به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در مرخصی زایمان فرزند سوم خود به سر می برد، با وجود سه فرزند سه روز از هفته را در یک بیمارستان دولتی و عصرها در مطب خود مشغول به کار است، در مصاحبه با خبرنگاران دغدغه مادریش به خوبی احساس می شود. مصاحبه های متعددی از وی در زمینه مسائل زنان منتشر شده است، اما تاکنون درباره زندگی شخصی این پزشک بسیجی مصاحبه ای منتشر نشده است.

گپ و گفت صمیمی  خبرگزاری بسیج با این عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی را در ادامه میخوانید:

فاطمه محمد بیگی با بیان اینکه آرامشی که از حضور در کنار فرزندان بدست اوردم قابل توصیف نیست، گفت: در کنار فرزند و همسر بودن آرامش و احساس امنیت غیر قابل وصفی را به بانوان می دهد و تفاوت عمده ای بین فرزندانی که مادر در کنار آنها بوده و کسانی که از این نعمت محروم بودند وجود دارد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: اغلب کودکانی که به خاطر شاغل بودن مادر توسط پرستار یا مهد کودک ها تربیت می شوند پرخاشگر، عقده ای، بهانه جو شده و در شکوفایی استعدادهایشان در آینده دچار مشکل می شوند.

فضای مهد کودک ها قابل اعتماد نیست

این پزشک بسیجی در ادامه با انتقاد به فضای اغلب مهدکودکهای کشور گفت: فضای مهد کودک ها قابل اعتماد نیست و کودکانی که در این فضاها رشد پیدا می کنند ممکن است در آینده دچار مشکلات اعتقاداتی شوند، این روش های تربیتی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

اگر زمان به عقب بازگردد وقت بیشتری را برای تربیت فرزندانم میگذارم

وی ادامه داد: من بعد از تولد نخستین فرزندم  6 ماه مرخصی و برای تولد دومین فرزندم یک سال مرخصی بدون حقوق گرفتم تا وقت بیشتری را برای تربیت شان بگذارم زیرا چندین برابر وقتی که یک مادر برای فرزندش در این دوران می گذارد را در آینده بهره برداری خواهد کرد و اگر زمان به عقب بازگردد وقت بیشتری را برای تربیت فرزندانم میگذرانم.

این پزشک بسیجی در ادامه با انتقاد به افزایش بی حساب و کتاب پزشکان زن در کشور گفت: افزایش تعداد فارغ التحصیلان خانم نسبت به آقایان در رشته پزشکی بار سنگینی را در آینده به بانوان تحمیل می کند و با وجود روحیه لطیف بانوان این بار سنگین کاری باعث می شود تا نتواند در زندگی شخصی خود به موفقیت برسند.

وی بر همین اساس تاکید کرد: من بعد از تولد فرزندم از حضور به عنوان پزشک کشیک شب در بیمارستان انصراف دادم چون در تربیت فرزندانم دچار مشکل می شدم و شاهد پرخاشگری و بهانه جویی از سوی فرزندانم بودم.

محمد بیگی در ادامه با انتقاد بعضی کارشکنی ها در زمینه طرح تکریم مقام زن و خانواده،  گفت: سالم سازی محیط های کار برای بانوان باعث افزایش آرامش و بالا رفتن بازده کاری آنها می شود.

وی ادامه داد: وقتی همسرم هنگام مراجعه به محیط کار،  محیطی کاملا زنانه را مشاهده می کند احساس آرامش و امنیت می کند همچنین این مورد برای بانوان نیز صادق است و بانوان از اینکه محیط کار همسرشان مردانه باشد احساس امنیت می کنند.

به اسلام اعتماد کنیم

این پزشک با انتقاد به مغایر قانون خواندن اجرای این طرح توسط وزارت کار گفت: بیایید برای یک بار هم که شده به اسلام اعتماد کنیم، قانون گذار باشیم و تنها دنباله رو قوانین کشورهای دیگر نباشیم.

تعداد فرزندان زیاد باعث افزایش روحیه مسئولیت پذیری و تعهد در فرزندان می شود

وی با اشاره به اینکه تعداد فرزندان که زیاد شود تربیت فرزندان سخت تر نمی شود گفت: تعداد فرزندان زیاد باعث افزایش روحیه مسئولیت پذیری و تعهد در فرزندان می شود و دو فرزندم مرا در انجام کارهای فرزند سوم کمک می کنند و به خاطر فرزند سوم روحیه همکاری خوبی بین دو فرزند دیگرم شکل گرفته است.

احساس آرامش به خاطر انجام وظایف مادری

وی  با بیان اینکه با وجود اینکه دغدغه فکری و زمان استراحتم کم شده اما احساس ارامش بیشتری می کنم افزود: اگر زمان به عقب بازگردد وقت بیشتری را برای فرزندانم می گذارم زیرا انجام وظایف مادری آرامش زیادی را به بانوان می دهد.

ایجاد بیمارستان‌های ‏تخصصی زنان به لحاظ انطباق و وجود محیط‌های کاملا شرعی ضرورت دارد‎

محمد بیگی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان‌های ‏تخصصی زنان به لحاظ انطباق و وجود محیط‌های کاملا شرعی ضرورت دارد‎ اضافه کرد: منظور از بیمارستان‌های تخصصی زنان این نیست که همه عوامل بیمارستان از جمله ‏حراست و تاسیسات و این گونه عوامل هم زن باشند و اینگونه رفتار‌ها تفریط محسوب می‌شود و منظور از این طرح ‏این است که پرستاران و پزشکان بخش‌های مرتبط با زنان، زن باشند تا بانوان ایرانی احساس ارامش بیشتری کنند، ‏تحقیقات نشان داده که همین موضوع سبب کاهش استرس بیماران در بیمارستان می‌شود‎.

محمد بیگی با بیان اینکه داشتن بیمارستان‌های تخصصی جدا از مباحث شرعی و اعتقادی، جزو حقوق شهروندی ‏بانوان ایرانی است گفت: «در کشورهای استرالیا و انگلیس نیز این طرح اجرا و با استقبال زنان مواجه شده است‎.»

این عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: اکثر بیماران درحضور جنس مخالف نامحرم ‏احساس آرامش و راحتی نمی‌کنند و بانوان و آقایان بیمار در حضور متخصص همجنس احساس راحتی و آرامش ‏بیشتری می‌کنند‎.

وی در خاتمه ادعای کمبود بودجه و نیروی انسانی خانم را برای عدم اجرای این طرح را رد کرد و افزود: تنها با جابجایی ‏پرسنل می‌توانیم این مهم را انجام بدهیم و نیازی به بودجه مجزا نیست.


منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    قابل توجه معلوم نيست چرا مخالف اجراى اين طرح هستند؟ احتمالاً ميخواد منشى ها شون رو نگه دارن
  • کلاقرمزی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    کشورهای خارجی موافقند منظور بیمارستان تخصصی زنان وزایمانه نه اینکه کلا ورود اقایون ممنوع
  • shadman ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام ایا زن و مردی که همسرشون در محیط همجنس خودشون فعالیت میکنن ارامش بیشتری ندارن؟ بعضی خانما و اقایون که همسرانشون در محیط مختلط هستش شاید حساس باشن و سوئ تفاهماتی پیش بیاد که محیط زندگی رو تلخ میکنه از حق نگذریم که ایا در قسمت حوادث روزنامه ها و سایتها براتون پیش نیامده که موضوع خیانت همسری با همکارش را نخونده باشین
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    فرهنگ خارجی ها با فرهنگ ما فرق داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس