کد خبر 332089
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

رییس بسیج زنان کشور گفت: نتایج یک تحقیق نشان می دهد، نوع نگاه مردان نقش بسزایی در بدحجابی همسران خود دارند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، « مینو اصلانی» روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های همایش ملی «سلام فاطمه» افزود: نتایج یک تحقیق که به مدت یکسال و 3 ماه با موضوع عفاف و حجاب توسط سازمان بسیج زنان کشور صورت گرفت ، نشان می دهد که یکی از عوامل بدحجابی زنان نوع نگاه همسران آنها به این مقوله است.

وی اظهار داشت: از ویژگی هایی منحصر به فرد این تحقیق که نتایج آن بزودی در سایت «طنین یاس » قرار می گیرد، تعداد متغیرهای آن (بیش از 70 ) است که آن را در نوع خود بی نظیر کرده است.

اصلانی با بیان اینکه جامعه آماری این تحقیق نزدیک به سه هزار نفر است، ادامه داد: این جامعه متشکل از زنان، مردان و اقشار مختلف مردم است که حدود 20 درصد روستایی و 80 درصد آن نیز شهرنشین هستند.

به گفته رییس بسیج زنان کشور، در این تحقیق که در مراکز استان های کشور و سه شهربزرگ و مهم آنها صورت گرفت، نوع نگاه مردان به مساله حجاب از عوامل بدحجابی همسران عنوان شده است و این در حالی است که عوامل دیگری نظیر ماهواره در ترویج حیازدایی و اباحه گری تاثیر منفی داشته اند.

وی با بیان اینکه قرآن در بحث عفاف و حجاب ابتدا مردان را مورد خطاب قرار داده است، اضافه کرد: حجاب و عفاف موضوعی عمومی است که شامل مردان و زنان با هم است و نتیجه این تحقیق نیز منطق قرآن را به اثبات رسانده است .

اصلانی با بیان اینکه بسیج زنان کشور کارگروه هایی را از پنج سال گذشته برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تشکیل داده، گفت: نتایج این کار پژوهشی که بسیار قوی کار خود را از ابتدا آغاز کرد، نشان می دهد، یکی از علل بدحجابی، تعداد اندک مبلغان و مربیانی است که در انتقال فرهنگ عفاف و حجاب به صورت استدلالی و اقناعی به جامعه موفق عمل نکردند.

رییس سازمان بسیج زنان کشور ادامه داد: این سازمان به همین منظور افرادی را که در ابتدا 300 نفر بودند، تحت آموزش قرار داد تا در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارند، هر چند تعداد آنها اکنون به 52 هزار نفر رسیده است.

** 13 مرداد روز بسیج جامعه زنان کشور

اصلانی با اشاره به روز بسیج جامعه زنان کشور که مصادف با 13 مرداد روز شهادت «مریم فرهانیان» است، گفت: این نوجوان شهیده با حضور چهار ساله خود در دوران دفاع مقدس، بگونه ای حماسه آفرینی کرد که اکنون جزو معدود زنان شجاع ایران اسلامی است که نام زن ایرانی را برای همیشه زنده کرد.

وی با اشاره به وجود هفت هزار زن شهید در کشور ادامه داد: به مناسبت روز بسیج زنان کشور، امسال نیز دیدار با خانواده این شهدا در دستور کار است.

اصلانی با بیان اینکه زنان و کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده اند، تصریح کرد: باید با همه امکانات و بعنوان یک وظیفه انسانی، حمایت خود از مردم غزه را اعلام کنیم، از این رو در ویژه برنامه های امسال یاد و خاطره شهدای غزه را گرامی خواهیم داشت.

** جمعیت 7 میلیونی سازمان بسیج زنان کشور

اصلانی با اشاره به جمعیت هفت میلیونی بسیج زنان کشور گفت: این تشکیلات گسترده، جامع و منسجم با فعالیت های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پاسخگو همه نوع سلیقه است و تشکیلاتی بی نظیر در دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: بیش از چهار میلیون دختر جوان و نوجوان دانش آموز و بیش از 300 هزار دانشجوی دختر در این سازمان فعالیت دارند، هر چند حدود سه میلیون زن نیز در 15 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

اصلانی درباره برنامه های بسیج زنان کشور به مناسبت 13 مرداد ماه افزود: جلسات هم اندیشی با حضور نخبگان، اعضای هیات علمی و دانشگاهیان در 32 استان کشور با هدف روشنگری وضعیت جهان برگزار خواهد شد و در 450 شهرستان نیز نمایشگاه هایی با موضوع زن و انقلاب برپا می شود.

به گفته وی، نمایشگاهی ویژه نیز با موضوع نقش و آسیب های ماهواره در خانواده نیز به این مساله خواهد پرداخت.

رییس بسیج زنان کشور با بیان اینکه در مدت فعالیت خود گروه های مختلفی از جوانان دختر را با هدف سازندگی و کمک به مردم به مناطق محروم اعزام کرده ایم، گفت: سوادآموزی، ارتقای وضعیت تحصیل و آموزش از جمله برنامه های این گروه است.

وی به فعالیت های دیگر این سازمان نظیر تهیه جهیزیه، کارگاه های آموزشی مهارت خانواده و تشویق به ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها با هدف مشاوره به خانواده ها در سطح 15 هزار پایگاه مقاومت بسیج دایر است.

** تشکیل بیش از 2 هزار مهد قرآنی

اصلانی با بیان اینکه دو هزار و 200 مهد قرآنی در مساجد کشور تشکیل داده ایم، افزود: این مهدها با هدف آشنایی فرزندان با مسجد، معنویت و نماز راه اندازی شده و به همین منظور مربیانی نیز تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: 110 هزار «حلقه صالحین» با هدف تربیت نسل آینده و فرزندان صالح تشکیل داده ایم که هر حلقه یک سرگروه دارد و جلسات مرتب هفتگی و دوره های آموزشی برای ارتقای سطح آنها برگزار می شود.

به گفته اصلانی، شبکه ای جامع متشکل از نخبگان در سطح استان های کشور تشکیل شده که می توانند سازمان بسیج زنان کشور را در پیشبرد وظایف آن یاری کنند.

همایش «سلام فاطمه» روز دوشنبه 13 مرداد ماه در تالار آبگینه با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی، نویسندگان و هنرمندانی که در رنج سنی 20 تا 45 سال هستند، برگزار می شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس