برای من و توئه نه برای اونا
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اسکلن
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا انقده بی ادبی رومان
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    رفتارهاشون شبيه ديونه هاست خجالتم نمى كشن زنا و مرداى به اين گندگى نه ابرو براشون مهمه نه غيرت دارن نه شعور نه مردم براشون اهميت دارن تو فساد و فحشا بزرگ شدن حرف شما تو كتشون نمى ره از دنيا نهايت امالشون شهوته و كثافتكارى ! خاك برسرن ديگه!
  • علیرضا ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مطلبی دیدم در رد این متن و البته تصاویر موجود در آن ... در مورد متن به دلایلی نظری ندارم اما تصاویر موجود به طور حتم غیرواقعی و متعلق به خارج از محتوای گزارش هستش ، حتما و حتما زمانی که از تصاویر تزئینی و غیرواقعی استفاده میکنید برای مطلبتون ذکر کنید تو متن و زیر عکس ... با تشکر
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    1252 میشه نظر نذاری میمیری اگه نظر ندی خیلی جو زده و فیلسوفانه حرف زدی و به واقعیت ها بی توجهی با تشکر
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    چی چی میگی از خودت مانکن؟!
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    کی ؟؟
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخ.کاش میشد دید خودت تو خلوتت چه کاره ای /خیلی راحت تهمت میزنی بدون اثباط گناه و دلیل این عمل و چرایی اون ...این کار شما فقط جو زدگیه .دوست عزیز تهمت گناه بزرگیه اگه مشرق خبری رو میزنه برا جو دادن به یه عده نیس یه هشدار و زنگ خطره که ببینیم اطرافمون چی میگذره و اونایی که میتونن کاری بکنن قطعا مشرق هم راضی به این تهمت ها نیس ..هر کسی بذری رو که میکاره میخوره افترا و تهمت و .............خطرناکه مراقب شیطان باش
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ژووووووووووژژژژژژژژززووووووووووو.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ناشناس 1505 راستش رو بگو در خلوتت چکار میکنی که به ناشناس 1357 تهمت زدی خخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    1521 به تو می اندیشم!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    این ناشناس دومیه بد سوخته معلومه ناشناس 1505 هستش که بهش برخورده خب راس میگه دیگه تهمت نزن و جو زده نباش اسکل
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    اخه یعنی چی و معلوم هس چی گفتی یکم متوهمی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    با طناب یا صندلی برقی
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    با تشکر از شما و خودم ولی اصل خبر درسته ..شاید عکس ها تزئینی باشه در این خبر اما به هرحال اتفاق افتاده
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    این یارو ناشناس 15:21 معلومه با شیطان دست میده چون حرف ناشناس اولی رو نفهمیده
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    آنها می گذارند بی ناموسی را تبلیغ کنند شما برای چی می گذاری ؟!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    1505 بد سوختی راستش را بگو خودت چه کاره ای
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    برای اینکه بفهمی و بدانی و ببینی و بشنوی که دچارش نشی
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خیلی شوتی
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    وقتی یه خبر رو نمیفهمی مجبوری راجع بهش نظر میدی؟
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    دوست عزیزم ....بکش زیپ رو
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    لعنت بر بی غیرت
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    لطفا یک کار مفید بکن : دهانت را ببند
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ناشناس 15:05 چه تهمتی؟ اصلا معنی تهمت را میدانی؟
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ناشناسها همگی ساکت!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا شلوغش كردى من به كى تهمت زدم يك كلمه نوشتم بى حجابى بد تهمت بود ؟شما بيكاريد ظرفاى خونتون رو بشور حرص مانكنا رو هم نخور بلدن چكار كنند وكيل مدافع نمى خوان اينام شو سالم و مجاز برگزار كنند تا مردم پشت سرشون حرف نزنند!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    تو منافقی
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    چشم آقا محمد حالا که مسئولین نتونستن کاری بکنند اجازه میدیم شما هر غلطی خواستی بکنی. مسئولین اگه بی خاصیت باشن خون شهدا که بی خاصیت نیست. دفعه آخرت هم باشه با این همه وقاحت حرف میزنی بعدش هم میشینی همه جا میگی آزادی نیست.
  • علی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    از هر دری فقر بیاد از در دیگه ایمان می ره بیرون .اینها همه به خاطر فقر و اختلاف طبقاتي که به خاطر بی لیاقتی سران نظام ودولت تو کشورمون به وجود امده.
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    اوسکول نه ، اسکل ....
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    فکرکردی اینجا سرزمین اربابت ریاضه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس