کد خبر 349797
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای به شرکت‌هایی که در حمایت از تیم ملی اقدامی می‌کنند نکاتی را گوشزد کرد.

به گزارش مشرق، پس از جام جهانی واحد حقوقی فدراسیون فوتبال از بیست و چهار شرکت که در ایام برگزاری جام 2014 بدون مجوز فدراسیون فوتبال اقدام به تبلیغات کالاهای خود با استفاده از اسم و عکس و فیلم تیم ملی ایران کرده بودند شکایت کرد و این شرکتها را محکوم کرد.

با خبر شدیم پس از اعلام برنامه های جام ملتهای آسیا 2015 و برای جلوگیری از تکرار آن اتفاق، فدراسیون فوتبال سعی دارد علاوه بر شکایت از شرکتهای متخلف، طی جلسات و هماهنگی های بیشتر با مسئولان  صدا و سیما و شهرداری از منظر قانونی اجازه تبلیغات روی بیلبوردها و تلویزیون را ندهد.

فدراسیون فوتبال در جام جهانی توانست نامه منع نمایش تبلیغات غیر قانونی و بدون مجوز فدراسیون فوتبال که در آن تبلیغات، شرکتها مدعی حمایت از تیم ملی بودند یا از اسم تیم ملی ایران برای فروش کالاهای خود استفاده می کردند را از مسئولین سازمان صدا و سیما بگیرد اما آن روزها این تبلیغات با توجه به درگیر بودن فدراسیون و صدا و سیما جمع نشد به همین دلیل فدراسیون اینبار قبل از شروع جام ملتها هماهنگی های لازم را برای جلوگیری از این تبلیغات بدون مجوز اقدام کرده و امیدوار است که حق کپی رایتش در ایران حفظ شود.

قانون بین المللی کپی رایت در سراسر دنیا اجرا می شود و فدراسیون های فوتبال در سراسر دنیا بخشی از هزینه هایشان را از همین مسیر به دست می آورند.

جام ملتهای آسیا 2015 از تاریخ  19 دی ماه تا 25 بهمن ماه در استرالیا برگزار می شود و تیم ملی ایران در این رقابتها با تیمهای امارات، قطر و بحرین همگروه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس