اگرچه سيستم عامل جدید اپل در دوران اوليه عرضه، چندان با واکنش هاي مثبت کاربران مواجه نشد اما رويکرد استيو جابز ايجاد سيستم عاملي بود که قابليت هاي اصلي مورد نياز در يک اسمارت فون را ارائه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اپل پاييز امسال سيستم عامل IOS 8 را عرضه مي کند که در 7 سال گذشته به يکي از پيشروترين پلتفورم هاي موبايل در جهان تبديل شده است.

اگرچه اين سيستم عامل در دوران اوليه عرضه، چندان با واکنش هاي مثبت کاربران مواجه نشد اما رويکرد استيو جابز ايجاد سيستم عاملي بود که قابليت هاي اصلي مورد نياز در يک اسمارت فون را ارائه دهد.

به گزارش ايسنا، امروزه IOS بهتر از هر زمان ديگري کار مي کند و پس از طراحي مجدد که سال گذشته در IOS 7 انجام شد سيستم عامل IOS 8 روي قابليت هايي که آن را حتي به يک سيستم عامل بهتر تبديل مي کند، تمرکز کرده است.در اين مطلب به8 قابليت  ويژه اي که IOS 8 ارائه مي کند، مي پردازيم.

1- ويجت ها و نوتيفيکيشن هاي تعاملي:
در سيستم عامل IOS 8 کاربر مي تواند به صورت مستقيم و بدون نياز به باز کردن اپليکيشن ها با پيام هاي خود در ارتباط باشد. براي مثال زماني که برنامه اي روي گوشي باز است و يک پيام دريافت مي کنيد، مي توانيد به طور مستقيم و از طريق بنري که روي نمايشگر ظاهر مي شود به آن پاسخ دهيد و به کاري که مشغول بوديد ادامه دهيد.به علاوه IOS 8 در نهايت از ويجت ها پشتيباني مي کند اما برخلاف اندرويد که شما مي توانيد به طور آزادانه ويجت ها را در صفحه اصلي گوشي قرار دهيد، ويجت ها در IOS 8 محدود به يک مرکز نوتيفيکيشن ها ست.

2- پيوستگي:
اگر چند دستگاه مبتني بر IOS و يک رايانه مک در اختيار داشته باشيد، قابليت پيوستگي يک مزيت بزرگ براي شما خواهد بود. اين قابليت از اين قرار است که شما مي توانيد فعاليتي را روي يکي از دستگاه هاي خود آغاز کنيد و سپس آن فعاليت را در دستگاه ديگري و درست از همان جا که متوقف کرده ايد، ادامه دهيد.

به علاوه IOS 8 و سيستم عامل ايکس مک اين امکان را به کاربر مي دهد که به تماس هاي دريافتي روي تلفن همراه يا رايانه خود پاسخ دهد. همچنين اين امکان درباره پيام ها نيز وجود دارد. مي توانيد نه تنها پيام ها بلکه پيامک ها را تا زماني که دستگاه ها با يک شبکه واي فاي به هم مرتبط هستند، با اين قابليت مشاهده کنيد.

3- تصاوير:
تصاوير شما به طور مستقيم و آنلاين از طريق آي کلود ثبت مي شود و به طور خودکار، روي تمام دستگاه هايي که از حساب کاربري آي کلود برخوردار هستند ،قابل مشاهده است. کاربر همچنين 5 گيگابايت حافظه رايگان در اختيار خواهد داشت اما افزايش اين ظرفيت با پرداخت 99 سنت در ماه قابل دريافت است.

ابزارهاي ويرايش موجود در آي فتو اکنون در اپليکيشن فتو وجود خواهد داشت. به علاوه از زماني که تمام تصاوير روي تمام دستگاه ها سينک مي شود هرگونه ويرايشي که انجام دهيد ،روي تمام دستگاه هاي مرتبط ديده مي شود.

4- پيام ها:
پيام ها نيز تحول قابل توجهي يافته اند. ابزارهاي بيشتري شامل قابليت ارسال پيام هاي صوتي ايجاد شده است و کاربر مي تواند حتي پيام هاي گروهي ايجاد و ارسال کند که آن را به يک رقيب جدي تر براي نرم افزارهاي پيام رسان نظير واتس اپ و حتي مسنجر بلک بري تبديل مي کند.

5- ارتباط اپليکيشن ها:
يکي از مشکلات کوچکي که در IOS وجود داشته، ارتباط نداشتن اپليکيشن ها با يکديگر است. براي مثال اگر دوربين فعال باشد و بخواهيد يک تصوير را از طريق واتس اپ به اشتراک بگذاريد، بايد اپليکيشن را فعال و سپس تصوير را پيدا و ارسال کنيد.اما با قابليت جديد مي توانيد صرفا با کليک "گزينه هاي تصوير" به طور مستقيم آن را از قسمت دوربين ارسال کنيد که روش بسيار ساده تري است.

6- تايپ سريع/ پشتيباني از صفحه کليد ثالث:
سيستم عامل اندرويد به دليل گزينه هاي فراوان براي شخصي سازي به ويژه در زمينه پشتيباني از صفحه کليدهاي ثالث، بسيار محبوب است. کاربر مي تواند هر صفحه کليدي را که بخواهد روي اندرويد نصب کند که عالي است و اکنون IOS 8 نيز اين امکان را به کاربر مي دهد. به علاوه صفحه کليد تايپ سريع شامل گزينه هايي براي پيش بيني تايپ کلمه بعدي است که تجربه ساده تري از تايپ را در اختيار کاربر مي گذارد.

7- سلامت:
يک اپليکيشن مخصوص سلامتي اکنون در IOS 8 تعبيه شده است. از اين طريق کاربر مي تواند اطلاعاتي نظير قد، وزن و حتي آلرژي ها را به نرم افزار بدهد. قابليت ارتباط اپليکيشن همچنين به اين معني است که ديگر اپليکيشن هاي سلامتي قادر به سينک شدن با اين نرم افزار هستند و اين نرم افزار اطلاعات اجمالي از سلامتي را به کاربر ارائه مي دهد.

8- درايو آي کلود: مانند دراپ باکس و گوگل درايو، آي کلود درايو يک ورژن توسعه يافته از آي کلود است که کاربر به طور رايگان مطالب خود را ذخيره مي کند و هرگونه مطلبي را که بخواهد به اشتراک مي گذارد. جاي نگراني نيست، زيرا اين قابليت با رايانه هاي شخصي سازگار است.IOS8 قرار است پاييز امسال عرضه شود و با نسل پنجم آي پادها،  آيفون 4S به بعد و آي پد 2 به بعد سازگار است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس