کد خبر 332415
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

عضو شورای شهر تهران گفت: وزیر محترم کار در یادداشت اخیر خود به موارد خوبی اشاره کرده است که نشان می‌دهد ایشان سعی در آرام کردن فضای رسانه‌ای ایجاد شده علیه طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران را دارد و این مساله قابل تقدیر است.

به گزارش مشرق، پیرهادی با اشاره به یادداشت وزیر کار درباره جریان‌سازی برخی رسانه‌ها درباره طرح تکریم بانوان در شهرداری گفت: از نظر ما همه مسئولان نظام باید همفکر و همسو باشند و تأکید ایشان بر این مساله قابل توجه است و البته لازم است مورد توجه برخی جریانات تندرو که گاهی تصمیم می‌گیرند دست به فضاسازی سیاسی بزنند نیز واقع شود.

وی تصریح کرد: آقای ربیعی گفته‌اند که بی‌تردید برخی کنواسیون‌های بین‌المللی و روابط حاکم بر جهان امروز غیرعادلانه، ظالمانه و در برخی موارد ابزار دست ظالمان است و این نکته مهمی است که به خصوص برخی رسانه‌های جریان‌ساز باید به آن توجه کرده و از تبدیل کردن یک مساله ملی و دینی به یک درگیری جناحی و گروهی بپرهیزند و حتی ما معتقدیم وزارت ارشاد نیز می‌تواند در این موارد ورود کرده و به خصوص درباره مسایل ملی و آموزه‌های دینی مورد پذیرش جامعه ایرانی به برخی رسانه‌ها تذکر جدی بدهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بخش دیگری از نامه وزیر محترم کار تأکید شده است که این وظیفه سنگین مدیران اجرایی کشور است که فضای کار را به گونه‌ای فراهم کنند که از یک سو حریم خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهاد زندگی بشری حفظ شود و از سوی دیگر هیچ‌گونه تبعیضی به زنان جامعه تحمیل نشود و اتفاقاً این همان سیاستی است که مدیریت شهری تهران آن را در نظر داشته و خواهان انجام آن هستند و به همین دلیل هم بود که مدیریت شهری تصمیم به حفظ بیش‌تر کرامت زنان در امور اجرایی گرفت و آن‌ها را از کار سخت و وقت‌گیر مسئول دفتری مدیران شهرداری معاف کرد تا ان‌شا‌ءالله در پست‌های بهتر، بالاتر و بعضاً مناسب‌تر با شرایط خانم‌ها به فعالیت بپردازند و اتفاقاً این عین عدالت است چرا که زن را به جایگاه خودش هدایت می‌کند و اساس عدالت هم هرگز برابری نیست بلکه «العدل وضع شیفی موضعها» (عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش).

وی ادامه داد: باید به وزیر کار عرض کنیم که منافاتی ندارد که کسی هم در سنگر اشتغال‌زایی و رفع فقر خدمت کند و هم در راستای افزایش کرامت بانوان قدم بردارد. غیرت دینی هم باید در فضای کار و اشتغال باشد و هم در فضای معنویت و اساسا این دو مساله از هم جدا نیستند و یادمان نرفته که همین غیرت دینی در صدر اسلام مسلمانان را هم به لحاظ اقتصادی قدرتمند کرد و هم کرامت انسانی را بالا برد.

پیرهادی ادامه داد: غیرت دینی هم باید در کار برای مردم تجلی پیدا کند و هم مانع از حفظ کرامت انسانی نشود والا اگر ما تنها غیرت دینی را در اشتغال‌زایی بدانیم و به کرامت انسانی بی‌توجه شویم که باید بگوییم غرب از ما غیرتمند‌تر است! در حالی که همه وضع زنان را در غرب می‌دانند و متوجه هستند که چگونه همه کرامت‌های انسانی فدای افزایش درآمد و لیبرالیزم اقتصادی شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: غیرت دینی این نیست که ما در کشورمان پرونده‌هایی مانند استات اویل داشته باشیم یا این که اموال مردم را به بهانه انتخابات آتش بزنیم. غیرت دینی در همه امور باید وجود داشته باشد چرا از منظر متفکران اسلامی؛ دین و سیاست و فرهنگ و اقتصاد از هم جدا نیستند.

وی تصریح کرد: یک مساله دیگر در غیرت دینی هم این است که بعد از نزدیک به یک سال از در دست گرفتن سکان اجرایی کشور وعده 100 روزه را فراموش نکنیم و از همه چیز با گفتار درمانی عبور نکنیم و بدانیم که یکی از دغدغه‌های جدی رهبر انقلاب مساله فرهنگ است و شاید گلایه‌های مشخص ایشان هم بیش‌تر در همین حوزه بوده است. ما باید با غیرت دینی به مردم و رهبر انقلاب توضیح دهیم که برای دوری از لیبرالیزم فرهنگی چه کرده‌ایم.

پیرهادی گفت: عدالت جنسی با برابری جنسی متفاوت است و این نکته‌ای است که مع‌الاسف برخی روشنفکران ما آن را در کتاب‌های ترجمه شده غربی پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل هم گاهی راه به بی‌راهه می‌روند و از آن بدتر این که برخی‌ها کار را به انتخابات و رأی مردم و دیگر اموری وصل می‌کنند که خود جای بسی تعجب دارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: من هم خیلی خوشحال شدم وقتی آقای وزیر در نامه خود تأکید کرده‌اند که غیرت دینی را در این میدان زنی با فقر و گرسنگی سر بر بالین نگذارد، غیرت دینی تقویت بنیان خانواده است. تعداد زنان سرپرست خانوار به صورت تصاعدی افزایش یافته است، بنابراین غیرت دینی این است که اشتغال در کشور به ویژه برای این قشر رونق گیرد و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، حقوق معلولان اداشود، هیچ زنی از روی استیصال به کار تن در ندهد و بتواند مهر مادری را به نمایش بگذارد. "و از وزیر دولت جمهوری اسلامی هم توقعی جز این نبود اما همه اینها مانعی بر اجرای ملاحظات شرعی و افزایش کرامت انسانی نیست و به سخن مشهور  «اثبات شیئ نفی ماادا نمی‌کند»، یعنی لازمه ‌بودن چیزی نبودن چیز دیگری نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس