کد خبر 335835
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

نصرالله‌ سجادی، معاون وزیر ورزش گفت: قحط‌ الرجال نیست که بخواهم سرپرست فدراسیون فوتبال شوم.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش امروز در نشست خبری گفت: در ابتدا درگذشت همکار عزیزمان مهدی نفر را تسلیت می‌گویم و امیدوارم که خداوند به خانواده‌اش صبر دهد. از 7 مهرماه سال 92 که کارم را شروع کردم تلاشمان این بود که فعالیت‌هایی که داریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی ادامه پیدا کند. یکی از بخش‌ها مجامع بود. هم انتخاباتی و هم عمومی که تا اندازه‌ای برابر اهداف پیش‌بینی شده جلو رفتیم و فکر می کنم موفق بودیم.

وی ادامه داد: در کنار مجامع آماده‌سازی تیم‌ها بود که تلاش کردیم تیم‌های اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی در رده‌های مختلف حضوری با آمادگی کامل داشته باشند. فدراسیون‌ها همکاری خوبی داشتند و حاصل آن موفقیت‌هایی بوده که در رشته‌های مختلف کسب شده است. این حاصل تلاش مربیان، ورزشکاران، سرپرستان و هیأت‌های ورزشی بوده است. موضوع سوم مربوط به اعتبارات کمی است که نسبت به گذشته داشته‌ایم. با همه این احوال فدراسیون‌ها با همه این اعتبارات کار را جلو بردند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره بازی‌های آسیایی اظهار داشت: با کمیته ملی المپیک هماهنگ کرده‌ایم تا کارها را جلو ببریم. نظارت خوبی هم به کار فدراسیون‌ها شده است. آنها تلاش زیادی داشته‌اند و آمادگی خوبی دارند. امیدوارم حاصل تلاش‌شان را در اینچئون ببینند. موضوع بعدی کسب سهمیه است برای المپیک برزیل که آن را هم از نظر دور نگذاشته‌ایم و در تقویم‌ها پیش‌بینی شده است. تقویم فدراسیون‌ها را از دی ماه بررسی کرده‌ایم که نهایی شده است.

برای نظارت بر اجرای تقویم از همکاران ما برای هر رشته ثابت هستند. جلسات منظمی را هم با آنها داشته‌ایم که این ناظران گزارش می‌دهند و سعی می‌کنیم تعامل‌مان با فدراسیون‌ها بیشتر شود. این کار فقط یک نظارت و دستور نیست. تلاش می‌کنیم چرخ کار راحت جلو برود.

*امضای تفاهمنامه با فدراسیون‌ها حول 6 محور

سجادی در ادامه به امضای تفاهمنامه با فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: با تک تک رشته‌ها جلسه داشتیم حول 6 محور فعالیت‌ها تقسیم‌بندی شده است. از بودجه‌ای که به آنها تخصیص داده می‌شود حداکثر 10 درصد می‌توانند حقوق بدهند، 15 درصد از اعتبارات را باید بین هیأت‌ها توزیع کنند. علاوه بر بودجه 10 درصد برای ورزش همگانی در نظر گرفته شده است. فدراسیون‌ها عملکرد سه ماهه خود را گزارش می‌دهند و اعتبار می‌گیرند. بخش بازرسان هم در فدراسیون‌ها پیش‌بینی شده است البته این به معنای پیشگیری نیست چون در اساسنامه پیش‌بینی شده است. بازرسان باید هر دو ماه و هر 6 ماه گزارش بدهند.

*اعلام اسامی به بازی‌های آسیایی صد در صد کامل نیست

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه تاریخ آخرین مهلت برای اعلام اسامی ورزشکاران به بازی‌های آسیایی 24 مرداد بوده و کاروان ایران با چند ورزشکار در این بازی‌ها شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: ما تعداد نفرات را حداقل دو برابر اعلام کرده‌ایم اما 24 مرداد اسامی تکمیل می‌شود. در برخی از رشته‌ها با توجه به اینکه احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد این اسامی صد در صد کامل نیست و احتمال تغییر وجود دارد.

وی همچنین درباره ارز 2600 تومانی گفت: ما از نظر بودجه مشکلی نداریم با دکتر جهانگیری هم در این باره صحبت کرده‌ایم. این ارز از ابتدای امسال با همین قیمت در اختیار ورزشکاران فدراسیون‌ها با تائید ما قرار می گیرد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه کشتی اعلام کرده نفرات اصلی‌‌اش به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌کند و موضع شما چیست اظهار داشت: در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد 4 وزن آزاد و 4 وزن فرنگی هم در جهانی و هم در آسیایی شرکت کند 3 وزن دیگر فقط در اینچئون و 3 وزن دیگر هم فقط در مسابقات جهانی شرکت می‌کند.

*سرپرستی‌ام در فدراسیون فوتبال را تکذیب می‌کنم

سجادی درباره شایعه سرپرستی‌اش در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در هرگونه شایعه‌پراکنی در این خصوص را تکذیب می‌کنم.

انتخابات فدراسیون فوتبال آن موقع تائید شده است و وقتی ناظر فیفا حضور داشت یعنی انتخابات درست بوده است. فکر می‌کنم الان با توجه به بازی‌های آسیایی باید به فضای آرامی برسیم. من 27 سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال بودم حالا بروم سرپرست بشوم؟

وی درباره آئین‌نامه جدید وزارت ورزش و اینکه شنیده می‌شود نوشتن آن برای حذف عده‌ای خاص است عنوان کرد: اینها گمانه‌زنی است. مصاحبه‌های من را در ماه‌های گذشته بخوانید. گفته بودم مطابق اساسنامه باید آئین‌نامه‌ای نوشته و اصلاح شود. این آئین‌نامه اواخر فروردین نوشته شده و بعد در شورای معاونین و همچنین توسط وزیر تصویب شد. همچنین آئین‌نامه از تاریخ 8 تیرماه قابل اجراست ما می‌توانستیم آن را حتی در قایقرانی هم اعمال کنیم اما به ثبت‌نام‌ها احترام گذاشتیم و گفتیم ثبت‌نام مجدد نشود.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا انتخابات اسکی با این آئین‌نامه انجام می‌شود یا خیر گفت: اگر 4 ماه از فرصت ثبت‌نام بگذرد و به هر دلیلی جواب استعلام نیاید باید ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد. در آئین‌نامه قبلی این مدت 3 ماه بود.

سجادی در پاسخ به این سوال که این آئین‌نامه دخالت دولت محسوب نمی‌شود عنوان کرد: خیر چنین نیست این آئین‌نامه داخلی بوده و دقیق‌تر بوده است که مطابق با اساسنامه هم هست.

*مسئول هر رشته در بازی‌های آسیایی فدراسیون است


معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه بازی‌های آسیایی و آیا شما یا کمیته نتایج بازی‌های آسیایی را برعهده می‌گیرید یادآور شد: فدراسیون‌های ورزشی خودشان مسئول اصلی هر رشته هستند کمیته و وزارت فقط پشتیبانی کرده‌اند. فدراسیون‌ها زحمت اصلی را کشیده‌اند.

سجادی در پاسخ به این سوال که در دوره گذشته شاهد اختلاف کمیته و وزارت بودیم گفت: ما سهم تقسیم نمی‌کنیم افتخار برای همه است. حتی رسانه‌ها هم سهم دارند. رسانه‌ها می‌توانند از نظر روانی تیم‌ها را بالا ببرند.

وی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها و اینکه آیا این انتخابات بعد از بازی‌های آسیایی است اظهار داشت: اگر جواب استعلام‌های فدراسیون‌هایی که به بازی‌های آسیایی نمی‌روند بیاید انتخابات را برگزار می‌کنیم اما برخی رشته‌ها مانند تیراندازی و بسکتبال بهتر است بعد از بازی‌های آسیایی باشد.

*برگزاری مسابقات جهانی اسکی چمن با سه کشور جالب نبود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید طالبی گفته بود فقط برای سرپرست به فدراسیون اسکی می‌آید اما الان نامزد اصلی است و ما حتی جام جهانی اسکی را از دست داده‌ایم گفت: طبق اطلاعی که دارم 7_8 کشور اسکی چمن انجام نمی‌دهند. در ایران هم گفته بودم سه کشور می‌آیند. این زیاد جالب نبود. ما هم گفتیم مسابقات را برگزار نکنند.

وی در ادامه این نشست درباره اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بودند تیمی را به بازی‌های آسیایی می‌فرستیم که در مقدماتی المپیک شرکت کند اما حالا این تصمیم‌شان تغییر کرده گفت: طبق جلسه‌ای که با فدراسیون‌ فوتبال داشتند تصمیم این بود که تیمی برود که بازیکنانش 21 ساله باشند. از 2002 که شورای عالی آسیا این قانون را گذاشت که زیر 23 ساله‌ها در بازی‌های آسیایی شرکت کنند من هم همین اعتقاد را داشتم اما اواخر اردیبهشت وینگادا تصمیم دیگری گرفت. من هم پرسیدم که چطور این تصمیم عوض شده اما خب او سرمربی است و اینها تصمیمات فنی است که ما دخالتی نمی‌کنیم. من هم فکر می‌کنم المپیک برای فوتبال مهمتر از بازی‌های آسیایی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس