کد خبر 362648
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

منابع نزدیک به دفتر ریاست‌جمهوری یمن از انتخاب سرتیپ ستاد «علی محسن علی مثنی» به عنوان رئیس ستاد مشترک جدید ارتش یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن رئیس جدیدی را برای ستاد مشترک ارتش این کشور انتخاب کرد.

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن به نقل از منابع مورد اعتماد در دفتر ریاست‌جمهوری یمن که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که عبدربه منصور هادی، سرتیپ ستاد «علی محسن علی مثنی» را که از آوریل 2013، فرمانده منطقه نظامی 7 یمن بود، جایگزین سرتیپ ستاد «احمد علی الاشول»، رئیس ستاد مشترک ارتش می‌کند.

رئیس ستاد مشترک یمن مشخص شد+عکس

 

پیش از این برخی منابع ادعا کرده بودند که که سرتیپ ستاد خلبان «راشد الجند» رئیس ستاد مشترک ارتش و جایگزین سرتیپ ستاد «احمد علی الاشول» خواهد شد.

مثنی متولد سال 1967 در منطقه «رُصابه» واقع در استان «ذمار» است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم نظامی از دانشکده جنگ صنعا، کارشناسی ارشد این رشته با درجه ممتاز از همین دانشکده است و در دوره ارشد به دلیل ممتاز بودن از بورسیه دولت برخوردار شد. وی دارای سوابق و تجارب زیادی در ارتش یمن است.

این تغییر در فرماندهی ستاد مشترک ارتش یمن پس از انتخاب سرتیپ «محمود الصبیحی» به عنوان وزیر دفاع و برکناری وزیر دفاع سابق یعنی سرتیپ «محمد ناصر احمد» صورت می‌گیرد. اخبار در دست است که نشان می‌دهد محمد ناصر احمد که پس از انقلاب مردم یمن در صنعا، از یمن گریخته است به عنوان سفیر یا وابسته نظامی در یکی از کشورهای غربی منصوب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس