کد خبر 340386
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

برخی از احزاب و مقام‌های پاکستانی به خشونت کشیده شدن تظاهرات «انقلاب» و «آزادی» در پاکستان روز سیاه نواز شریف نامیدند و خواستار اعلام ۳ روز عزای عمومی در سراسر این کشور شدند.

به گزارش مشرق، «اکسپرس نیوز» نوشت: برخی از احزاب و مقام‌های پاکستانی به خشونت کشیده شدن تظاهرات «انقلاب» و «آزادی» در پاکستان روز سیاه نواز شریف نامیدند و خواستار اعلام 3 روز عزای عمومی در سراسر این کشور شدند.

بر اساس گزارش‌ها در اعتراض‌های ضد دولتی حامیان «طاهر القادری» و «عمران خان» 75 پلیس و دستکم 500 تظاهرات کننده زخمی و 2 نفر دیگر نیز کشته شدند.

«یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق پاکستان ضمن محکومیت خشونت علیه تظاهرات کنندگان از سوی دولت این کشور گفت: پاکستان یکی از سیاه‌ترین روزهای خود را تجربه کرده است.

همچنین «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان که تا هفته گذشته به نظر می‌رسید که از «نواز شریف» نخست وزیر کنونی این کشور حمایت می‌کند، خشونت دولت علیه تظاهرات کنندگان را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: مذاکره دولت و احزاب معترض بهترین راه است.

از سوی دیگر، «رحمان ملک» وزیر کشور سابق پاکستان نیز ضمن محکومیت خشونت پلیس علیه تظاهرات کنندگان انقلاب و آزادی، مذاکره شخص نواز شریف با طاهر القادری و عمران خان را بهترین راه دانست.

«حیدر عباس رضوی» رهبر حزب «متحده قومی» پاکستان نیز در واکنش به خشونت علیه تظاهرات کنندگان «انقلاب» و «آزادی» امروز یکشنبه را در سراسر پاکستان عزای عمومی اعلام کرد.

از سوی دیگر، «محمد ثروت اعجاز قادری» رهبر حزب «تحریک سنی» و «علامه راجه ناصر عباس» رهبر حزب «وحدت مسلمین» پاکستان نیز به خاطر کشته و زخمی‌شدگان این درگیری‌ها در پاکستان 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

«حیدرعباس رضوی» رهبر حزب متحده قومی با اظهار تاسف اظهار داشت: ایجاد چنین شرایطی در پاکستان آزار دهند است بنابراین ما از مظلوم حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی از تاجران و بازاریان شهرهای پاکستان از جمله شهر«کراچی» خواست تا فعالیت‌شان را آغاز نکنند.

از سوی دیگر حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان نیز خواستار اعتصاب 3 روزه حامیانش در پاکستان شد.

پلیس اسلام آباد از شب گذشته تاکنون در نزدیکی محل اقامت «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با تظاهرات کنندگان ضددولتی درگیر شدند و تاکنون نیز بیش از 500 نفر زخمی و صدها نفر دیگر از حامیان احزاب اپوزیسیون دولت این کشور بازداشت شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس