کد خبر 361951
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

جرج بوش پسر می گوید، نامزدی برادر جمهوری خواهش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل هیلاری کلینتون، بسیار خوشایند وی است.

به گزارش مشرق، "جرج دابلیو بوش" رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای برای تبلیغ کتابی که درباره پدرش "جرج اچ دبلیو بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا نوشته است، گفت که وی برادرش "جب" را تشویق می کند تا سومین رییس جمهور از خانواده بوش باشد.

وی با بیان اینکه درصورت نامزدی برادرش از وی حمایت خواهد کرد، اظهار داشت که برادرش تجربه لازم برای ریاست جمهوری را دارد و به خوبی می داند رییس شدن چه معنایی دارد و می تواند اقشار مختلف رای دهندگان را به خود جلب کند.

رییس جمهور اسبق آمریکا گفت: برخی خواهند گفت که چاره ای  ندارم، جز اینکه به کسی که نام "بوش" دارد، رای بدهم.

وی افزود: مسلما اگر "جب بوش" دربرابر "هیلاری کلینتون" نامزد شود، من گمان می کنم مشکل اسم تا حدودی مرتفع خواهد شد و سپس مردم رییس خود را از بین این دو انتخاب خواهند کرد، اما تاکنون هیچ یک از آنها اعلام نکرده است که نامزد خواهد شد و من نیز نمی دانم که جب نامزد می شود یا خیر.

رسانه های آمریکایی پیش بینی می کنند که اگر هیلاری کلینتون نامزد پیشین دور مقدماتی دموکرات ها برای ریاست جمهوری و وزیر خارجه اسبق این کشور از حزب دموکرات بار دیگر در رقابت های درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش کند، پیروز خواهد شد. وی در رقابتهای درون حزبی قبل از انتخابات 2008 در مقابل باراک اوباما شکست خورد و سپس منصب وزارت خارجه در دولت اوباما را از سال 2009 تا 2013  به عهده گرفت.

جب بوش 61 ساله پیشتر دو دوره فرماندار ایالت فلوریدا بوده است. وی می گوید برای شرکت در رقابتهای درون حزبی جمهوری خواه ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تا پایان سال جاری تصمیم گیری خواهد کرد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس