کد خبر 358019
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

ستاره بازنشسته تیم ملی فرانسه عنوان کرد برای دفاع از محرومیت ۳ ماهه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا برایش در نظر گرفته شده، هر کاری که بتواند انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، زین‌الدین زیدان که در فصل جاری هدایت تیم فوتبال رئال‌ مارید کاستیا در لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های اسپانیا را بر عهده دارد به دلیل نداشتن مدارک مورد نیاز جهت مربیگری در این لیگ به مدت 3 ماه از نشستن روی نیمک تیم دوم رئالی‌ها محروم شد.

در ماه آگوست شکایتی مبنی بر عدم صلاحیت زیدان برای مربیگری در این لیگ مطرح شد. هافبک پیشین تیم ملی فرانسه که فصل گذشته به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی در سانتیاگوبرنابئو فعالیت می‌کرد دارای مدرک مربیگری A یوفاست که معادل مدرک مربیگری سطح 2 در اسپانیا بوده ولی برای مربیگری در لیگ دسته سوم این کشور نیاز به مدرک سطح 3 است.

فرانسیکو روبیو، وکیل رقابت‌های لیگ دسته سوم اسپانیا این محرومیت را برای ستاره پیشین تیم‌های یوونتوس و رئال‌مادرید در نظر گرفته است در حالی که این محرومیت 3 ماهه می‌توانست بیشتر از این هم باشد. همچنین سانتیاگو سانچس، دستیار زیدان هم به دلیل ناکافی بودن مدارک مربیگری‌اش همانند وی به مدت 3 ماه از نشستن روی نیمکت مربیگری محروم شد.

باشگاه رئال‌مادرید هم با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: باشگاه‌ رئال‌ مادرید مخالفت کامل خود را با حکم صادره اعلام می‌کند. در هر صورت زین‌الدین زیدان دوره‌های مربیگری را توسط فدراسیون فوتبال فرانسه طی کرده و پس از آن هدایت رئال‌ مادرید کاستیا را بر عهده گرفته است. همچنین مدرک مربیگری او در تاریخ 13 اکتبر 2014 توسط فدراسیون فوتبال فرانسه صادر شده است. رئال‌ مادرید تمامی راهکارهای قانونی را در پیش خواهد گرفت تا نشان دهد این تصمیم بی‌معنی بوده است.

زیدان هم گفت: باشگاه رئال‌مادرید هر کاری که بتواند انجام خواهد داد و در کنارش من هم هر کاری که برای دفاع از خودم لازم باشد، انجام می‌دهم. از اینکه مدرک مربیگری‌ام را در فرانسه گرفته‌ام اصلاً پشیمان نیستم. اگر به گذشته برگردیم باز هم همین کار را می‌کردم. خیلی خوب است که هنوز افرادی در رئال‌ مادرید هستند که از من دفاع می‌کنند.

هافبک پیشین کهکشانی‌ها 10 روز فرصت دارد تا به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدید نظر کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس