کد خبر 347341
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

مدیر ورزشی ختافه گفت: پیشرفت ختافه در لالیگا بستگی به میزان سرمایه‌گذاری هدایتی در این تیم دارد.

به گزارش مشرق، تونی مونیس، مدیر ورزشی تیم فوتبال ختافه اسپانیا که به منظور فروش بخشی از سهام این باشگاه به حسین هدایتی به کشورمان سفر کرده بود، پس از توافقات اولیه برای انجام این معامله، هفته گذشته کشورمان را ترک کرد.

در مورد بحث حضور در ایران صحبت کنید. موضوع فروش ختافه به کجا رسید؟

فکر می‌کنم سفر پُرباری به ایران داشتیم و هدفمان بیشتر این بود تا در این سفر یکدیگر را بیشتر بشناسیم و خوشحالم که توانستیم به منظور شناسایی بیشتر تیم ختافه و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این تیم در خدمت حسین هدایتی باشیم.

اصولاً چرا قبول کردید که با یک ایرانی این معامله را انجام دهید؟

به هر جهت درهای فوتبال اسپانیا، به خصوص لالیگا و تیم ختافه به روی تمام دوستانی که می‌خواهند در اینجا سرمایه‌گذاری کنند باز است.

در صورتی مالکیت ختافه به یک ایرانی برسد، این توقع از وی می‌رود که او استعدادهای فوتبال ایران در هر دو بخش بازیگری و مربیگری را در تیم ختافه به کار بگیرد. به عنوان یک اسپانیایی با این موضوع مشکلی ندارید؟

فکر می‌کنم در این بخش خود مدیران باشگاه باید با یکدیگر به تعامل و هماهنگی برسند، البته لیگ اسپانیا لیگ باکیفیتی محسوب می‌شود. در این لیگ علاوه بر کیفیت بالا، توقعات بالایی نیز از فوتبال و بازیکنان وجود دارد. بنابراین افرادی که بتوانند در آن سطح از کیفیت خودشان را نشان دهند، مشکلی برای حضورشان در لالیگا وجود نخواهد داشت. حال می‌خواهد این بازیکن باکیفیت، ایرانی باشد یا هر کشور دیگر، فرقی نمی‌کند و مهم دارا بودن یکسری استانداردها برای حضور در لالیگاست.

از بازیکنان ایرانی که در لالیگا بازی کرده‌اند چه شناختی دارید؟


شناخت خوبی از این بازیکنان دارم و اتفاقاً بازیکنانی مانند شجاعی، نکونام و یا بازیکنان ایرانی دیگری که در سایر لیگ‌های معتبر اروپا بازی کرده‌اند، به خوبی نشان داده‌اند که کیفیت بالا برای حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی را داشته و دارند.

با وجودی که شاید زمان زیادی از جام جهانی 2014 گذشته است، یک مقدار در این خصوص صحبت کنیم. عملکرد تیم ملی ایران را در جام جهانی که گذشت چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌های ایران تصویر بسیار خوبی را در ذهن من به جای گذاشت، چون بازیکنان این تیم در سطح بسیار بالایی جنگیدند. بازیکنان ایران با پتانسیلی بالا مقابل تیم‌های باکیفیتی از جمله آرژانتین در جام جهانی برزیل، نمایش خوبی را ارائه کرده و به خوبی نیز جنگیدند.

از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران چه میزان شناخت دارید؟ تا همین مدت اخیر هم این مربی برای ماندن در فوتبال ایران مخالفان و موافقان زیادی داشت. با همه این انتقادات این مربی پرتغالی سرانجام در فوتبال ایران ماندنی شد.

در مورد جزئیات قرارداد کی‌روش با فدراسیون ایران نمی‌توانم صحبت زیادی انجام دهم، اما کی‌روش در هر حال مربی شناخته‌ای است که موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی 2014 برزیل برساند.

 

فکر می‌کنید تیم ملی ایران این توانایی را دارد که با کی‌روش قهرمان آسیا شود.

فقط می‌توانم برای تیم ملی ایران در آسیا آرزوی موفقیت کنم.

البته کی‌روش در فوتبال اسپانیا کارنامه ناموفقی را با رئال مادرید به ثبت رساند. آن زمان در ختافه بودید؟

بله به خوبی آن روزها را به یاد دارم.

با ختافه چه عملکردی را مقابل تیمِ کی‌روش به ثبت رساندید؟

ختافه نیز مانند سایر تیم‌ها سعی می‌کند بازی‌های جنگنده‌ای را مقابل تیم‌های بزرگ و قدرتمند نشان داده و از حیثیت خودش دفاع کند و در آن بازی هم همین اتفاق افتاد. در آن دیدار به گمانم با رئال مادریدی که سرمربی‌اش کی‌روش بود، به تساوی رسیدیم.

در چند سال اخیر برای محدود کردن قرارداد بازیکنان فوتبال در ایران، روش‌هایی از جمله سقف قرارداد و سقف بودجه در فوتبال ایران به وجود آمده است. با این موضوع تا چه اندازه موافقید؟


محدودیت‌ها برای قرارداد بازیکنان باید براساس بودجه باشگاه‌ها مشخص شود. معتقدم که نباید در این خصوص مراجع دیگر به قراردادها ورود کنند.

شما یک تیم مادریدی هستید و این در حالی است که بارسلونا در ایران طرفداران زیادی دارد. حتی خود آقای هدایتی هم اعلام کرد که طرفدار بارسلوناست. با این موضوع که مشکلی ندارید؟


برای ما ختافه مهم است و ما از این تیم حمایت می‌کنیم. به هرجهت فوتبال ورزش بدون مرزی محسوب می‌شود و هر فردی در این جغرافیای بدون مرز به دنبال عشق و علاقه‌اش می‌رود.

در حال حاضر و پس از انجام 4 هفته از رقابت‌های لالیگا، ختافه در شانزدهم جدول است. آینده تیم‌تان را در فصل جاری در صورتی که تیم تحت مالکیت هدایتی قرار بگیرد را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟


این موضوع دیگر بستگی دارد به مقدار سرمایه‌گذاری و حضور بازیکنان تأثیرگذار در ختافه.

در مورد اوساسونا هم صحبت می‌کنید، چون ایرانی‌ها در چند سال اخیر فوتبال اسپانیا را به خاطر حضور بازیکنان ایرانی در این تیم با این تیم می‌شناسند.

اوساسونا با وجود اینکه به زیرگروه لیگ سقوط کرده است اما تیم تاریخی و ریشه‌داری در فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود. البته در همین زیرگروه لیگ نیز تیم‌های قدرتمندی حضور دارند و نمی‌توان این لیگ را هم دست کم گرفت.

خود شما پس از ختافه، طرفدار کدام تیم هستید؟

اتلتیکو مادرید.

طرفدار مسی هستید یا رونالدو؟

هر دو بازیکن.

صحبت پایانی؟

خیلی خوشحالم که به ایران سفر کرده و از نزدیک با مردم خونگرم کشورتان آشنا شدم. اقامت در ایران برایم بسیار دلپذیر بود.

در نهایت باید از مسئولان فدراسیون و آقای هدایتی که به ما وقت دادند تا بتوانیم در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس