کد خبر 340262
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

منابع بیمارستانی در پاکستان از مجروح شدن دست‌کم ۲۳۴ تن در جریان درگیری معترضان ضد دولتی با نیروهای پلیس در «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور خبر دادند. د.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: در حالی‌که پاکستان با تنش سیاسی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است، در درگیری‌هایی که شامگاه شنبه بین معترضان ضد دولتی و نیروهای پلیس به‌وقوع پیوست، دست‌کم 234 تن مجروح شدند.

«وسیم خواجه» سخنگوی موسسه علوم پزشکی در اسلام آباد اعلام کرد «164 مجروح که حال دو تن از آنها بسیار وخیم بوده است، به این مرکز منتقل شده‌اند.» در حالی‌که بیمارستان دیگری از انتقال 70 مجروح دیگر خبر داده، بدین ترتیب شمار مجروحان این درگیری‌ها به 234 تن افزایش یافته است.

برخی از منابع پزشکی و بیمارستانی اعلام کردند بیشتر این مجروحان هدف گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفته‌اند که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از آنها استفاده کرده است.

براساس این گزارش، هزاران تن از طرفداران «عمران خان» و «طاهر القادری»، رهبران معترضان از پانزدهم آگوست جاری با برگزاری تظاهرات در اسلام‌آباد خواستار استعفای «نواز شریف» نخست‌وزیر هستند.

رهبران مخالفان، روز شنبه از طرفداران خود خواستند از مقابل مقر پارلمان به سمت مقر نخست‌وزیر واقع در خیابان «الدستور» حرکت کنند.

هنگام حرکت معترضان به سمت مقر نخست‌وزیری که برخی از آنها چوب و عصا با خود حمل می‌کردند، پلیس با گازهای اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به سمت آنها حمله‌ور شد.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی در پاکستان، برای نخستین بار است که پلیس با معترضان درگیر می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس