سخنگوي شهرداري تهران گفت: هم‌اكنون 460 زن در شهرداري به عنوان مدير مشغول به كارند كه 30 نفر از آنها جزو مديران ارشد ما هستند، اين نشان مي‌دهد كه ديدگاه ما «حذف» بانوان نيست.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شهرام گيل‌آبادي، سخنگوي شهرداري تهران با دفاع از مواضع شهردار و شهرداري پايتخت مي‌گويد: «تفكيك» جنسيتي، شبهه‌يي است كه برخي رسانه‌هاي داخلي آن را مطرح كرده‌اند و رسانه‌هاي بيگانه و فرصت‌طلب نيز به آتش آن دامن زده‌اند و نه فرهنگ و نه آموزه‌هاي ديني ما موافق با هرگونه «تفكيك» جنسيتي نيست.

وي افزود: اختلاط جنسي كه مورد توجه و مورد‌نظر رسانه‌هاي غربي است همان است كه به‌سرانجامي مانند داستان‌هاي افشاگرانه و تاسفبار رسانه‌هايي مانند BBC مي‌انجامد!

وي در مورد نامه‌پراكني‌هاي يك هفته اخير بين شهرداري و وزارت كار و خطرحذف ايران از كنوانسيون مقابله با تبعيض در اشتغال تصريح كرد: براي ما تنها معاهده و كنوانسيون‌هايي قابل پذيرش است كه با آميزه‌هاي فرهنگي و معرفت ديني ما سازگار باشد وگرنه زيربار هيچ معاهده، قرارداد و كنوانسيوني نخواهيم رفت.

وي با تاكيد براينكه شهرداري تهران به دنبال ايجاد فضايي آرام، مطابق با معيارهاي اسلامي و معرفت ديني ايراني است، اقدام وزارت كار را شتابزده خوانده، مي‌گويد: نامه نخست قائم‌مقام وزارت كار اقدامي شتابزده بود. اصلا چرا بايد چنين نامه‌يي رسانه‌يي مي‌شد؟ ضمن آنكه دراين نامه به مواردي اشاره شده كه اصلا صحت ندارد. مثلا در بخشي از نامه به بخشنامه صادره از شهرداري استناد مي‌كند و در بخشي ديگر از ما مي‌خواهد تا بخشنامه را برايشان ارسال كنيم. آخر چطور ممكن است آقايان به بخشنامه‌يي كه هنوز نديده‌اند استناد كنند؟!

وي ادامه مي‌دهد: چه خوب بود قبل از نامه نخست خود درجلسه‌يي مديريتي اين مسائل مطرح مي‌شد تا به كمك هم تصميماتي بگيريم كه به پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي ايران كمك كند!

سخنگوي شهرداري تهران با بي‌اساس خواندن شايعه‌يي كه اجراي اين طرح را بهانه‌يي براي حذف بخشي از نيروهاي زن شهرداري مي‌داند، مي‌گويد: هم‌اكنون 460 زن در شهرداري به عنوان مدير مشغول به كارند كه 30 نفر از آنها جزو مديران ارشد ما هستند، اين نشان مي‌دهد كه ديدگاه ما «حذف» بانوان نيست بلكه برعكس به دنبال ارتقاي جايگاه آنها هستيم و اين شايعات محلي از اعراب ندارد.

گيل‌آبادي درپايان تاكيد كرد: ما بر اجراي اين طرح كه به اعتقاد ما تكريم مقام بانوان را به دنبال دارد اصرارداريم و هيچ‌گونه غوغاسالاري و جوسازي رسانه‌يي و سياسي نيز نمي‌تواند ما را از اجراي چنين طرحي كه مي‌تواند در راستاي وظايف فرهنگي، اجتماعي، خدماتي، بالا بردن و ارتقاي جايگاه زنان و راندمان كاري پرسنل شهرداري باشد، بازدارد.

منبع:اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    حق گفتی.
  • ناشناس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    با تشکر و سپاس فراوان از مسئولین با درایت و فهمیده شهرداری تهران ؛ در اداره ای که اینجانب مشغول به کار هستم واحد خواهران و اتاق کار ایشان از آقایان جدا می باشد .نه تنها مشکلی و محدودیتی برای خانمها ایجاد نشده بلکه به راحتی به انجام وظیفه خود مشغول هستند . امیدوارم سازمانها و نهادهای دیگر از این عمل شهرداری الگو گرفته و آن را در محیط خود اجرا نمایند .
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    من هم موافقم طرح خوبی می باشد
  • مریم ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    میبینی تو رو خدا به یه کار ساده در جهت حفظ حریم زن و مرد چقده گیر میدن اونوقت این مسئولین می خوان مشکل بدحجابی رو تو جامعه حل کنند. مسئول که نباید ترسو باشه و از کنوانسیون های مختلف و تهدیدها بترسه . اگه مسیر و هدف درست باشه باید با قدرت ادامه بدن و توکلشون به خدا باشه
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    منظورت اینه مسئولین قانون رو رعایت نکنند؟!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    آخه خلاف قانون عمل نشده که ، فقط جهت راحتی خانم ها و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده محل کارشون از آقایون جدا شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس