کد خبر 330982
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، با کمک قابليت Autofill در نرم افزار اکسل ، مي توانيد سلول ها را به گونه اي تعريف کنيد که به صورت خودکار پر شوند. با ما همراه شويد تا بانحوه استفاده از اين قابليت براي اعداد، تاريخ و ساعت آشنا شويد.

براي سلول هاي عددي: اگر روي دستگيره Autofill اين سلول کليک کنيد، با درگ کردن (پرتاب کردن با ماوس) آن به سلول هاي کناري، محتويات سلول در ديگر سلول ها کپي مي شود. اگر هنگام درگ ، کليد Ctrl را نيز هم زمان بفشاريد، محتويات سلول به صورت افزايشي (درگ سلول به سمت پايين يا چپ) يا کاهشي (درگ سلول به سمت بالا يا راست) در سلول هاي همجوار ذخيره خواهد شد.

در مورد سلول حاوي تاريخ، ساعت و متن که به عدد ختم مي شود: برعکس حالت قبل، بدون استفاده از کليد Ctrl، پيش فرض به صورت افزايشي يا کاهشي عمل مي کند و براي کپي کردن محتويات سلول هنگام درگ کردن دستگيره Autofill بايد کليد Ctrl را نيز هم زمان بفشاريد.

در مورد چند سلول عددي در کنار هم: در صورتي که 2 سلول همجوار با محتواي مثلا 5 و 8 داشته باشيد، اگر بخواهيد مي توانيد ديگر سلول هاي همجوار آن ها را نيز با افزايش 3 رقم، 3 رقم، ايجاد کنيد. براي اين کار ابتدا 2 سلول را انتخاب کنيد و سپس با درگ کردن دستگيره Autofill سلول دوم، به هدف مورد نظر دست خواهيد يافت، در صورتي که کليد Ctrl را هم زمان با درگ کردن، بفشاريد، تنها محتويات 2 سلول ابتدايي در ديگر سلول ها کپي خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس