کد خبر 353627
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴

ولایتی گفت: وضعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار نگران‌کننده است و ضروری است از دخالت‌های خارجی در این منطقه جلوگیری شود و همه کشورها باید در این مسیر گام بردارند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام عصر امروز با هیئت موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار در خصوص وضعیت منطقه گفت: وضعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار نگران‌کننده است و ضروری است از دخالت‌های خارجی در این منطقه جلوگیری شود و همه کشورها باید در این مسیر گام بردارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام ادامه داد: چرا که سیاست‌های آنان در منطقه‌ای مانند سیاست‌های استعماری است و ایران و ترکیه با توجه به تاریخ طولانی که دارند، باید از نفوذ آنها جلوگیری کنند.

وی افزود: چه مجوزی را می‌توان نام برد که به کشورهای خارجی اجازه هجمه و بمباران در مناطقی همچون پاکستان، سوریه و عراق را بدون اجازه  از حکومت آن کشور بدهند.

ولایتی در خصوص حمله به غزه افزود: حمله به نوار غزه و کشتن مردمان بی‌گناه و کودکان و از میان بردن ساختارها چگونه قابل توجیه است اما ایران با کمال صداقت به آنان کمک کرد و به طور یقین روابط ایران و ترکیه در منطقه بسیار مهم است و تبادل هیئت‌های علمی نیز می‌تواند در این جهت موثر باشد.

سلیمان سنسوری رئیس هیئت موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سطح جهان و منطقه ضرورت توجه هرچه بیشتر این تحولات را یادآور شد و دیدگاه‌های ایران و ترکیه را در این زمینه قابل توجه داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس