گروه بین‌الملل مشرق – سرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

- نتانیاهو: ایران تنها "حرف" از مذاکره می‌زند

- گزینه نظامی اسرائیل به معنای وتوی توافق بد با ایران است

- داوود صلاح‌الدین: پلیس ایران من و لوینسون را در کیش دستگیر کرد

- مشاور رهبر ایران: برای توافق نهایی با شش قدرت جهان آماده هستیم

- مأموریت سوزان رایس برای متقاعد کردن اسرائیل درباره توافق با ایران

- آمادگی اتحادیه اروپا برای رفع تحریم‌ها

- اعتراض ظریف به جان کری در تماس تلفنی

- اوباما عضو اخوان‌المسلمین است؛ برادرش عضو القاعده

- سیاست‌های اوباما اعتبار آمریکا در میان متحدانش را از بین برده است

هاآرتص: ایران حرف از مذاکره می‌زند اما "شعار‌های مرگ" ادامه دارد

"بنیامین نتانیاهو گفته است که هدف ایران این است که در موضعی باقی بماند که قادر به چرخش ناگهانی توانمندی‌هایش به سمت تولید موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای برای هدف قرار دادن اسرائیل یا آمریکا باشد. این روندی است که همه ما باید آن را متوقف کنیم."

"من با نظر رئیس‌جمهور اوباما موافق هستم که ترجیح ما این است که مسأله هسته‌ای ایران را از راه‌های صلح‌آمیز حل کنیم. اما ماهیت رژیم ایران تغییری نکرده است و حتی زمانی که رئیس جمهور روحانی بر سر کار آمده است و مواضع معتدل‌تری گرفته است، 300 نفر در ایران اعدام شده‌اند، ادر 25 کشور دنیا در 5 قاره با تروریسم همکاری دارند و بطور مستقیم در کشتار مردم سوریه دخالت می‌کنند."

جروزالم‌پست: ایران؛ از تهدید تا توافق

"توافق هسته‌ای موقت با ایران که موجب توقف بخشی از توسعه برنامه‌های هسته‌ای این کشور شده است، نگران‌کننده است. این توافق نه بر سیاست ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تأثیر می‌گذارد، نه قابلیت‌های این کشور برای رسیدن به سیاست گفته شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این توافق تنها با رفتار ایران سر و کار خواهد داشت و ممکن است بار دیگر رفتار ایران را – بطور یکجانبه – تغییر دهد، اگر این کشور تغییر رفتارش را سودمند تشخیص دهد."

"توافق موقت ژنو دو نتیجه ناراحت‌کننده هم برای اسرائیل به همراه خواهد داشت. اول اینکه تأثیرگذاری اسرائیل در مسیر دیپلماتیک به حداقل خواهد رسید. دوم اینکه پایان بازی در مسیر دیپلماتیک، حداقل خواسته‌های اسرائیل برای حفظ حیاتی‌ترین منافع ملی‌اش را نیز تأمین نخواهد کرد."

"نتیجه منطقی این خواهد شد که اسرائیل باید به موازات مسیر دیپلماتیک، مسیر مخصوص خود را طی کند تا توانایی اقدام یکجانبه را داشته باشد؛ و باید حق وتوی خود در انتهای بازی را تثبیت کند."

"به بیان دقیق‌تر، اسرائیل گزینه‌های خود را از دست داده‌ است، چه ایران را به عنوان کشوری دارای توانمندی هسته‌ای که ممکن است دیر یا زود به سمت ساخت سلاح منحرف شود و چه گزینه نظامی را عملی کند. هدف از تهدید نظامی، جنبه عینی آن (تخریب توانمندی هسته‌ای ایران) نیست و بیشتر اهداف سیاسی دارد ( وتوی یکجانبه راه‌حل سیاسی غیر قابل قبول).

جروزالم‌پست: ادعاهای آخرین شاهد دستگیری مأمور سیا در ایران

"داوود صلاح‌الدین پناهنده آمریکایی در ایران گفته است که به همراه رابرت لونیسون در ماه مارس 2007 بازداشت شده است. آخرین شاهد دستگیری رابرت لوینسون مأمور اف‌بی‌ای و سیا که 6 سال پیش ناپدید شده است ادعا می کند که لوینسون در جزیره کیش و توسط مقامات ایرانی بازداشت شده است."

"صلاح‌الدین گفته است که در 9 مارس سال 2007 در هتل مریم جزیره کیش با لوینسون دیدار کرده است. صلاح‌الدین می‌گوید آن‌ها مرا از لونیسون دور کردند و وقتی من رفتم، 4 مأمور پلیس ایران او را محاصره و بازداشت کردند."

"صلاح‌الدین می‌گوید یک شب را در بازداشتگاه سپری کرده است و وقتی فردای آن روز به هتل بازگشت، مسوؤل هتل اشاره کرد که لوینسون را دستگیر کرده‌اند."

یدیعوت آحارونوت: پالس مثبت مشاور رهبر ایران پس از ترک مذاکرات کارشناسی

"جمهوری اسلامی می‌گوید آماده توافق نهایی با قدرت‌های غربی درباره پرونده برنامه هسته‌ایش است. مشاور ارشد رهبر ایران گفته است ادامه مذاکرات و پایبندی به توافق ژنو سیاست ایران است."

"مشاور ارشد رهبر علی ایران گفته است که تهران آماده است تا با شش قدرت جهان بر سر برنامه هسته‌ایش به توافق نهایی برسد. این قوی‌ترین پالس ایران پس از ترک مذاکرات کارشناسی از سوی تیم ایرانی است که در واکنش به تحریم‌ شرکت‌های ایرانی نشست وین را ترک کرده بودند."


هاآرتص: تلاش مشاور امنیت ملی اوباما برای متقاعد کردن اسرائیل

"سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما هفته گذشته با مقامات و همتای اسرائیلی خود دیدار کرده و تلاش کرده است تا حمایت آن‌ها از توافق هسته‌ای با ایران را جلب کند."

"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا، به همراه معاون خود "تونی بلیکن" و مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت خزانه داری این کشور با "یوزی کوهن" مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مقامات این رژیم در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته گفتگو کرده اند."

یدیعوت آحارونوت: اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌های ایران

"اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به محض اینکه بازرسان اجرای توافقنامه از سوی ایران را تأیید کنند، برخی تحریم‌ها بر ضد ایران تعلیق خواهد شد."

"وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که اجرای سریع اقدامات داوطلبانه از سوی هر یک از طرفین ضروری است. ایران باید به تعهداتش با حسن نیست عمل کند. و شورای اتحادیه اروپا نیز متعهد است تا گام‌های لازم برای لغو برخی تحریم‌های این اتحادیه را بردارد."

یدیعوت آحارونوت: وزیر خارجه ایران: ما از راه‌اندازی راکتور اراک صرف‌نظر نمی‌کنیم

"محمدجواد ظریف وزیر به خبرنگار واشنگتن‌پست گفته است که باوجود اینکه ایران مذاکرات را ادامه خواهد داد، اما به سادگی دربرابر موضوع هسته‌ای سازش نخواهد کرد. ظریف گفته است: ما زیر بار زورگویی‌ نمی‌رویم و درباره تمام موضوعات گفت‌وگو می‌کنیم."

"ظریف به دیوید ایگناتیوس خبرنگار و مقاله‌نویس واشنگتن پست گفته است که ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد و برنامه‌ای هم برای کنار گذاشتن راکتور آب سنگین اراک ندارد."

"ظریف گفت: نمی‌توان زمان را 20 سال به عقب بازگرداند و از ایران خواست که به راحتی پروژه‌ای را که هزینه‌های اقتصادی و انسانی بسیاری داشته است را متوقف کند و از آن دست بکشد."

متن کامل مصاحبه دکتر ظریف با واشنگتن پست را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

تایمز اسرائیل: ابراز نارضایتی ظریف از رفتار آمریکا در گفت‌وگو با جان کری

"وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره تحریم جدید شرکت‌های ایرانی و اجرای توافقنامه موقت هسته ای با یکدیگر گفت‌وگو کردند."

"ظریف وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا از اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران را انتقاد کرد."

"این اقدام آمریکا چند هفته پس از توافق تهران و قدرت‌های جهانی در ژنو در ماه نوامبر رخ داده است اما وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که کشورش به مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی ادامه خواهد داد."

یدیعوت آحارونوت: رایزنی مشاور کاخ سفید و مقامات اسرائیل درباره ایران

"سوزان رایس با هدف رفع نگرانی‌های اسرائیل، میزبان مقامات ارشد امنیتی اسرائیل بود تا حمایت این کشور از توافق موقت هسته‌ای با ایران را جلب کند."

"سوزان رایس و معاونش تونی بلینکن به همراه دیگر مقامات ارشد وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، با مشاور امنیت ملی اسرائیل «یوسی کوهن» و دیگر مقامات اسرائیلی دیدار و گفت‌وگو کردند."

"مقامات آمریکایی در این دیدار تأکید کردند که هدف اوباما جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است."

تایمز اسرائیل: ابراز ناراحتی ظریف در تماس تلفنی با کری

"وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با جان کری، از اقدام آمریکا در اضافه کردن برخی شرکت‌های ایرانی به لیست تحریم‌ها ابراز نارضایتی و ناخرسندی کرده است."

کانال 7 اسرائیل: کیش و مات شدن پرونده هسته‌ای و بالا گرفتن جنگ پنهان اسرائیل – عربستان با ایران

"خیانت اوباما، جنگ با ایران را اجتناب ناپذیر می‌کند."

"دولت اوباما به درستی و بطور کامل دیدگاه کشورهای عرب درباره چالش‌های خاورمیانه که موجب برهم زدن ثبات این منطقه شده است، درک نکرده است. بدنبال توافق هسته‌ای ایران، نگرانی و هراس اسرائیل و عربستان سعودی را می‌توان درمیان کشورهای بیشتری در جهان عرب احساس کرد."

"انفعال آمریکا در سوریه، توافق هسته‌ای ناقص با ایران، عدم پیشرفت در مسأله صلح اسرائیل – فلسطین، توقف کمک به ارتش مصر پس از سرنگون کردن همپیمان اوباما اخوان المسلمین و گرم شدن روابط ایران و آمریکا، همگی بی‌اعتمادی و تنش میان آمریکا و متحدان قدیمی‌اش در این منطقه بی‌ثبات عمیق کرده است."

"رد کردن کرسی شورای امنیت از سوی عربستان سعودی نشان دهنده عصبانیت این پادشاهی از شکست کشورهای جهان در واکنش به بحران سوریه است. رویکرد خودخواهانه اوباما در برخورد با افراطی‌گری و بی‌اشتیاقی وی در جلوگیری از تلاش‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، بطور غیرقابل بازگشتی اعتبار و وجهه آمریکا را تخریب کرده است."

"رسانه‌های مصری ادعا کرده‌اند که اوباما یکی از اعضای اخوان‌المسلمین است و برادرش نیز با گروه تروریستی القاعده ارتباط دارد و همین دلیل حمایت غیرقابل توجیه اوباما از اخوان المسلمین است."

"با افزایش نفوذ روسیه همزمان با کمرنگ شدن نقش آمریکا، منابع آگاه خبر داده‌اند که اسرائیل بدنبال روابط بهتر و تفاهم با روسیه است."

"عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی نیز تصمیم‌ گرفته‌اند با کمکی 12 میلیارد دلاری به مصر، تعلیق کمک 1.3 میلیارد دلاری آمریکا به ارتش این کشور پس از سرنگونی محمد مرسی را جبران کنند. عرب‌ها مثلی قدیمی دارند که می‌گوید دشمن دشمن من، دوست من است."

Description: https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    کیش و مات شدن پرونده هسته‌ای و بالا گرفتن جنگ پنهان اسرائیل – عربستان با ایران
  • ساسان ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    از کی شما شدید ، مبلغ روزنامه های اسرائیلی؟!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اسرزاییل حرامزاده داره به ضعف دیپلماسی دولت روحانی میخنده
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    گلایه کرده ؟؟؟ آخی طفلک چقدر خشن شده
  • حیدر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    خدایا! ما و ملت ایران و این ولایتی را به راه راست هدایت فرما الهی آمین یا رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس