گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روزهای گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل بی‌رغبتی و بی‌نیازی ایران از ساخت سلاح هسته‌ای، باقی ماندن اختلافات عمیق بین دو طرف در مذاکرات، فاجعه‌بار بودن رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران از دید نتانیاهو، وارد شدن موضوع درگیری‌های غزه به مذاکرات، و گفتگوهای "عمیق" بین وزرای خارجه ایران و آمریکا می‌شود.

تایمز اسرائیل/ وزیر خارجه گفت: ایران "هیچ سودی" در سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بیند

دیپلمات ارشد ایران می‌گوید: بر خلاف ادعای قدرت‌های غربی، تهران هیچ علاقه‌ای به ساخت بمب اتمی ندارد.

اسرائیل

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با برنامه "ملاقات با مطبوعات" شبکه NBC گفت: "من به همه چیز و هر چیزی که برای جامعه جهانی تضمین کند که ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست، متعهد خواهم شد، چون ما واقعاً به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم." وی تأکید کرد: "ما در ایران هیچ منفعتی در ساخت سلاح هسته‌ای نمی‌بینیم."

ظریف همچنین "محاسباتی" را رد کرد که معتقدند این کشور شیعه به دنبال توسعه سلاح‌های هسته‌ای برای دفاع از خود در برابر همسایگان سنی است. وی افزود: "سیاست جغرافیایی، این واقعیت که ما بزرگ‌تر هستیم، قوی‌تر هستیم، پرجمعیت‌تر هستیم، در فناوری پیشرفته‌تر هستیم، این واقعیت است که منابع انسانی ما به مراتب بیشتر توسعه‌یافته‌تر از اکثر همسایگان‌مان است، همه این‌ها باعث می‌شود در درون خود قدرتمندتر باشیم و نیازی نداریم که از ابعاد دیگر قوی بشویم."

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اصل بازدارندگی هسته‌ای را "کاملاً احمقانه" توصیف کرد و گفت: مثلاً پاکستان چون سلاح هسته‌ای دارد قوی‌تر از ایران تلقی نمی‌شود. ظریف تصریح کرد: "این تصور جامعه بین‌المللی که "انهدام قطعی متقابل" یعنی سیاست آمریکا، روسیه و دیگران در گشتن به دنبال صلح و امنیت از طریق داشتن 100 برابر امکان از بین بردن یک‌دیگر، کاملاً احمقانه است."

تایمز اسرائیل/ غرب و ایران می‌گویند اختلافات بزرگی در مذاکرات هسته‌ای باقی است

قدرت‌های جهانی و ایران روز یکشنبه گفتند: تفاوت‌های بزرگی در مذاکرات باقی مانده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: "ما اختلافات بسیار مهمی داریم."

اسرائیل

عباس عراقچی یکی از مذاکره‌کنندگان ایران هم به تلویزیون العالم گفت:"عملاً در تمام مسائل مهم اختلاف باقی مانده و ما نتوانسته‌ایم آنها را کاهش دهیم."

شبکه 7 اسرائیل/ نتانیاهو: اجازه غنی‌سازی به ایران "فاجعه‌بار" است

بنیامین نتانیاهو یکشنبه هشدار داد که هر گونه معامله هسته‌ای که امکان غنی‌سازی اورانیوم به ایران بدهد "فاجعه‌بار" خواهد بود.

اسرائیل

وزیر خارجه اسرائیل یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: "این کار یک فاجعه برای آمریکا و برای هر کس دیگری خواهد بود." نتانیاهو هشدار داد که "یک معامله بد در واقع بدتر از هیچ معامله‌ای است."

وی معامله بد را معامله‌ای تعریف کرد که در آن به ایران مواد هسته‌ای غنی‌شده و امکان غنی‌سازی بیش‌تر اورانیوم در قبال افزایش نظارت توسط بازرسان بین‌المللی داده شود.

جروزالم پست/ قدرت‌های جهانی در وین درباره ایران دور هم جمع شدند، اما نگران عملیات غزه هستند

دیپلمات‌های ارشد جهان در اتریش برای تعیین این‌که آیا طی هفته آینده معامله با ایران بر سر برنامه هسته‌ای ممکن است یا خیر دور هم جمع شده‌اند. اما یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به خبرنگاران گفت که دولت اوباما به تا حدی در بحران غزه ایران را مقصر می‌داند و کری این را واضح به همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف، خواهد گفت.

اسرائیل

این مقام آمریکایی تصریح کرد: "ایران دارای سابقه طولانی مدت در تامین سلاح و راکت برای گروه‌های تروریستی مختلف در نوار غزه، از جمله حماس است. این موشک‌ها اکنون به مناطق غیر نظامی اصابت می‌کند و ایران مسئولیت متوقف کردن حملات و دست برداشتن از ادامه تأمین سلاح در این جنگ را به عهده دارد."

یدیعوت آحارانوت/ کری و ظریف مذاکرات هسته‌ای عمیق برگزار می‌کنند

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گفتگوهای عمیقی با دیپلمات ارشد ایران خواهد داشت تا دو طرف تلاش کنند مذاکرات متزلزل هسته‌ای را پیش ببرند.

اسرائیل

این مذاکرات، یک روز پس از آن برگزار می‌شود که کری و وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان موفق نشدند غنی‌سازی اورانیوم و مسائل دیگر سد راه رسیدن به معامله هسته‌ای را حل و فصل کنند.

هر یک از این مقامات ارشد به نوبت با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ملاقات کردند و هر یک ارزیابی ناامیدکننده‌ای درباره شکاف‌های قابل توجه بین دو طرف ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عرفات ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ممنون از خبرهاتون ! خوب بود
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    نتانیاهو......
  • بسم الله ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ای سگ صهیونیست ها چی میگی؟؟ ایشالا با همون عوضی محشور شی!!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    lمرگ بر خود فروش!
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    یعنی خاک بر سرت
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ایشالا با نتانیاهو محشور بشی
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    در قضیه ی هسته ای به راه ژاپن وکره ی شمالی نگاه کنیم وعبرت بگیریم.در ژاپن هم سانتریفیوژ می چرخد هم اقتصاد ولی در کره ی شمالی چی؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    واکنش چندي از اصحاب رسانه به سخنان نتانياهو 1- پسر عمه زا : نتانياهو هووووووووو 2- گابي : انرژي هسته اي چي هست ، بخورمش 3-آقاي همساده : نتي جون آقو يه بار يه بمب هسته اي خورد تو سر ما چشمتون روز بد نبينه داغون شديما له له 4- کلاه قرمزي : آي نتانياهو آي نتانياهو اين هسته که ميگن چي هستش حالا 5- پسرخاله : خوب مگه چيه انرژي ديگه ، چي گفتي هان
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    واکنش چندي از اصحاب رسانه به سخنان نتانياهو 1- پسر عمه زا : نتانياهو هووووووووو 2- گابي : انرژي هسته اي چي هست ، بخورمش 3-آقاي همساده : نتي جون آقو يه بار يه بمب هسته اي خورد تو سر ما چشمتون روز بد نبينه داغون شديما له له 4- کلاه قرمزي : آي نتانياهو آي نتانياهو اين هسته که ميگن چي هستش حالا 5- پسرخاله : خوب مگه چيه انرژي ديگه ، چي گفتي هان
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    نتانیابو
  • سید مهدی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    تنها حرفی که لایق توست و باید بهت گفته بشود این است ..... چخه چخه کثافت نجس
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    اینکه نتانیاهو توافق هسته‌ای با ایران فاجعه‌بار بداند یک دروغ بزرگ است.
  • ناشناس ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    نتانیاهو دوست دارد ما توافق نکنیم تا با شدت گرفتن تحریم ها وروی کار آمدن فردی جمهوری خواه در آمریکا وتحریک اونها به حمله نظامی از آب گل آلود ماهی بگیرد
  • عباس ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    سگ وخوک فهمش بیشتر از نتانیاهواست
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    با فلترشکن وارد این سایتها می شید؟؟؟!!!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    لوووس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس