حسن روحاني براي آغاز سفر‌هاي استاني به دولتمردان و وزراي كابينه آماده باش داد، اين سفر‌ها قرار است از 10 آبان ماه كليد بخورد. 80 روزي مي‌شود كه حسن روحاني در راس كابينه يازدهم زمام امور اجرايي كشور را در دست گرفته است ...

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


پاسخ ظريف به نامه دختر ايراني در فيس بوك

روزنامه ایران نوشت: خبر اول اين كه محمد جواد ظريف در يكي از جديدترين نوشته هاي فيس بوكي خود به نامه قابل تامل و البته تکان‌دهنده‌ای که توسط یک دختر جوان ایرانی در صفحه فیسبوکش منتشر شده بود پاسخ داد. در بخشي از پاسخ ظريف به اين دختر ايراني آمده؛ «می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود.

اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.» اين دختر جوان در كامنتي كه چندي پيش خطاب به وزير خارجه كشورمان در صفحه فيس بوك گذاشته بود از وضعيت اقتصادي و بيكاري در جامعه گلايه كرده و در بخشي ازنامه خود نوشته بود: «یه کاری کنید کاری کنید که تحریم ها تموم بشه ، ارزونی بشه، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، امنیت و رفاه داشته باشیم…»


آماده باش روحاني به دولتمردان براي آغاز سفرهاي استاني

روزنامه اعتماد نوشت: حسن روحاني براي آغاز سفر‌هاي استاني به دولتمردان و وزراي كابينه آماده باش داد، اين سفر‌ها قرار است از 10 آبان ماه كليد بخورد.

80 روزي مي‌شود كه حسن روحاني در راس كابينه يازدهم زمام امور اجرايي كشور را در دست گرفته و دولتمردانش هم به‌شدت در تكاپويند تا نخستين وعده‌شان يعني گزارش صد روزگي عملكرد دولت يازدهم از عملكرد موثر دولت در حوزهاي اقتصادي و دپيلماسي ايران در پرونده هسته‌يي را به مردم ارائه دهند. در لابه لاي برنامه فشرده كابينه يازدهم براي به سامان رساندن اين وعده‌شان شنيده مي‌شود كه دولتمردان براي استارت زدن سفر‌هاي استاني دولت يازدهم از سوي روحاني آماده‌باش گرفته‌‌اند و به‌شدت مشغول تدوين راهكارهايشان براي حفظ اعتماد مردم هستند و مي‌خواهند بدون هيچ واسطه‌يي از دستاوردهاي سه ماه دولت و موانع برسر راه شان سخن بگويند.

آن‌طور كه محمد شريعتمداري، معاون اجرايي دولت وعده داده قرار است اين سفرها با آرايش و نگرشي ويژه آغاز شود و آن‌گونه كه وي تاكيد مي‌كند جنس اين سفرها از لحاظ كمي و كيفي بسيار با سفرهاي احمدي‌نژاد و دوستانش متفاوت خواهد بود.

هر چند كه شريعتمداري عزم آن دارد كه در يك نشست خبري با خبرنگاران از چند و چون اين سفر‌ها سخن بگويد اما بر اساس شنيده‌هاي «اعتماد» سفرهاي استاني دولت روحاني از ده آبان كليد مي‌خورد.

يك مقام آگاه در دولت به «اعتماد» خبر داد كه عزم دولت بر تداوم سفرهاي استاني است و اين سفر‌ها براي حفظ ارتباط و اعتماد مردم به دولت روحاني است و بر همين اساس هم دولتمردان مي‌خواهند خيلي شفاف و روشن با مردم در اين سفرها از بايد‌ها و نبايد‌هاي پيش رويشان سخن بگويند تا اين اعتماد مستحكمتر از گذشته بين مردم و دولت بر قرار بماند.

وي در پاسخ به اينكه اين سفر‌ها از چه استاني آغاز مي‌شود و تغيير آرايشي كه معاون اجرايي روحاني بر آن تاكيد دارد چگونه است، گفت: از آنجا كه روحاني در زمان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري فرصت نكردند به چند استان مثل ايلام، چهار محال بختياري، خراسان جنوبي و... سفر كنند نخستين سفر دولت قطعا از ميان آنها انتخاب مي‌شود.

موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره): در مقابل خلاف‌گویی‌ها سکوت می‌کنیم!

"به خاطر رضای خدا سکوت می‌کنیم" این تنها پاسخ حمید انصاری به سیل انتقادات رسانه ها و افکار عمومی در هفته اخیر نسبت به عملکرد جانبدارانه موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) بود.

 حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در واکنش به اعتراض ها و انتقادهای فروان رسانه ها و افکر عمومی نسبت به عملکرد این موسسه در روزنامه شرق نوشت:

برای یکایک اتهام‌ها و مطالب خلاف واقعی که در این ایام از سوی مغرضان منتشر شد ناگفته‌های مستند و مدارک فراوانی داریم، اما – ضمن محفوظ‌بودن حق شکایت موسسه - بازگویی آن را خلاف اقتضای امروز جامعه می‌دانیم. به خاطر رضای خدای متعال و رعایت حال مردم کریم و بزرگواری که متاسفانه به اندازه کافی درگیر مشکلات فراوان می‌باشند در مقابل تهمت‌ها و خلاف‌گویی‌ها همچنان سکوت می‌کنیم و به بانی این موسسه مرحوم حاج احمد آقا تأسی می‌کنیم که طبق سفارشات موکد امام در برابر سیل تهمت‌ها و بدخواهی‌ها سکوت کرد و سکوت، تا برای همیشه لب فرو بست، بدگویان را به خدا واگذار می‌کنیم.


یارگیری برای فراکسیون انشعابی یا انسجام فراکسیون اکثریت؟

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، همزمان با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت برخی خبرها حاکی از پیگیری راه‌اندازی فراکسیون انشعابی تحت عنوان اعتدال یا صدای ملت است.بنا بر اعلام بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، و محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، مجمع عمومی فراکسیون قرار بوده امروز (سه‌شنبه) برگزار شود تا ضمن بررسی 3 وزیر پیشنهادی احتمالا به انتخابات هیئت‌ رئیسه این فراکسیون نیز بپردازد. پیش از این کاظم جلالی اعلام کرده بود برای ریاست دوباره فراکسیون نامزد نمی‌شود و اسامی کسانی چون بروجردی و باهنر مطرح شد اما بروجردی روز یکشنبه اعلام کرد جلالی تنها نامزد ریاست فراکسیون است.

جلالی پیش از این به تابناک گفته بود عزم جدی دارد کاندیدای ریاست فراکسیون نباشد و نقدهایی دارد. او به واسطه نزدیکی با حزب اعتدال و توسعه، از دولت جدید حمایت می‌کند و در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به عنوان موافق سخن گفت و علیه کاسبین فتنه! سخن راند.در عین حال جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با بولتن‌نیوز خبر داده که علی مطهری در صدد راه‌اندازی فراکسیونی جدید است و معتقد است که 80 تا 90 نماینده برای عضویت در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌اند.وقوع این امر به معنای ریزش اعضای فراکسیون رهروان خواهد بود و اغلب اعضا با این اتفاق مخالفند.

وضعيت پرونده شكايت احمدي‌نژاد از مطهري

بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، مصطفي ترك‌همداني وكيل علي مطهري در گفت‌وگو با فارس گفت: «در سال 89 آقاي مطهري درباره رئيس‌جمهور وقت اظهارنظري كرد. وي افزود: همين اظهارنظر باعث شد تا معاون حقوقي رياست‌جمهوري نسبت به ايشان اعلام جرم كرده و از علي مطهري موكل بنده شكايت كند.» ترك‌همداني گفت: «وقتي براي تعيين تكليف پرونده به دادسراي فرهنگ و رسانه مراجعه كردم متوجه شدم كه معاونت حقوقي رياست‌جمهوري در دولت يازدهم نسبت به اين پرونده اعلام رضايت كرده است.»


عباس عراقچی:باید سند مکتوبی بین ایران و 1+5 امضا شود

تدوین «سند مکتوب» انتظار تهران از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است؛ سندی که کل مسیر مذاکرات هسته‌ای را روشن کند و به امضای شش کشور رسیده باشد.
این انتظار را معاون وزیر خارجه جمهوری‌اسلامی ایران و عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مطرح کرد. به گفته عباس عراقچی، ایران و گروه 1+5 «در نهایت باید به سند مکتوبی برسند که بین شش کشور و ایران امضا شود و براساس یک سند مکتوب که در آن کل مسیر روشن است، پیش برویم.»
بر اساس گزارش روزنامه بهار، هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی محمدجواد ظریف در دور تازه مذاکرات با میانجیان بین‌المللی حل و فصل مناقشه هسته‌ای ایران متشکل از پنج عضو دایم شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) به علاوه آلمان موسوم به گروه 1+5 در ژنو طرحی تازه روی میز گذاشت تا قطار مذاکرات هسته‌ای پس از سال‌ها به ریل بازگردد. این طرح که از سوی ایرانی‌ها «پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افق‌های جدید» و از سوی غربی‌ها «طرح ظریف» نامیده می‌شود توانست پس از مدت‌ها دوطرف را به یک فهم مشترک برساند. این فهم مشترک درنهایت با انتشار بیانیه مشترک عیان شد. بیانیه‌ای که در سنوات گذشته مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بی‌سابقه بود. بر همین اساس خوشبینی‌ها نسبت به نتایج این دور از مذاکرات هسته‌ای برپایه طرح پیشنهادی جمهوری‌اسلامی ایران افزایش پیدا کرد. هرچند این خوشبینی‌ها به تیم مذاکره‌کننده جمهوری‌اسلامی ایران تعمیم پیدا نمی‌کند. این تیم انتظاراتی فراتر دارد؛ این‌که حرف‌ها روی کاغذ بیایند، مکتوب شده و به سند تبدیل شوند، اسناد هم امضا شده و تعهد به همراه بیاورد.

نظر خادم امام (ره) درباره هاشمي

تهران امروز نوشت: حاج‌عيسي جعفري متولد 1306 كه در 7سال پاياني عمر امام خميني(ره) خادم منزل معظم له بوده است می گوید: «آقاي هاشمي در آن زمان[اوايل پيروزي انقلاب] در دروازه دولت سكونت داشت و از همان زمان خطي را دنبال مي‌كرد كه اين خط غير از جمهوري اسلامي ايران بود.در آن زمان امام آقاي هاشمي را خواست تا هم وي را از ادامه طي مسير درخطي كه دنبالش بود بازدارد و هم اينكه از سياست وي استفاده كند و به همين دليل بود كه آقاي هاشمي به مكان فعلي كه متعلق به يك سرهنگ بود نقل مكان كرد تا نزديك امام باشد.» وي تاكيد كرد: ما از ريشه همه اين مسائلي كه مطرح مي‌شود آگاه هستيم.

 مرضیه وحید دستجردی در قوه قضائیه

آرمان روابط عمومی نوشت: رئیس قوه قضائیه در حکمی دکتر مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب کرد. متن کامل ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه به شرح ذیل است: «سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی، نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ به سمت مشاور رئیس قوه‌قضائیه منصوب می‌شوید. توفیقات روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه». چندان بیراه نبود که پیش‌بینی شود دستجردی پس از پایان دولت احمدی‌نژاد در یک جایگاه دولتی حضور داشته باشد چرا که خط‌مشی فکری او با اعتدال فاصله‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد بسیار نامرئی و کوتاه است. علاوه بر این مرضیه وحید دستجردی را می‌توان در گروه حامیان و نزدیکان ناطق نوری برشمرد چنانکه پس از انتصاب او به عنوان وزیر بهداشت از سوی احمدی‌نژاد بسیاری تعجب کردند که چگونه فردی که در سال 88 اظهاراتی در نقد ناطق نوری در یک مناظره به زبان آورد اکنون یکی از نزدیکان او را به وزارت بهداشت فراخوانده است. البته روحانی از دستجردی برای حضور در دولت دعوتی نکرد که علت آن مشخص نیست اما صادق لاریجانی در کسوت رئیس قوه قضائیه او را مشاور خود کرد.


دردسرهاي شغل دوم يک مسئول دولتي

بر اساس گزارش خراسان، بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، يکي از مسئولان اجرايي که طي هفته هاي اخير حکم انتصاب خود را دريافت کرده و مشغول به کار در دولت يازدهم شده است، فعاليت ديگري را در زمان فراغت خود دنبال مي کند که بنا به نظريه برخي دستگاههاي نظارتي، اين فعاليت اگرچه جزو مصاديق عضويت در هيئت مديره شرکتهاي خصوصي نيست اما قانون تصدي بيش از يک شغل توسط کارکنان دولت را نقض مي کند که بر اين اساس، مقرر شده تذکرات لازم به اين مسئول داده شود.


شرط‌گذاری نتانیاهو؛ برای آزادی دارایی‌های ایران در آمریکا

روزنامه بهار نوشت: بنیامین نتانیاهو با اشاره به این‌که هدف غرب و گروه 1+5 از گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران باید متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور باشد، موفقیت این گفت‌وگوها را منوط به نحوه پایان یافتن آن دانست و گفت: «بستگی دارد که این گفت‌وگوها چگونه پایان یابد. مساله اصلی امیدواری نیست بلکه نتایج عملی است. نتیجه این گفت‌وگوها باید برچیدن کامل برنامه هسته‌ای ایران باشد. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت گفت‌وگوها خیلی خوب بوده و اگر این اتفاق به صورت صلح‌آمیز بیفتد حتی خیلی بهتر است.» نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت اوباما برای آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا نیز گفت: «این دارایی‌ها به سه دلیل مسدود شده‌اند: 1- حمایت ایران از تروریسم 2- اقدامات تهاجمی ایران به‌ویژه در منطقه خلیج‌فارس 3- متوقف نکردن برنامه هسته‌ای در جهت تولید سلاح‌های هسته‌ای! نخست‌وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «از نظر تل‌آویو اگر ایران در این سه سیاست و رویکرد خود تجدید نظر کند، اسراییل مخالفتی با آزاد‌سازی این دارایی‌ها ندارد.»


هشدار درباره شيوه جديد کلاهبرداري از فعالان اقتصادي

خراسان نوشت: بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي که بر پايه استعلام از دستگاههاي مربوطه اعلام شده، يک شرکت خصوصي با نام "سازمان حلال جهاني" اقدام به جعل گواهي و مهر برخي موسسات مهم کشور کرده و ضمن صدور گواهي هاي مجعول براي برخي فعالان اقتصادي و تجاري ايران که مشغول داد و ستد در کشورهاي ديگر هستند، به آنها اعلام مي کند که مي توانند با اين گواهي کالاهاي خود را به راحتي صادر کنند. پرونده اين شرکت براي محاکمه به نهادهاي قانوني ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    عجب....
  • مجنون ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خوبه که نقاط قوت دولت قبل رو می خوان ادامه بدن، خیلی خوبه اگه این سفر ها فقط جنبه نمایشی نداشته باشه
  • منا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    به قیافه اینا نمی خوره مردمی بودن، مردمی زیستن و ...
  • قیصر ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    مطمئنم سمنان نیست !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس