رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بنده تضمین می‌دهم که مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند ضمن اینکه تمامی تعهدات سازمان بهزیستی کشور در خصوص احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت تأمین مسکن معلولان به انجام رسیده است و جشن صاحب‌خانه شدن این تعداد در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

یه گزارش مشرق به نقل از فارس، همایون هاشمی در نشست خبری خود که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در سال 91 اظهارداشت: مرکز نوسازی و اتاق فکر سازمان علی‌رغم مشکلات عدیده‌ای که وجود داشت سال موفقی را پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: توسعه برنامه اورژانس اجتماعی در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه از نظر قانونی و اعتباری به دستاوردهای خوبی رسیدیم به طوریکه هم‌اکنون ضریب نفوذ اورژانس اجتماعی به 100 درصد رسیده است و انشاالله در دو هفته آتی، اورژانس اجتماعی را به صورت رسمی افتتاح خواهیم کرد.

هاشمی بیان داشت: مداخله در حوزه کاهش طلاق یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی بوده به طوریکه یک سوم مراجعه کنندگان در این بخش با استفاده از رهنمودهای مددکاران از طلاق منصرف شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ساماندهی کودکان خیابانی در تمامی استان‌ها یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده از سوی سازمان بهزیستی بوده ضمن اینکه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و توسعه آن در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون بیش از 92 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و در آینده نیز می‌توانند از مستمری بیمه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی مهدهای کودک، ایجاد اداره تولید محتوا و نظارت کیفی در مهدهای کودک، احداث مسکن ویژه مددجویان(زنان سرپرست خانوار و معلولان)، راه‌اندازی بنیادهای ژنتیکی، توسعه اقدامات در حوزه کاهش آسیب‌ها، پیشگیری و آگاه‌سازی، اجرای سند ملی سالمندان و غیره از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در سال 91 بوده است.

هاشمی ادامه داد: اگر بخواهیم به مهمترین برنامه‌های سال 92 نیز اشاره کنیم می‌توانیم به سرفصل‌های مد نظر آن از جمله بسته جامع پیشگیری، تدوین برنامه‌های تاکنیکی استان‌ها براساس برنامه راهبردی، پیگیری تدوین و قانون جامعه پیشگیری از معلولتیت‌ها، تاثیر مراکز اقامتی میان مدت برای گروه‌های خاص و بخصوص خانم‌هاف تهیه نقشه آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها، تدوین برنامه‌های مدون برای کودکان 0 تا 5 سال، پیگیری تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، راه‌اندازی بنیادهای آینده پژوهی و غیره اشاره کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در حوزه‌های تخصصی سازمان بهزیستی کشور از جمله توانبخشی و اجتماعی نیز برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به استقرار نظام طبقه بندی و صدور کارت‌های جدید معلولیت، تامین اعتبار برای خرید لوازم کمک توانبخشی بخصوص ویلچر و همچنین به صفر رساندن پشت‌نوبتی ها در خصوص کاشت حلزون اشاره کرد.

وی گفت: به زودی 10 هزار ویلچر از سوی سازمان بهزیستی کشور در بین معلولان تحت پوشش توزیع خواهد شد.

هاشمی در ادامه نشست خبری خود به برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها بخصوص در بخش اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای فاز سوم کارزار رسانه‌ای باهمکاری رسانه‌ها اشاره کرد.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: تمامی مسئولین کشور توجه ویژه‌ای را به بحث درمان و پیشگیری اعتیاد داشته باشند و این موضوع را اهمیت بدهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته و علیرغم مشکلاتی که وجود داشت توانستیم تعداد کمپ‌های مجاز را به 600 کمپ برسانیم که خوشبختانه در حال حاضر برای پذیرش و درمان معتادان مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: توسعه NGOها و مراکز غیردولتی یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر بوده است که در این زمینه با رشد قابل توجهی روبرو بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به ایجاد جامعه خیرین حامیان معلولان کشور اشاره کرد.

هاشمی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان گلریزان‌هایی در سطح کشور برای حمایت از نیازمندان و مددجویان بهزیستی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری خود با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال جاری گفت: بنده تضمین می‌دهم مستمری مددجویان حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور به طور جدی پیگیر وضعیت لایحه بازنگری شده قانون جامعه حمایت از معلولان است که هم‌اکنون این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که امیدواریم به زودی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: تمامی دستگاه‌ها وظایف خود را نسبت به معلولان انجام دهند و شرایط مناسبی را برای حضور معلولان در جامعه فراهم کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیل معلولان تحت پوشش بهزیستی نیز اتفاقات خوبی صورت گرتفه است به طوریکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نخبه‌های معلول به عنوان مشاورین سازمان بهزیستی مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در بخش احداث مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار نیز اقدامات خوبی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به انجام تعهدات طرح نهضت تامین مسکن معلولان اشاره کرد.

هاشمی بیان داشت: در طرح اشاره شده قرار بود 200 هزار واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار ساخته شود که تا به امروز 140 هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است و بنا داریم تا نیمه دوم سال جاری 60 هزار واحد باقیمانده از طرح نهضت تامین مسکن معلولان را در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از همکاری خیرین و نیکوکاران در بخش مسکن معلولان تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با حضور خیرین در قالب حامیان معلولان، اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است به طوریکه در بخشی از سهم آورده معلولان توسط خیرین تامین شده است.

وی در ادامه نشست خبری خود به توزیع شش نوبت بن غیرنقدی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: بنده از زمان حضورم در سازمان بهزیستی تاکید داشتم که در کنار مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی باید به معیشت جامعه هدف توجه شود که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

هاشمی گفت: بن‌های رمضان در اختیار جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در بخش فرهنگی نیز اتفاقات خوبی در این سال‌ها افتاده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آفتاب اشاره کرد که در قالب این طرح جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود ضمن اینکه در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از معلولان و مددجویان به صورت رایگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام شده‌اند.

هاشمی درخصوص راه‌اندازی نشر سازمان بهزیستی کشور گفت: این کار برای نخستین بار در کشور رقم خورد که از این پس کتابهای سازمان بهزیستی توسط این سازمان منتشر خواهد شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت بیمه تکمیلی معلولان گفت: در این بخش نیز به این نتیجه رسیدیم که صندوق بیمه‌ای و درمانی را در سازمان راه اندازی کنیم به طوریکه این صندوق همان فعالیت بیمه تکمیلی را با کیفیت بهتر و در زمان مناسب‌تر انجام می‌دهد به طوریکه سال گذشته برای راه‌اندازی این صندوق 7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال با توجه به افزایش تعداد معلولان این رقم به 10 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان نشست خبری خود گفت: طرح آفتاب یکی از طرح‌های موفق سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که این طرح توانسته است فاصله بین مددجو و مسئولان بهزیستی را کاهش دهد به طوریکه طرح آفتاب پس از ماه مبارک رمضان مجدداً اجرا خواهد شد به طوریکه بنا داریم پس از ماه مبارک رمضان این طرح را در یک زمان‌بندی مناسب در استان‌های ایلام، کردستان، لرستان، سمنان و غیره برگزار کنیم.

به گزارش فارس، در پایان نشست خبری از 14 کتاب با عناوین مختلف که توسط سازمان بهزیستی منتشر شده بود رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    طرح نهضت تامین مسکن معلولان!!!!!! آقای هاشمی چرا پرداخت یک میلیون تومان تا چهار میلیون تومان( متوسط دومیلیون و پانصد هزار تومان) به معلولین برای خرید واحد مسکن مهر را، آنهم در صورت تامین بودجه را، "طرح تامین مسکن معلولان" می نامید؟؟ از فحوای سخن شما برمی آید که واقعا بهزیستی به معلولان مسکن داده است. در صورتیکه به هیج وجه اینگونه نبوده است. آیا کمک دو میلیون و پانصد هزار تومانی بهزیستی به معلولین جهت خرید مسکن مهر به معنی مسکن دار کردن معلولان است؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس