کد خبر 358093
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

پرسپوليس در ضربات پنالتي، راه‌آهن را شکست داد، در تاريخ فوتبال ايران بازي هاي حساسي از پرسپوليس به ضربات پنالتي رسيده که در ذهن فوتبال به يادگار مانده است.

به گزارش مشرق، به هشت نسخه از پنالتی های تاریخی می پردازیم:

1. کار پرسپولیس 4بار در فینال به ضربات پنالتی رسیده است که هر 4بار پرسپولیس بازنده شده است.

فینال جام‌حذفی 60 برابر شاهین تهران 2ـ4

فینال لیگ دوم آزادگان 71 برابر شاهین پاس 2ـ6

فینال جام‌حذفی 85 ـ84 برابر سپاهان 5ـ6

فینال جام‌حذفی 92 ـ91 برابر سپاهان 3ـ5

2. یک دربی سرخابی ها به ضربات پنالتی رسید. در روز 19 اسفند 67، در یک چهارم نهایی جام‌حذفی، پرسپولیس، استقلال را با نتیجه 4ـ2 برد، یوسفی، عاشوری، محرمی و کرمانی 4 گل پرسپولیس را زدند و قلعه‌نویی و شکورزاده پنالتی های استقلال را خراب کردند.

3. طولانی ترین ضیافت پنالتی ها در تاریخ پرسپولیس، سال 56 رخ داد. برابر دارایی، پرسپولیس و دارایی هر کدام 11 ضربه زدند و دارایی 10 ـ9 برابر پرسپولیس برنده شد.

4. پرسپولیس، در 12 سال گذشته تنها یک بار برابر تیمی که قلعه‌نویی سرمربیش بوده کامیاب شده است. در جام‌حذفی 90 ـ 89 و در مرحله یکچهارم پرسپولیس تیم سپاهان را با هدایت قلعه‌نویی برد و به نیمه نهایی رسید.

5. پرسپولیس، در نیمه نهایی بازی های شایسته را در ضربات پنالتی با برد به پایان رسانده است. پرسپولیس ـ سرباز در سال 58، پرسپولیس ـ 17شهریور در سال 66، پرسپولیس ـ صبا در سال 88، پرسپولیس ـ نوژن ساری در سال 85 ـ 84 و ... نشان دهنده شایستگی پرسپولیس در مراحل نیمه نهایی بوده است.

6. بازی پرسپولیس ـ دارایی در سال 56 که از آن گفتیم اولین بازی تاریخ فوتبال ایران بود که فرجامش با ضربات پنالتی مشخص شد.

7. سپاهان رکورددار بازی در ضیافت پنالتی برابر پرسپولیس است. 3بازی 2 تیم به پنالتی رسیده که سپاهان طی آن 2بار پرسپولیس را شکست داده و در فینال قهرمان جام‌حذفی شده است.

8. بدترین باخت پرسپولیس در ضربات پنالتی، برابر ملوان در سال 81 بوده است. در این بازی پرسپولیس که در بازی رفت 2 ـ صفر برده بود، 2 ـ صفر باخت تا بازی 2 ـ 2 شود، در ضربات پنالتی پرسپولیس 3 گل خورد و یک گل هم نزد و 3 ـ صفر بازنده شد.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس