رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، فعلاً مسابقات لیگ برتر از صداوسیما پخش نخواهد شد.

خبر کفاشیان از تعطیلی احتمالی لیگ برتربه گزارش مشرق، علی کفاشیان اظهار داشت: در جلسه امروز موارد مختلفی بحث و بررسی شد که یکی از آنها حق پخش تلویزیونی بود که فعلاً به نتیجه نهایی نرسید. باید با جاهای دیگر مذاکره کنیم تا این موضوع حل شود. باید بتوانیم موضوع حق پخش را حل کرده تا فوتبال را به مردم نشان دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورود شبکه خارجی قانونی است یا خیر، گفت: حتماً باید قانون را رعایت کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم فوتبال را پخش کنیم. شرایط دیگری هم هست که باید فراهم شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته‌اند اگر موضوع حق پخش رعایت نشود احتمال دارد فوتبال تعطیل شود، گفت: یکی از راه‌ها همین است اما علاقه‌داریم که مسابقات لیگ برتر را پخش کنیم. اگر به حق پخش لطمه بخورد در نهایت لیگ را تعطیل خواهیم کرد. حق پخش یکی از راه‌های درآمد فوتبال است که باید پرداخت شود اما فعلاً چیزی به ما داده نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی از شبکه خارجی برای پخش مسابقات شده است یا خیر،‌گفت: پیشنهاداتی داده‌اند چه داخلی چه خارجی که می‌خواهند مسابقات را پخش کنند. اگر با صدا و سیما به توافق نرسیم با آنها وارد مذاکره می‌شویم تا توافقات صورت بگیرد.

کفاشیان در مورد اینکه سازمان لیگ گفته است موارد مختلفی وجود دارد اما آن چیزی که مشخص است تا کنون چیزی صورت نگرفته است اگر بخواهیم این موضوع را از طریق هیأت دولت حل کنیم باید از طریق وزارت ورزش کارها را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا مسابقات تیم ملی هم با این روند پخش نخواهد شد، گفت: بازی‌های بین‌المللی تیم ملی مشکلی ندارد و تابع مقررات خاص خودش است و قابل پخش است. ما تصمیم گرفتیم که اگر قرار است بازی‌ها پخش نشود هیچ مسابقه‌ای از لیگ پخش نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توافقات اگر صورت بگیرد همان 160 میلیارد خواهد بود یا خیر، گفت: همان مبلغ است و چیزی کم و زیاد نشده است. البته ما روی یک مبلغ پافشاری نکرده‌ایم بلکه گفته‌ایم موارد دیگر را هم بررسی کنیم ما می‌خواهیم هرچیزی هست داخل یک سبد بریزیم و با هم تقسیم کنیم یا اینکه یک شبکه خصوصی به ورزش اختصاص دهند و ما هزینه‌اش را هرچقدر باشد پرداخت می‌کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه اگر شبکه‌های خارجی حق پخش را بخرند، مسابقات را کارتی می‌کنند آن وقت شرایط چگونه می‌شود، گفت: ما توقع نداریم که آن را به مردم بفروشند برای این کار هم راه حل داریم البته تبلیغاتی که صدا و سیما در جریان بازی‌های لیگ به دست می‌آورد بالاست. ما می‌خواهیم حق پخش مسابقات داده شود تا بتوانیم کیفیت باشگاه‌های خود را بالا ببریم. اگر باشگاه حرفه‌ای می‌خواهیم باید موارد دیگر هم حرفه‌ای باشد.

وی در مورد اینکه گفته‌اند ضرغامی در صدا و سیما حضورش موقت است، عنوان کرد: من از این موضوع خبر ندارم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مسابقات پخش نمی‌شود و هواداران هم به ورزشگاه نمی‌روند گفت: اینطور نیست در استان‌ها تماشاگران از بازی‌ها استقبال خوبی می‌کنند اگر پخش نشود مردم به ورزشگاه می‌آیند و این کار به زمان نیاز دارد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا احتمال دارد دربی به تعویق بیفتد یا خیر،‌گفت:‌ این موضوع باید بررسی شود و احتمال جابجایی وجود دارد.

وی در مورد دیدار با ضرغامی عنوان کرد:‌ رسانه ملی مسابقات جام جهانی را به خوبی پوشش داد و ما هم از آنها تشکر کردیم. بحث حق پخش جدا، بحث تشکر به خاطر جام جهانی جدا. ما همیشه از رسانه ملی حمایت کردیم اما این دلیل نمی‌شود که آنها درآمد حاصل از پخش مسابقات را صرف کارهای خود کنند.

کفاشیان همچنین درباره مشکل مهرداد پولادی، گفت: هر موقعی مقررات اعمال شود مطابق آن عمل می‌کنیم.

وی درباره اینکه کسانی که خلاف می‌کنند، 5 سال حبس خواهند داشت، گفت: بالاخره هر کسی قانون را دور بزند و خلاف کند حبس می‌شود. ما هم خلاف کنیم حبس می‌شویم. هیچ فرقی بین یک فوتبالیست و یک شهروند نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا پولادی به تیم ملی دعوت می شود، اظهار داشت: اگر قانون نگذارد مطابق مقررات نمی‌توانیم او را دعوت کنیم. هر چند یک بازیکن خوب باشد. او باید مشکلش را حل کند.

کفاشیان همچنین درباره اینکه گفته شده فدراسیون فوتبال باید فردی را که در اینچئون تخلف کرده به مراجع قضایی تحویل دهد، عنوان کرد: بخش قضایی فدراسیون باید او را معرفی کند و ما هم پیگیری می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قرار شده در جلسه بعدی که اگر بین شما و ضرغامی برگزار شود، رؤسای بسکتبال و والیبال نیز می‌خواهند حضور داشته باشند و این موضوع به شما کمک خواهد کرد، گفت:‌صدا و سیما باید حمایت کند. ما اگر متکی به بودجه دولت و اسپانسرها باشیم نمی‌توانیم این رشته‌ها را توسعه دهیم.

کفاشیان درباره تعویق دربی عنوان کرد: سازمان لیگ ممکن است جابجایی‌هایی داشته باشد اما آنها در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کنند.

وی درباره اینکه اگر پرسپولیس بازیکن نداشته باشد، دربی به تعویق خواهد افتاد عنوان کرد: اگر پرسپولیس بازیکن نداشته باشد احتمال تعویق وجود دارد اما ما نمی‌گذاریم پرسپولیس بازیکن نداشته باشد.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی عنوان کرد: با عراق یا کنیا صحبت می‌کنیم. بالاخره یک کشوری می‌آید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گگه ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای کفاشیان : شماه به چه حقی حقوق ملت رازیر پا می گذارید .شماها حق نداریدجلوی پخش بازی ها رابگیرد .اگر عرضه دارید بروید زیر ساخت فوتبال رادرست کیند وکیفیت بازی را بالا ببرید تا تماشاگران به ورزشگاه بیایندوشما ازطریق فروش بلیط حق تان رابگیرد.نه اینکه جلوی پخش فوتبال رابگیرد ومردم رامسخره کنید.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تو کی باشی لیگ رو تعطیل بکنی با این نتایج گند تیم های فوتبال همین قدر که با لابی و پارتی گردن کلفت چند ساله راس فدراسيون هستی واست کافیه
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    این آه مردم هست به دلیل مصرف زیاد بیت المال مردم لطفا طاقت بیارید اونها باید منت ما رو بکشن که این فوتبال رو ببینیم نه ما مطمئن باشید تعطیل نخواهند کرد چون محل فساد و رانت بازی خودشون تعطیل میشه مرگ بر مفسیدن بیت المال در فوتبال
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای کفاشیان مردم واسه دیدن فوتبال مسخره شما حاضر به پرداخت پول نیستند این بامبولها رو داری درمیاری که یه چیزی گیرت بیاد اکثرا ترجیح میدن تو خونه فوتبال ببیند تا پول بدن بیان استادیوم
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    این حرفها خریدار نداره دو سه تا از پورشه و مازراتی های زیر پای فوتبالیست هاتونو کم کنید مشکل مالی کامل حل میشه
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    فوتبال واسه هرکی نداشت واسه شما و امثال شما خوب داشت آقای کفاشیان
  • امیر ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ما که نیازی به این فوتبال در پیتی نداریم برید به حال خودتون گریه کنید
  • yar ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بابا تعطیلش کنید ما که از خدامونه برا موفقیت فوتبال لازمه البته این کار رو باید چند سال ادامه بدید.تنها راه موفقیت فوتبال ما تعطیلی چند ساله می باشد.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    یک مشت پول پرست! متاسفم!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا لعنت کنه مسولینی رو که بیت المال را هدر می دهند!
  • ناشناس ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا رو شکر که پخش نمی شوند.اخه اوت دستی وزیر توپ زدن هم دیدن داره؟
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اگه فوتبال رو تعطیل کنید دیگه کی بره ماشین های لوکس بخره یا توشمال شهر فروشگاه و رستوران افتتاح بکنه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    الهی آمین
  • دکتر ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    یکی از دلایل خالی بودن ورزشگاه ها در ایران همین پخش رایگان مسابقات هست مثل تمام دنیا پخش مسابقات رو پولی کنید ببنیم بعد هم ورزشگاه خالیه یا نه....
  • عباد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    یکی از دوستان عراقی بنده یک ماه پیش مهمون ما بود که نگاه به بازی استقلال سپاهان کرد تعجب کرد از کیفیت بازی پایین لیگ ایران فکر می کرد لیگ هنده!!.. نشستیم با هم الجزیره و دبی اسپورت بازیهای سطح بالای لیگ قطر امارات و عربستان رو نگاه کردیم..... وضع موجود فوتبال ایران نتیجه 10 سال به آتش کشیدن چند هزار میلیارد پول بیت المال در این فوتبال به اسم حرفه ای شدن هست
  • نا امید ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ابه نظر من این ها فوتبال بازی نمیکنن همون بهتر پخش نشه چون که آبروی لیگ ایران رو بردن با این کاراشون الان هیچ لیگی به اندزه لیگ ایران حاشیه نداره.
  • پسر شجاع ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    دکتر جون ! کیفیت فوتبال ما پائین ه .
  • سید سجاد ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    کلا اگه فوتبال تعطیل بشه خیلی عالیه نفس راحت می کشیم...
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    دکتریت تو حلقم کاش اکابر میرفتی پرفسور
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    صدا وسبما هیجی نداره اگه فوتبالم پخش نکنه که دیگه کلا ما انتمون رو پرت ن می کنیم توی خیابون
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای ضرغامی هم زده به سیم آخر این آخر کاری
  • ی آدم ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقا ما فوتبال نمیخایم . میتونید از آمار های نظرات ببینید . به خدا دارم میسوزم از نادونی بعضی ها که آتیش میزنن به بیت المال ، به فرهنگ ، به شرف ...
  • محمد ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اقا شلوغش نکن اون خودش مهرست اصلااا ربطی ب کفاشیان نداره ب سبزی فروش کله پز مسئول بدون اینو ندون. خلاص
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ایول ناشناس ما هم انتنمون رو میندازیم توی کوچه!
  • رضا ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب کفاشیان اعلام کردندکه:....اگرصداوسیماحق پخش مسابقات فوتبال روندهد،منهم قهرمیکنم ومیرم رییس فدراسیون فوتبال بنگلادش میشم....آخه ازاونجاپیشنهاددارم ومدیربرنامه هام درحال مذاکره هست..........حالاهی شمابگین کفاشیان چنین است وچنان وپاش به توپ فوتبال نخورده.....خلایق هرچی لایق.
  • عباس م 61 ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده خدا حق فوتبالو می خواد دیگه
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای کفاشیان به درک فوتبال رو پخش نکنید ...فکر میکنی خیلی فوتبال با کیفیتی داریم ...باور کن اینقدر خیالمون راحته و اعصابمون آروم از این فوتبال درپیتی ایران که یک مشت مفت خور بار آورده....
  • محمد ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    از يه نظر خوشحالم از يه نظر ناراحت خوشحال اين كه فوتبال ايران كيفيت ديدن نداره و اين كه در مصرف برق هم صرفه جويي ميشه ناراحتم از اين كه اگه پخش نشه پس ما به چي بخنديم..
  • ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    انتن تو بیابان پرت کن
  • ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    ضرغامی فهمید تو نفهمیدی این فوتبال نیست تازه باید کفاشیان یه پولی بده به صدا سیما برای تبلیغ به اصطلاح فوتبال که پخش میکنه
  • ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مهران مدیری طنز میسازه برای شادی تو
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    استعمال بیت المال اکیدا ممنوع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس